• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visai neseniai savivaldybių, kuriose gyventojai viešuoju transportu važinėja nemokamai, sąrašą papildė Radviliškis. Kėdainiuose kol kas nemokamai važinėja moksleiviai, senjorai ir neįgalieji, o visi kiti turi mokėti už važiavimą.

Visai neseniai savivaldybių, kuriose gyventojai viešuoju transportu važinėja nemokamai, sąrašą papildė Radviliškis. Kėdainiuose kol kas nemokamai važinėja moksleiviai, senjorai ir neįgalieji, o visi kiti turi mokėti už važiavimą.

REKLAMA

Tiesa, gal dabar mokantieji už keliones tą darys noriau, nes visai netrukus į miesto gatves pagaliau išriedės du naujutėliai elektriniai autobusai.

Kompensacijos siekia ir 50 tūkst., ir kone milijoną

Nemokamas viešasis transportas yra keliolikoje savivaldybių. Mažeikiai, Tauragė, Kazlų Rūda, Varėna, Plungė, Neringa ir kai kurie kiti rajonai jau kurį laiką savo žmones vežioja nemokamai.

Patiriami nuostoliai yra kompensuojami iš biudžeto. Tačiau kompensacijos skiriasi stipriai. Štai Radviliškio rajone, kuriame gyvena beveik 35 tūkst. gyventojų, kompensacijoms kasmet reikės apie 50 tūkst. eurų.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo metu Tauragės rajone, kuriame gyvena apie 38 tūkst. gyventojų, kompensacijoms kasmet reikėdavo kone milijono eurų.

Mažeikių rajone, kur yra apie 52 tūkst. gyventojų, per metus nemokamo viešojo transporto kompensavimas atsieina apie 180 tūkst. eurų.

REKLAMA

Na, o Kėdainiams nuostolingų maršrutų kompensavimas „Kėdbusui“ – anokia naujiena, nors čia ir ne visi vežiojami nemokamai.

Kaip teigė savivaldybės administracija, pernai lengvatiniam keleivių vežimui buvo paskirta 428 tūkst. eurų kompensacija, o nuostoliams padengti – dar 900 tūkst. eurų. Užpernai sumos buvo kuklesnės ir bendrai nesiekė milijono.

Kėdainių rajone šiuo metu gyvena per 46 tūkst. gyventojų. Strateginiame plane numatyta, kad kitąmet nuostolingiems maršrutams kompensuoti „Kėdbusui“ bus paskirta 1,15 mln. eurų išmoka.

REKLAMA
REKLAMA

Elektriniai autobusai jau pakeliui

Numatoma, kad du naujutėliai elektriniai autobusai Kėdainius pasieks apie spalio vidurį. Sutartis dėl dviejų elektrinių autobusų įsigijimo – buvusio „Kėdbuso“ vadovo Remigijaus Naujoko nuopelnas. To paties, kurį meras Valentinas Tamulis iš darbo išmetė, nes jis esą rodė per mažai iniciatyvos, laiku nesuklijavo stotelių pavadinimų ir galiausiai prarado mero pasitikėjimą.

Įdomu, kiek nuopelnų sau prisiims rajono galva tada, kai tie autobusai riedės Kėdainių miesto gatvėmis?..

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

R. Naujokas pasirūpino, kad naujieji autobusai būtų perkami pasinaudojant Projektų finansavimo klimato kaitos programos lėšomis.

„Kėdbusui“ buvo skirta 60 proc. subsidija, tai reiškia, kad gauta subsidija siekia 347,9 tūkst. eurų, o dar 353,7 tūkst. eurų „Kėdbusas“ turės pridėti iš savo kišenės. Na, tiksliau sakant, iš savivaldybės biudžeto, mat kišenė iš esmės yra ta pati.

Žinia, vien tik autobusais apsiriboti negalima, teko jiems įrengti ir reikalingą infrastruktūrą autobusų parke. Čia jau visai netrukus turi atsirasti du autobusus vienu metu galinti aptarnauti elektrobusų įkrovimo stotelė. Projektavimo darbai jau padaryti, jie kainavo apie 2 tūkst. eurų. Pačios stotelės įrengimas atsieis dar bent kelias dešimtis tūkstančių eurų.

REKLAMA

Kai „Kėdbuse“ R. Naujoko neliko, tolesniu sklandžiu projekto vystymu dabar rūpinasi laikinai „Kėdbuso“ vadovo pareigas einantis buvęs ilgametis Gudžiūnų seniūnas Regimantas Valiauskas.

„Kol kas bus įrengta viena stotelė, tačiau suprojektuota taip, kad ateityje, jei reikės, autobusų parke bus galima įrengti iki 10-ies elektrobusų įkrovimo stotelių“, – sakė R. Valiauskas.

Jis sako, kad vienu įkrovimu autobusas turėtų važiuoti apie 200 kilometrų, o krovimo laikas priklausys nuo to, kokiu režimu autobusas bus kraunamas – greituoju būdu ar lėčiau, tausojant akumuliatorių.

REKLAMA

„Pirmiausia elektrinius autobusus, žinoma, leisime mieste. Užmiestyje jie nevažiuos. Rinksimės maršrutus, kur renkasi daugiausia keleivių. Ko gero, 7-ojo maršruto autobusas bus elektrinis, taip pat gal iki Vilainių leisime autobusą“, – sakė laikinasis direktorius.

Autobusai turi 5 metų garantiją akumuliatoriams ir 10 metų garantiją kėbului. Autobusų techninę priežiūrą vykdys juos pardavusi įmonė.

Direktoriaus nebus, kol nebus valdybos

Ne vienus metus „Kėdbusas“ dirbo be bendrovės valdybos. Dabar, iš darbo atleidus R. Naujoką, laikinasis direktorius dirbs tol, kol savivaldybė prisiruoš paskelbti konkursą vadovo pareigoms eiti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau iki tol dar planuojama išrinkti valdybą.

Kaip sakė savivaldybės Statybos ir turto skyriaus vedėja Audronė Naujalienė, rugsėjo 25 dieną „Kėdbusas“ Juridinių asmenų registre įregistravo įstatus, kuriuose numatoma sudaryti bendrovės valdybą iš 4 narių, renkamų 4 metams.

Teisės aktų nustatyta tvarka du valdybos nariai turi būti nepriklausomi, kiti du – skirti savivaldybės institucijos.

Šiuo metu rengiamasi vykdyti valdybos narių atrankos ir/ar skyrimo procedūras.

Straipsnio autorė – Eglė Kuktienė

Galetu padaryti tai visi miestai. Vistiek tuos pinigus isyasko savivaldybes tai kurui, tai savo ir giminiu auto remontui, tai piestukams išleidžia neregėtas sumas, o kur dar visokios keliones, reprezentacijos, sveriu kabutėse priėmimo islaidos ir visi kiti nereikalingi išlaidavimas, bent zmonms gerbūvio padarytu ir prisimintu kad dirbt turetu del zmoniu o ne del savo partijų ar savo kisenes
Nemokamas viešasis transportas - Ar tai tik miesto maršrutams ? Ar ir tarpmiestiniuose autobusuose nemokamai ....
Skelbiama, kad Neringoje galima važiuoti autobusais nemokamai .... Bet, Neringoje miesto maršrutinių autobusų nėra, nevažinėja autobusai po Neringą .....
Benkunskas garantavo, kad tokiu nesamoniu Vilniaus gyventojams tikrai nebus.

Cia tik konservatorius Bužinskas nemokamai (uz mokesčių mokėtoju pinigus) galės JAV Majamyje po pliažus su Mustangu važinėti.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų