Lietuvos gyventojai pastaruoju metu mažiau išleidžia drabužiams, avalynei, kavinėms ir restoranams, tačiau didesnė pajamų dalis skiriama transportui, būsto šildymui ir sveikatos priežiūrai.
Šiemet balandį, kaip ir prieš metus, didžiausia dalis Statistikos departamento sudarytame vartotojų išlaidų krepšelyje atiteko maisto produktams ir nealkoholiniams gėrimams. Ji netgi šiek tiek sumažėjo - nuo 25,9 iki 25,7 proc., trečiadienį rašo dienraštis „Lietuvos rytas“.
„Pamatysime, kiek maisto produktai vartotojų krepšelyje užims dar po kelių mėnesių ar metų. Padėtis grėsminga: mažiau pasiturintys maistui jau dabar išleidžia 60 ir daugiau procentų savo pajamų. Atitinkamai mažiau lieka viskam kitam“, - sakė SEB banko šeimos finansų ekspertė Julita Varanauskienė.
Anot jos, šeimos, kurių išlaidos maistui auga lėčiau nei pajamos, vis mažiau pinigų sugeba skirti aprangai ar batams, nekalbant apie lėšas kultūrai, poilsiui ar švietimui, kurių dalis vartotojo krepšelyje per metus pasikeitė nežymiai.
Per metus drabužiams ir avalynei skiriama vartotojų išlaidų dalis sumažėjo nuo 8,7 iki 8,2 procento. Tuo tarpu būstui išlaikyti vietoj 12,1 proc. pernai šių metų balandžio mėnesį skirta jau 12,4 proc. išlaidų.
Brangstantys degalai privertė gyventojus daugiau pinigų skirti transportui: išlaidos jam per metus išaugo nuo 10,8 iki 11,5 procento.