Po lenktynių Malaizijoje tarp „Red Bull“ pilotų užsimezgė nesantaika, Sebastianas Vettelis nepaklausė komandos nurodymų ir aplenkė Marką Webberį.
Australas neslėpė įsiūčio dėl tokio komandos draugo poelgio. M.Webberis po sustojimų sumažino tempą ir nebesitikėjo kovoti.
Už jų važiavęs „Mercedes“ duetas pasielgė atvirkščiai, Nico Rosbergas paklausė komandos nurodymų nelenkti Lewiso Hamiltono.
Tai toli gražu nėra pirmas atvejis istorijoje, kai lenktynininkas nepaklūsta komandos paliepimams praleisti kolegas į priekį.
Carlosas Reutemannas
1981 Brazilijos GP
Etapas: 2 iš 15
Taškai prieš lenktynes: Alanas Jonesas – 9 (pirma vieta bendroje įskaitoje), Carlosas Reutemannas – 6 (antra vieta)
1981 m. Brazilijos GP scenarijus buvo paprastas. Abu „Williams“ bolidai pirmavo lenktynėse, Carlosas Reutemannas buvo pirmas, o Alanas Jonesas važiavo už jo.
C.Reutemano kontrakte buvo įrašytas punktas, kad lenktynininkams atsidūrus tokioje pozicijoje, laimėti turėtų A.Jonesas. Pora ankstesniais metais buvo apsikeitę pozicijomis, tai leido A.Jonesui laimėti pasaulio čempionatą.
Tais laikais „Formulėje 1“ dar nebuvo naudojamas radijo ryšys. Važiuojant starto finišo tiesiaja C.Reutemannui buvo parodyta lentelė, kurioje užrašyta: „Jones-Reut“. 1981 m. tai buvo tolygu užkoduotai žinutei praleisti komandos draugą į priekį.
Neilas Oatleys laikė lentelę ir net kelis kartus iš Franko Williams gavo paliepimą instruktuoti lenktynininkus apsikeisti vietomis.
Tačiau C.Reutemanno planai buvo kitokie. Jis prieš kelias savaitęs jau buvo pralaimėjęs A.Jonesui, todėl šią pergalę norėjo pasilikti sau.
Tuo metu „Williams“ komandoje dirbęs Peteris Windsoras šią situaciją kiek geriau papasakojo Maurico Hamiltono knygoje „Williams“.
„1979 metais Carlosas prieš Monzos etapą ilgai kalbėjosi su Gillesu Velleneuvu . Jis patarė Gillesui niekada nežaisti su pasaulio čempionatu: „Jei tik turėsi progą laimėti, išnaudok ją. Tu neturėsi daug progų. Kodėl tu nori atiduoti pergalė Jody? Net negalvok apie tai.“
„Bet Gillesas padarė tai, ko Carlosas prašė nedaryti. O tada jis žuvo 1982 m. Carlosas labai liūdėjo dėl to, kad Gillesas atidavė 1979 m. čempiono titulą Jody Scheckteriui, o po to neteko gyvybės.“
„Tuo metu, 1981 m. Gillesas vis dar buvo dėl to kritikuojamas ir, manau, kad Carlosas pagalvojo: „Niekad neleisiu, kad man taip atsitiktų. Jei turėsiu progą laimėti pasaulio čempionatą, ją išnaudosiu.“ Jis žinojo, kad 1981 m. buvo jo didysis šansas.“
C.Reutemannas tada tik per plauką pralaimėjo titulą Nelsonui Piquet paskutiniame čempionato etape. O įvykiai Brazilijos GP padarė jį ir A.Jonesą nesutaikomais priešais.
Didieris Pironis
1982 San Marino GP
Etapas: 4 iš 16
Taškai prieš lenktynes: Didier Pironi 1 (dvylikta vieta), Gilles Villeneuve 0
„Ferrari“ lenktynininkai G.Villeneuvas ir Didieri Pironi pirmavo San Marino GP. Greita Imolos trasa smarkiai eikvojo bolidų degalus, todėl „Ferrari“ duetui būnant priekyje, o pagrindiniams varžovams pasitraukus iš lenktynių, komanda liepė pilotams pristabdyti.
G.Villeneuvo situacija buvo panaši į M.Webberio, jis pagalvojo, kad komandos įsakymas tausoti degalus reiškia, jog komandos draugas jo nebelenks. Jis pristabdė, o tuo metu jo komandos draugas D.Pironi aplenkė jį.
G.Villeneuvas nedvejodamas paspaudė ir atsiėmė vietą iš komandos draugo, tada vėl sumažino tempą trejomis sekundėmis. D.Pironi ir vėl aplenkė G.Villeneuvą. Priešpaskutiniame rate šis vėl susigrąžino lyderio poziciją, tačiau lenktynių pabaigoje į priekį vis tiek išsiveržė D.Pironi.
G.Villeneuvas po lenktynių buvo nepaprastai įniršęs, jo nuotaikos nepagerino ir tai, kad „Ferrari“ atsisakė pripažinti jo įvykių versiją. Po dviejų dienų „Ferrari“ išleido pranešimą spaudai pripažindama, kad G.Villeneuvas buvo teisus.
Tačiau įtampa tarp komandos draugų neatslūgo. G.Villeneuvas prisiekė daugiau niekada nekalbėti su D.Pironiu.
Kito etapo kvalifikacijoje G.Villeneuvas iš visų jėgų stengėsi pasirodyti geriau už D.Pironi. Jis atsitrenkė į lėtesnį bolidą ir žuvo.
Rene Arnoux
1982 Prancūzijos GP
Etapas: 11 iš 16
Taškai prieš lenktynes: Alainas Prostas 19 (penkta vieta), Rene Arnoux 4 (šešiolikta vieta)
„Ferrari“ tragedija dėl komandinių nurodymų nesumažino kitų ekipų noro juos naudoti. Rene Arnoux su „Renault“ komanda buvęs nuo 1979 m. patyrė didelį spaudimą iš 1981 m. prie komandos prisijungusio Alaino Prosto.
1982 m. pabaigoje R.Arnoux be pergalių buvo beveik dvejus metus ir pasitaikius progai ją iškovoti, jis ilgai nedvejojo.
Pirmaudamas beveik 20 sekundžių, R.Arnoux kelis kartus ignoravo komandos instrukcijas sustoti ir praleisti komandos draugą į priekį.
Kaltinimai po to pasipylė iš visų pusių. Komandos vadovybė tvirtino, kad R.Arnoux buvo sutikęs atiduodi pergalę A.Prostui, tačiau pats lenktynininkas tai neigė, o A.Prostas tada tikino, kad abiejų pilotų statusas vienodas.
Nieko labai nenustebino „Renault“ sprendimas metų pabaigoje atsisakyti R.Arnoux paslaugų.
Yra ir šiek tiek linksmesnė istorijos dalis. Vakare po lenktynių A.Prostas sustojo degalinėje, kurios darbuotojas sumaišė jį su R.Arnoux ir pasveikino nugalėjus „tą mažą įkyruolį Prostą“.