„2007 metais “Lietuvos geležinkeliai“ pervežė 53,5 mln. tonų krovinių, o atlikus daugiau nei 4 mlrd. litų investicijų šiemet krovinių srautas bus apie 10 proc. mažesnis nei prieš septynerius metus. 2007-aisiais “Lietuvos geležinkelių“ pelnas buvo 133,6 mln. litų, o šiemet – nesieks nė 100 mln. litų. Prisidengti socialine keleivių vežimo fukcija taip pat nepavyks, nes grynasis pelnas iš komercinės veiklos taip pat mažėjo dešimtimis milijonų litų. Privačiame sektoriuje tiek investuojantys, tačiau mažiau pelno uždirbusiais vadovais būtų rimtai suabejota“, - sakė Investuotojų asociacijos Kompetencijų Centro steigėjas Vaidotas Rūkas.
Neseniai paskelbta, kad Specialiųjų tyrimų tarnyba atliko apie 30 kratų ir sulaikė 7 asmenis dėl įtarimų, kad viešųjų pirkimų konkursai vyko iš anksto susitarus su konkrečių bendrovių atstovais dėl jų laimėjimo.
“Atsižvelgdami į tai, kad Seimas veržiasi sudaryti komisijų dėl suskystintų dujų terminalo statybų, o “Lietuvos geležinkeliai” kasmet investuoja daugiau nei po 650 mln. Lt arba tiek, kiek kainuoja visas terminalas bei panašiai koks būtų kasmetinis Lietuvos įnašas atominei elektrinei statyti, manome, kad būtų prasminga atidžiai pasižiūrėti į visas “Lietuvos geležinkelių” investicijas ir jų naudą. Juolab, kad “Lietuvos geležinkeliai”, prisidengdami didelėmis investicijomis, 2014 metais ruošiasi sumažinti į valstybės biudžetą mokamus dividendus”, - teigė V. Rūkas.
Pačių “Lietuvos geležinkelių” duomenys rodo, kad 2011 metais investicijų grąža sudarė 3,3 proc., 2012-aisiais - 2,6 proc., o šiemet nesiekia 2 proc. “Tai – itin maži skaičiai net ir atsižvelgiant į tai, jog investuojama į ilgiau atsiperkančius infrastruktūros projektus, kai alternatyvios investicijos pvz. į šilumos ūkį galėtų duoti geresnę grąžą“, - sakė V. Rūkas.
Investuotojų asociacijos įsteigtas Kompetencijų centras vienija per 30 šalies ekonomistų, kurie teikia analize grįstas rekomendacijas Vyriausybei bei Seimui. “