Beveik tris savaites interneto svetainėse, bankomatuose ir lauko reklaminiuose stenduose skelbtoje „Luminor“ reklamoje dideliu šriftu buvo nurodyta vartojimo kredito palūkanų norma (nuo 9 proc.) arba 0 eurų sutarties sudarymo mokestis, tačiau privalomas tipinis pavyzdys – vartotojui svarbi standartinė informacija – buvo pateiktas iki 30 kartų mažesniu šriftu, teigiama Lietuvos banko pranešime.
„Pagal nustatytą tvarką vartojimo kredito sutarties reklamoje nurodomas tipinis pavyzdys turi išsiskirti iš kitos vartojimo kredito sutarties reklamoje teikiamos informacijos, jo tekstas neturi būti pateiktas mažesniu ar sunkiau įskaitomu šriftu (...). Kai reklamoje keli vartojimo kredito kainos elementai pateikiami skirtingo dydžio šriftu, tipinis pavyzdys turėtų būti pateikiamas ne mažesnio dydžio šriftu nei informacija apie vartojimo kredito kainos elementą, pateiktą didžiausiu šriftu“, – nurodė Lietuvos bankas.
Atsižvelgus į aplinkybių visumą ir įvertinus lengvinančias aplinkybes, už netinkamą reklamą „Luminor“ bankui 0,1 proc. 2017 metų bendrųjų metinių pajamų dydžio bauda.
Šiemet keliems kredito davėjams Lietuvos bankas taip pat skyrė baudas už televizijos kanalais transliuotą reklamą apie gyventojams siūlytus vartojimo kreditus, nes ji neatitiko visų teisės aktų reikalavimų.