Vilniuje kilus didžiuliam skandalui, kai kelių taksi įmonių vadovai buvo sulaikyti dėl metų metus slepiamų mokesčių, valdžia nori keisti keleivių vežimo lengvaisiais automobiliais taisykles. Taip siekiama pažaboti nesąžiningus taksistus. Tačiau ar iš tiesų visi taksistai yra nesąžiningi ir kaip šios naujos taisyklės paveiks Panevėžio taksi verslą?
Apribos nesąžiningą veiklą
Vilniuje kilus didžiuliam skandalui dėl taksi įmonių, kurių vadovai nuslėpė dideles sumas mokesčių, valdininkai užsimojo keisti keleivių vežimo lengvaisiais taksi automobiliais taisykles.
Taip tikimasi taksistams apriboti nesąžiningos veiklos galimybes. Panevėžio taksi įmonių vadovai taisyklėms neprieštarauja, tačiau prasitarė: jeigu reikės keisti kone visų taksi automobilių taksometrus, brangs ir paslaugos.
Pagal naująsias taisykles dabar bus daug paprasčiau verstis taksi veikla, nes šiuos leidimus galės gauti ir pavieniai asmenys, įregistravę individualią veiklą. Iki šiol norintiesiems verstis taksi veikla reikėdavo metams įsigyti licenciją, kainuojančią 10 litų. Dabar leidimą už 121 litą bus galima įsigyti neribotam laikui.
Anot kelių taksi įmonių vadovo Jono Muraškos, tai yra ne palengvinimas, o tik dar vienas būdas ištraukti papildomų mokesčių.
„Leidimai brangsta dvylika kartų. Dabar leidimai bus išduodami neribotam laikui, bet juk taksi automobiliai tarnauja apie trejus ar penkerius metus ir reikia keisti naujais“, – teigė J.Muraška.
Taisyklės vienam miestui
Taisyklėse patikslinta taksometrų naudojimo tvarka. Nauji automobiliuose diegiami taksometrai atmintį turės išlaikyti ne vieną mėnesį, o vienerius metus. Taip būtų palengvinta mokesčių apskaita. Atsižvelgiant į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) pageidavimus, taksometras turėtų priklausyti vežėjui, o ne vairuotojui. Tokiu būdu VMI galės lengviau kontroliuoti vežėjo deklaruojamas pajamas ir jų apmokestinimą.
„Sezamo taksi“ vadovas Gintaras Zaranka prasitarė, kad priėmus šį pakeitimą reikės keisti kone visus taksometrus, nes dabartiniai nebeatitiks reikalavimų.
„Mes neprieštaraujame naujoms taisyklėms, bet kodėl turime šokti pagal vieno miesto muziką. Kodėl rengiant tas taisykles nebuvo klausiama mažųjų įmonių savininkų nuomonės. Tvarkos nori visi, bet ją įvesti pradeda ne nuo to galo. Dabar peržiūrime visą savo įrangą ir skaičiuojame, kiek reikės investicijų jai atnaujinti. Jeigu iki gegužės nespėsime susitvarkyti, negalėsime tęsti savo veiklos. Bet kiekvienos investicijos turi atsipirkti, visi apie tai dar kalba tyliai, bet kaina pakils ir mūsų klientui“, – tvirtino G.Zaranka.
Jau dabar vadovas apskaičiavo, kad vieno automobilio įrangos atnaujinimas kainuos apie tūkstantį litų, tačiau dar vienas galvosūkis – ar po metų jie dar bus geri, ar valdžia vėl nesugalvos kokių nors patobulinimų.