• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kopijavimo profesionalai „Copy Pro“ jau prieš dešimtį metų atsirado Rygoje, prieš dvejus – Vilniuje, o prieš keturis mėnesius įsiliejo į sostinės naktinį gyvenimą... Visą parą kopijuodami, skenuodami, įrišdami darbai ir studentams, ir verslui.

REKLAMA
REKLAMA

„Copy Pro“ direktorius Tomas Venckauskas pasakoja, kad įmonės akcininkai, ko gero, stokoję ambicijų ir prieš dešimtmetį aplenkę Vilnių, padarė klaidą, nes rinkoje dar nebuvo pagrindinių konkurentų. „Didele biurokratija akcininkai nesiskundė, matyt, nelabai skiriamės nuo broliukų latvių. Skirtingai nei Maskvoje, Lietuvoje korupcijos lygis daug žemesnis, žinoma, galėtų ir dar sumažėti, – prisimena jis. – Koncepcija Vilniuje buvo perimta iš Rygos: kurioje miesto dalyje įsikurti, kokias paslaugas teikti ir kaip turėtų atrodyti kopijavimo centras, galima sakyti, viskas „copy paste“ principu buvo adaptuojama Lietuvos rinkai. Ji jau prisotinta, todėl reikėjo ieškoti savito ir unikalaus varianto, kad netaptume vieno tiesioginių konkurentų kopija.“

REKLAMA

Paklaustas apie netradicinius tradicinio verslo sprendimus, T. Venckauskas sako: „Nieko gudraus, svarbiausia – idėja. Įsitikinti, bloga ji ar gera, ne taip sunku, taigi lieka tik mechaninis darbas – siekti tikslo. Kartais mintį galima pasiskolinti: kai vieniems nesiseka, kiti ją puikiai įgyvendina.“

REKLAMA
REKLAMA

Vieninteliai per naktį

Kad kopijavimo centras dirbs ir naktį, anot T. Venckausko,buvo aišku seniai, nes „Copy Pro“ iš konkurentų dirbo ilgiausiai, o augant verslo klientų ratui toks darbo laikas tapo rimtu konkurenciniu pranašumu. T. Venckauskas pasakoja, kad mada į Maskvą ir Rygą atėjo iš JAV, nors kitų paslaugų, nesusijusių su alkoholiu, pramogomis ar degalais 24/7, sako ieškojęs, bet neradęs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Įmonė dar jauna ir auganti, viskas nuolat kinta, bet man patinka, kad pardavimai auga. Jau pačią pirmą naktį turėjome klientų. Žinoma, suma buvo juokinga, bet naktinis darbas matuojamas ne apyvarta, o atliktais užsakymais. Jau pirmosiomis savaitėmis matėme rezultatus. Kai dirbome iki 22 valandas, dėl studentų ar vienos įmonės tekdavo darbą baigti ir 2 valandą nakties“, – dėsto jis.

REKLAMA

„Copy Pro“ vadovas juokauja, kad darbas visą parą toli gražu nereiškia naktį atsikėlusių klientų, atvažiuojančių taksi atsispausdinti popierėlių, nebent tai egzaminų sesija, nors pasitaiko norinčiųjų atsispausdinti lėktuvo bilietus. Jis tikina jau pripratęs kantriai aiškinti, kad naktimis darbuotojai ramiai atlieka vakarinius užsakymus, kurių „verkiant reikia rytui“.

REKLAMA

„Mums visada linksma, kai bando kopijuoti pinigus ir darbuotojų prašo dvipusės spaudos nustatymų. Štai praėjusią savaitę viena pensininkė bandė tai padaryti“, – kurioziškus nutikimus pasakoja pašnekovas.

Į klausimą „Ar ruošiatės plėstis Vilniuje“, T. Venckauskas teigia atsakantis neigiamai. Nors konkurentai išsibarstę keliolikoje Vilniaus vietų, „Copy Pro“ nenutolo nuo koncepcijos taikytos Rygoje: visos paslaugos – nuo savitarnos aparatų iki plačiaformatės spaudos – po vienu stogu. „Vilnius per mažas, jame užtenka vieno centro. Rygoje yra du, bet ji ir dvigubai didesnė. Galvojame apie papildomas paslaugas, jų gerinimą. Jei mąstytumėme apie dar vieną centrą, jis būtų kitame didmiestyje“, – svarsto jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

T. Venckauskas pripažįsta norintis liberalesnių sąlygų smulkiam ir vidutiniam verslui, ypač kai įmonė neseniai pradėjusi veiklą ir pirmasis uždarbis išleidžiamas mokesčiams. „Kad uždirbtume 1 tūkst. litų, reikia parduoti šimtus ar tūkstančius smulkių prekių, o ne bumbt, pardavei automobilį, nuo kurio nubyra 60 ar 100 tūkst. litų, – skaičiuoja jis. – Patys akcininkai yra pasakę: užvirėme košę, tai užvirėme, bet ar iš naujo pradėtų, atsukus laiką atgal? Ko gero ne, galvotų kažką kita. Sunkiausia, kad jie atėjo krizės metais, kai žmonių perkamoji galia buvo kritusi, o versle vyravo negatyvios nuotaikos. Pagal prognozes skaičiavo, kad apyvarta augs greičiau, bet velniškai neaugo, o mokesčius mokėti reikėjo. Tai šiam verslui nepadėjo ir iki šiol nepadeda.“

Gabija Sabaliauskaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų