Į naujienų portalo tv3.lt kreipėsi skaitytojas Žilvinas (tikrasis vardas redakcijai žinomas – aut. past.). Jis pasidalino nuotraukomis iš kelio Seirijai–Simnas–Igliauka atkarpos.
„Kelio atkarpa jungia tris ežerus, daug poilsiautojų važiuoja, daug avarijų atsitinka dėl kelkraščių, kurie kartais siekia ir 15 centimetrų. Kai ratas pagauna, žmogus nesuvaldo mašinos. Niekas jo neprižiūri, ištrupėję asfalto kraštai“, – dalinosi vyras.
„Patarkite, kur kreiptis. Reikia parodyti visiems Lietuvos Seimo nariams, kad reikia prižiūrėti kelią, kuris vasaros metu tampa svarbiausiu keliu prie didelių ežerų“, – pridūrė jis.
Kelio atkarpa, kurios nuotraukomis pasidalijo Žilvinas, yra netoli gausiai vasarą lankomų Dzūkijos perlų – Dusios, Metelio ir Obelijos ežerų.
Savivaldybei nepriklauso, bet pasirūpino
Kelio atkarpa yra Lazdijų rajono savivaldybėje, tad naujienų portalas tv3.lt kreipėsi į vietos valdžią, ar jiems žinoma ši problema. Savivaldybės atstovai atsakė, kad pagal kelių įstatymą, atsižvelgiant į transporto priemonių eismo pralaidumą, socialinę ir ekonominę jų reikšmę, keliai skirstomi į valstybinės ir vietinės reikšmės kelius.
Valstybinės reikšmės keliai išimtine nuosavybės teise priklauso valstybei, juos valdo, naudoja ir jais disponuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija, o vietinės reikšmės viešieji keliai nuosavybės teise priklauso savivaldybėms.
Kelias, dėl kurio skundėsi skaitytojas, yra valstybinės reikšmės, tad jo projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo, taisymo, priežiūros, taip pat ir saugaus eismo priemonių įrengimo ir saugaus eismo užtikrinimo darbus organizuoja ir koordinuoja Kelių direkcija.
Už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą visais metų laikais yra atsakinga akcinė bendrovė „Kelių priežiūra“.
„Apie tai, kad minėtame kelyje, atskirose kelio vietose, gali būti atsiradę pažaidų ar kitų defektų, esame informavę „Kelių priežiūros“ atsakingus asmenis, kurie patikino, kad nuvyks į vietą ir įsivertins esamą kelio dangos būklę“, – naujienų portalui tv3.lt teigė savivaldybės atstovai.
Jie taip pat priminė, kad apie valstybinės reikšmės keliuose esamas sudėtingas eismo sąlygas, atsiradusias kliūtis, kelio pažaidus, defektus ir pan., kelius „Kelių priežiūrą“ galima informuoti telefonu 1871.
Kelias bus tvarkomas
Lietuvos automobilių kelių direkcija naujienų portalą tv3.lt informavo, kad valstybinės reikšmės projektus įgyvendina vadovaujantis prioritetinių eilių sąrašu, viešai skelbiamu www.lakd.lt svetainėje bei pagal skiriamą finansavimą.
Kelių direkcijos parengtame „Krašto kelių, kurie neatitinka kelio kategorijos (kelio dangos plotis ≤ 5 m), prioritetinė eilė“ sąraše yra įtraukti 5 valstybinės reikšmės kelio Nr. 181 Seirijai–Simnas–Igliauka ruožai.
„Šiuo metu jau vykdomi projektavimo darbai šio kelio ruožams nuo 34,730 km iki 42,502 km ir nuo 17,260 km iki 20,320 km.
Pabaigus projektavimo darbus, kitais metais planuojama skelbti viešuosius pirkimus rangos darbams atlikti.
Likusius tris ruožus (nuo 0 iki 8, nuo 8 iki 14,320 ir nuo 14,320 iki 17,260 km) planuojama projektuoti taip pat kitais, 2024 m.“, – informavo Kelių direkcija.
Patarė, kaip elgtis tokiame kelyje
Nors skaitytojas informavo apie avarijų gausą šiame kelyje, Lietuvos kelių policija pateikia kiek mažesnius skaičius. Per šių metų pirmąjį pusmetį – 2023 m. sausis–birželis – įvyko 2 eismo įvykiai, žmonės nenukentėjo. Liepos mėnesį eismo įvykių neužregistruota.
Nors oficialūs duomenys rodo, kad kelio atkarpa nėra ta, kurioje įvyksta daug eismo įvykių, iš Žilvino atsiųstų nuotraukų matyti, kad kelias nėra pačios geriausios būklės. Policijos teigimu, esant tokios kokybės keliui, vairuotojams reikia imtis papildomų atsargumo priemonių.
„Geriausias patarimas sietinas su transporto priemonės vairuotojo sąmoningumu, vairavimo įgūdžiais, patirtimi, atsakingumu, be abejo, Kelių eismo taisyklėmis“, – teigė policijos atstovai.
Pasak jų, vairuotojas privalo važiuoti neviršydamas leistino važiavimo greičio. Pasirinkdamas važiavimo greitį, vairuotojas turi atsižvelgti į važiavimo sąlygas, vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę ir krovinį, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, kad galėtų sustabdyti transporto priemonę iki bet kurios iš anksto numatomos kliūties. Jis turi sulėtinti greitį ir prireikus sustoti, jeigu to reikia dėl susidariusių aplinkybių, ypač kai blogas matomumas.
„Iš nuotraukų matyti, kad kelias driekiasi šalia laukų, pievos. Vadinasi, būti dar atidesniam ne tik dėl kelio būklės, bet ir galimo susidūrimų su laukiniais gyvūnais ar gyvuliais, pastarieji, per arti pririšti prie kelio ar nutrūkę nuo grandinės, gali netikėtai įeiti, įbėgti į važiuojamąją kelio dalį.
Taip pat lėtinti važiavimo greitį prieš sankryžas su šalutiniu keliu, posūkiuose, įkalnėse ar nuokalnėse, vietose, kur matomumas ribotas, važiuojant per gyvenvietes. Vengti nebūtinų lenkimo manevrų.
Atkreipti dėmesį, kad eisme gali dalyvauti ir kiti eismo dalyviai – dviračių vairuotojai, pėstieji“, – patarimais, kaip elgtis tokios būklės keliuose, dalijosi policijos atstovai.