• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau kitais metais įsigalioja svarbus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimas, kuris, anot pokyčių iniciatorių, turėtų ženkliai palengvinti gyvenimą Lietuvos vairuotojams. Viliamasi, kad atitinkami sprendimai svariai prisidės prie transporto spūsčių mažinimo labiausiai automobiliais perpildytose miestų sankryžose.

9

Jau kitais metais įsigalioja svarbus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimas, kuris, anot pokyčių iniciatorių, turėtų ženkliai palengvinti gyvenimą Lietuvos vairuotojams. Viliamasi, kad atitinkami sprendimai svariai prisidės prie transporto spūsčių mažinimo labiausiai automobiliais perpildytose miestų sankryžose.

REKLAMA

Kas keičiasi nuo 2019-ųjų lapkričio 1-sios? Po jau mažiau kaip metų bus atsisakoma KET 75 punkto, kuris papildomos sekcijos rodyklės kryptimi leidžia važiuoti tik šios sekcijos signalui įsijungus.

Panaikinus šį punktą kelio savininkai (miestų savivaldybės – aut. past.) galės lanksčiau reguliuoti eismą sankryžose. Įrengus šviesoforą su papildoma sekcija į dešinę, kai pagrindinis žalias šviesoforo signalas būtų žalias skritulio formos signalas, nedegant papildomai sekcijai į dešinę būtų leidžiama važiuoti visomis kryptimis (tarp jų ir į dešinę) pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą.

Šiuo atveju vairuotojas, sukdamas į dešinę pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą, privalės duoti kelią kitiems eismo dalyviams – dviratininkams bei pėstiesiems.

REKLAMA
REKLAMA

Į naujienų portalo tv3.lt klausimus apie laukiančius pokyčius atsako Susisiekimo ministerijos saugaus eismo ekspertas Vidmantas Pumputis.

REKLAMA

Kokie pokyčiai laukia Lietuvos vairuotojų?

Kelių eismo taisyklėse yra numatyti pakeitimai, kurie įsigalios 2019 m. lapkričio 1 d. Pagal planą atsiras daugiau šviesoforų su papildomomis šviesoforų sekcijomis dešinėje pusėje.

Tačiau, priešingai nei dabar, įsigaliojus pokyčiams bus galima įvažiuoti į sankryžą ir atlikti dešinį posūkį net ir nedegant papildomai žaliai rodyklei. Žinoma, vairuotojas privalės praleisti tuo metu pėsčiųjų perėją kertančius kitus eismo dalyvius.

REKLAMA
REKLAMA

Kai prie pagrindinės žalios šviesos kartu užsidegs ir į dešinę sukti leidžianti žalia rodyklė, tada sukantys į dešinę jau nebeturės nieko praleisti, nes kitiems eismo dalyviams tuo metu degs judėjimą draudžiantys eismo reguliavimo signalai.

Ar priimant šiuos pakeitimus buvo remiamasi kitų šalių eismo reguliavimo praktika?

Niekas šiuo atveju neišradinėja dviračio. Tokia sistema galioja daugelyje Europos šalių. Vienas iš pavyzdžių – Vokietija. Europoje toks eismo reguliavimo būdas yra pakankamai paplitęs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip tai atsilieps transporto spūsčių problemų sprendimui?

Turėtume matyti teigiamą efektą. Vairuotojui nebūtinai reikės laukti, kol papildomame sektoriuje užsidegs žalia rodyklė. Jis galės pasukti į dešinę. Žinoma, tik įsitikinęs, kad nėra kitų eismo dalyvių jo judėjimo kryptimi. Manau, kad savivaldybėms tai taps geru įrankiu mažinant transporto spūstis labiausiai perkrautose sankryžose.

Ką galėtumėte pasakyti apie eismo reguliavimą su žaliomis rodyklėmis lentelėse (leidžiančiomis sukti į dešinę), kurių Lietuvoje nebeturėtų likti iki 2020-ųjų?

REKLAMA

Niekas nesako, kad jos yra kažkoks blogis, bet paprasčiausiai kitose šalyse jų nėra. Kaip rodo geroji kitų šalių praktika, jei yra šviesoforas, tai reikėtų naudoti tik šviesoforo elementus.

Tokių žalių rodyklių kaip yra Lietuvoje daugiau niekur nerasi. Todėl čia atvykę užsieniečiai dažnai nesupranta tos lentelės. Maža to, tamsiu paros metu tas lenteles vairuotojams kartais būna sunku pastebėti.

Norėčiau pridurti, kad savivaldybėms bus atrištos rankos rinktis atitinkamus eismo reguliavimo sprendimus. Jos galės spręsti ar įrengti papildomą sekciją, ar išmanųjį daviklį, kuris reaguotų į eismo intensyvumą.

REKLAMA

Kaip manote, kaip stipriai padaugės šviesoforų, kuriuose bus įrengtos papildomos sekcijos posūkiams į dešinę?

Šiuo metu dar tikrai labai sunku pasakyti. Teko bendrauti su Vilniaus savivaldybės atstovais, kurie minėjo, kad iš pradžių įrengs keletą papildomų sekcijų. Vėliau bus vertinami eismo pokyčiai ir priimami atitinkami sprendimai.

Tikėtina, kad sektoriai, leidžiantys sukti į dešinę, atsiras tose sankryžose, kur anksčiau buvo leidžiama daryti tokį posūkį esant žalios rodyklės lentelei. Net neabejojame, kad šie pokyčiai leis sklandžiau reguliuoti eismą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų