• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

1933 metai – kaip jūs įsivaizduojate pasaulį 1933 metais? Pro langą matote tik juodais apsirengusius piliečius ir pilkai nuspalvintus namus. Kažkur tolumoje matyti gigantiškas fabrikas iš kurio veržiasi dangų tamsinantys dūmai. Tačiau taip, ko gero, atrodė tik niūri kasdienybė, nes 1933 metais pasaulyje įvyko keletas reikšmingų įvykių.

1933 metai – kaip jūs įsivaizduojate pasaulį 1933 metais? Pro langą matote tik juodais apsirengusius piliečius ir pilkai nuspalvintus namus. Kažkur tolumoje matyti gigantiškas fabrikas iš kurio veržiasi dangų tamsinantys dūmai. Tačiau taip, ko gero, atrodė tik niūri kasdienybė, nes 1933 metais pasaulyje įvyko keletas reikšmingų įvykių.

REKLAMA

San Francisko traukos objektas – Aukso vartų tiltas buvo pradėtas statyti 1933. Seras Charlesas Kingsfordas Smithas įvykdė pirmąjį komercinį skrydį tarp Australijos ir N.Zelandijos. Tais pačiais metais gimė ir garsusis britų aktorius – Michaelis Caine. Na, ir žinoma, 1933 metais Vokietijos kancleriu tapo Adolfas Hitleris.

Tuo tarpu automobilių entuziastų pasaulis 1933 metais atrodė gerokai įdomesnis ir triukšmingesnis. Štai – 1933 metais Le Mano 24 valandų maratone laimėjo Tazio Nuvolari ir Raymondo Sommerio ekipažas, vairavęs „Alfa Romeo 8C 2300 Spider Zagato“. Tazio Nuvolari tais pačiais metais tapo absoliučiu „Grand Prix“ pirmenybių nugalėtoju. Tuo tarpu D.Britanijoje gyvenantys Reidas Railtonas ir Johnas Cobbas pradėjo projektuoti ypatingos svarbos automobilį – „Napier-Railton Special“.

REKLAMA
REKLAMA

 

Napier-Railton Special eskizai

Sukūrė du adrenalino fanatikai

Johnas Cobbas ir Reidas Railtonas – du bendraminčiai, kurie dieną ir naktį svajodavo apie galimybę pagerinti greičio rekordą. Štai – Reidas Railtonas buvo itin gabus ir sumanus inžinierius, kuris specializavosi įvairių transporto priemonių konstravimu. Ironiška, bet didžioji dalis brito kūrinių buvo skirti siekiant pagerinti greičio rekordus.

REKLAMA

Tuo tarpu Reido kolega, Johnas Cobbas, buvo tikrų tikriausias nutrūkgalvis, adrenalino fanatikas. Jis buvo užsikrėtęs ankstyvąja automobilių sporto liga, jis dievino greitus automobilius ir jis mėgo lenktynes.

Lenktynininko karjerą jis pradėjo 1911 metai, sėdėdamas už „Fiat“ markės bolido vairo. Galiausiai jis įsigijo 10,5 litro darbinio tūrio turėjusią „Delage“, su kuria jis lenktyniavo skirtingose lenktynėse ir netgi 1932 metų vasarą „Brooklands“ lenktynių trasoje pasiekė įspūdingą 223 km/val. greitį. Todėl natūralu, jog didžiulis greičio troškimas paskatino apsvarstyti unikalaus automobilio idėją. Kartu su Reidu Railtonu.

REKLAMA
REKLAMA

John Rhodes Cobb

Greičio rekordas – prioritetas

1933 metais dienos išvydęs „Napier-Railton Special“ nuo pat pirmųjų pasirodymų lenktynių trasoje pradėjo demonstruoti įspūdingą greitį, o tai Johnui Cobbui suteikė viltį, jog jam pavyks pagerinti aršiausio oponento užfiksuotus rekordus 12 ir 24 valandų lenktynėse.

Vienas ryškiausių šio piliečio pasiekimų – absoliutus greičio rekordas užfiksuotas „Brooklands“ lenktynių trasoje. Jam pavyko užfiksuoti vidutinį 230,84 km/val. greitį – rekordas, kurio nepavyko pagerinti iki šių dienų, nes „Brooklands“ trasos valdymą antrojo pasaulinio karo išvakarėse į savo rankas perėmė D.Britanijos armija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

John Cobb sėdi Napier Railton automobilyje

Praėjus keletai metų, 1938 metais, jis pagerino Pasaulio greičio rekordą. Tik šį kartą Johnas Cobbas gerokai patobulintą automobilį vairavo ne D.Britanijoje, o Jungtinėse Valstijose, Bonevilio druskų lygumose.

Jose jam pavyko užfiksuoti sunkiai suvokiamą 563 km/val. greitį. Įspūdinga, ar ne? Be abejonės, bet tai nebuvo paskutinis šio žmogaus užfiksuotas rekordas. Vos po vienerių metų jis sugrįžo į druskų lygumas, kur jam pavyko pasiekti net 593 km/val. greitį.

REKLAMA

Rekordų gerintojas – unikalus

Įspūdingus Johno Cobbo pasiekimus užgožia kitas, dar įspūdingesnis faktas. Matote, nuo 1933 iki pat 1937 metų, „Napier-Railton Special“ sugebėjo pagerinti net 47 Pasaulio greičio rekordus, skirtinguose pasaulio kampeliuose.

Tad kas tai buvo per žvėris? „Napier-Railton Special“ galinius ratus suko netradicinis vidaus degimo variklis. Tai buvo ne V, o W formos 12 cilindrų benzininis variklis, kurio tūris siekė 23,9 litro.

REKLAMA

Napier-Railton Special

502 arklio galias galėjęs pasiekti motoras buvo suporuotas vos su trijų laipsnių mechanine transmisija, kuri, beje, neturėjo atbulinio bėgio, bet to pilnai užteko, jog bendro naudojimo keliams skirta versija galėtų pasiekti 269 km/val. maksimalų greitį. Atsižvelgiant, jog automobilis buvo sukurtas 1933 metais – tai įspūdingi parametrai.

Tą patį galima pasakyti ir apie automobilio kainą. 1933 metais jis kainavo 30 000 svarų sterlingų arba maždaug 1,5 mln. Svarų šiandienos pinigais.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų