Žmonės netveria pykčiu ir mokėti nė nesiruošia. Šį kartą žmonių pusėn stoja net ir Vilniaus savivaldybė aiškinanti, kad mokestis, kurį uždėjo namo administratorius – laužtas iš piršto, ir dėl tokios įmonės užgaidos savivaldybė pradės tyrimą.
Vilnietė Jadvyga tikrina pašto dėžutę, ar nėra popierinio laiško su pranešimu apie kurį ūžia visas namas: kas naudojasi internetu, tie daugiabučio gyventojai jau gavo elektroninius pranešimus, kuriuose prie visų mokesčių atsirado dar viena eilutė – namą administruojančiai „Šilėjai“ gyventantys turi sumokėti už tai, kad į daugiabučio rūsį, kur yra elektros skydinė, kovą jie įleido ESO darbuotoją. Senjorė netveria pykčiu.
„Jeigu mokėsiu, kad užėjau į parduotuvę, tai čia, pone, nesąmonė. Apie kokią čia sąskaitą... čia gi reikia galvoti. Čia galvą turi turėti. Ant pečių, kad toks mokestis... gerai, paštininkė atėjo, tai aš jai irgi turiu mokėti, kad atnešė man laišką? Paskutinę kapeiką ir tą reikia ištraukti iš tų pensininkų. Kaip jūs galvojat, ar gerai, aišku, kad negerai. Vienam pelnas, kitam minusą“, – piktinasi Jadvyga.
Ir nors darbuotojo įleidimas į namo rūsį visos laiptinės gyventojams kainavo mažiau nei dvidešimt eurų, pastarieji sako nesuprantantys, kodėl turi mokėti, esą už nieką.
„Nesutinku, tai... aš atsiprašau, jeigu jie ten pastoviai lankysis, jeigu nuo kiekvieno paimti 81 centą, tai jie gerus pinigus pasidarys“, – sako daugiabučio gyventojas Viktoras.
Žmonės socialinėje erdvėje laido juokelius, esą namą administruiojanti „Šilėja“ tuoj prašys mokėti jau ir už orą, tad piniginių plačiau praverti nesiruošia.
„Nemokėsiu tikrai. Iš pradžių reikia perspėti žmones. Po to įleisti“, – kalba namo gyventojas Vasilij.
Namą administruojanti įmonė „Šilėja“ kriminalo nemato ir sako: nori žmonės ar ne – susimokėti už paslaugą turės. Ir paaiškina, už ką ima mokestį, kurį kiekvienas butas mokės skirtingai – nuo gyvenamojo ploto. Kam teks centai, kam euras.
„ESO atstovas turi patekti į elektros skydinę, kuri yra namo rūsyje, ir ji užrakinta. Ten yra mūsų įvadinė spinta ir jų įvadinė. Ir tam, kad patektų, mūsų elektrikas turėjo. ESO atstovas skambino iš anksto, paslaugą užsakė tam tikrą dieną, tam tikrą valandą, ir mūsų elektrikas turėjo eiti atrakinti ir po to užrakinti. – Kodėl žmonės turi mokėti? – Todėl, kad tai paslauga“, – aiškina „Šilėjos“ atstovė Virginija Ambrasienė.
Ir administravimo mokesčio čia jau neužtenka.
„Į administravimo mokestį neįeina tokios paslaugos, tai papildoma paslauga“, – sako V. Ambrasienė.
O Vilniaus savivaldybė mano, kad įmonė veikiausiai bando pasipinigauti. Savivaldybės Būsto administravimo skyriaus vedėjas paaiškina, kodėl.
„Administravimo nuostatai administratoriui suteikia teisę gauti atlygį tik už administravimą, o už kitas paslaugas, jeigu jis norėtų gauti pinigus, reikėtų gauti bendraturčių sutikimą. Reiškia reikėtų susirinkimo, sakyti, kad už vieną ar kitą darbą aš noriu gauti pinigų, jeigu bendraturčiai pritartų, tai tokių atveju administratorius įgytų tą teisę“, – teigia savivaldybės atstovas Marius Žvinklis.
Dabar gi, savivaldybė dėl kilusio žmonių nepasitenkinimo ketina pradėti tyrimą.
„Situacija išskirtinė, man dirbant savivaldybėje pirmą kartą toks atvejis. Su tuo dar nesam susidūrę. Situacija absurdiška. Mes šitą atvejį išsinagrinėsim. Klausim administratoriaus, dėl kokių priežasčių jis tokias sąskaitas išrašo“, – sako M. Žvinklis.
Ir bent jau kol kas žmonės, kaip sako savivaldybės atstovas, neturi mokėti pinigų už tai, ką sugalvojo administratorius. Jeigu bus remiami prie sienos tai daryti, žmonės dar teisybės gali ieškoti kreipdamiesi tiesiogiai į savivaldybę.