• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Augančias degalų kainas ketinama tramdyti didinant konkurenciją rinkoje. Energetikos ministerija rengiasi kitąmet keisti naftos produktų atsargų kaupimo tvarką taip, kad privalomą rezervą kauptų tik valstybė. Verslininkai nuo šios prievolės būtų atleisti. Naftos produktų pardavėjai sako, kad toks radikalus žingsnis padėtų. Degalų kainoms šturmuojant neregėtas aukštumas, Energetikos ministerija bando guosti vartotojus, kad ateityje ieškos būdų, kaip plačiau atverti Lietuvos naftos rinką importui ir bent taip mažinti kainas.

REKLAMA
REKLAMA

Energetikos ministras Arvydas Sekmokas užsimena apie ketinimus kitąmet visą privalomų naftos produktų atsargų kaupimo naštą perkelti vien ant valstybės pečių, atleidžiant nuo šio reikalavimo įmones.

REKLAMA

„Iš tikro reikėtų gerinti sąlygas verslui, kad būtų didesnė konkurencija ir mažesnės naftos produktus parduodančios bendrovės galėtų lengviau konkuruoti, kad joms nebūtų prievolės saugoti didelius atsargų kiekius ir taip įšaldyti lėšas. Mes galvojame, kad iš viso naftos produktų atsargų saugojimo tvarką turėtume daryti panašią į tą, kokia yra Estijoje. Ten valstybės atsargos saugomos tik valstybei, o verslui šita prievolė nėra iškelta. Manau, mes irgi eisime panašiu keliu“, – teigė A. Sekmokas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak ministro, kol kas tai tėra tik planai, kuriuos tikimasi realizuoti kitąmet, tačiau jis mano, kad toks žingsnis skatins verslininkus importuoti daugiau degalų ir taip mažins jų kainas.

„Aš manau, kad čia tikrai būtų didelis palengvinimas ne tiek mums, kiek vartotojams. Prieš kurį laiką esam skaičiavę su valstybės atsargom susijusius kaštus, ir jie sudaro 7 centus litrui degalų. Tai yra nemaža suma.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Manau, kad tai leistų importuoti degalus arba bent jau svarstyti tas galimybes realiai ir nesukeltų problemų, kurios susijusios su fiziniu atsargų laikymu“, – kalbėjo įmonės „Lietuva Statoil“ Pardavimų ir tiekimo departamento direktorius Giedrius Bandzevičius.

REKLAMA

Jo teigimu, kol užsienyje galima laikyti tik trečdalį privalomų naftos produktų atsargų, į Lietuvą importuojami degalai atpinga tiek nedaug, kad jų įvežti beveik neapsimoka.

Kaimyninių šalių patirtis rodo, kad padidinus užsienyje laikomų atsargų normą ar valstybei perėmus rezervo administravimo išlaidas, importas auga, ir konkurencija numuša kainas.

Šiuo metu Lietuvoje benzino kainos yra pakilusios iki rekordinių 4,40 litų. Gerokai brangiau nei įprasta kainuoja ir suskystintosios dujos bei dyzelinas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų