Trečiadienį Kaune buvo pristatytas net dvylika metų trukęs projektas – daugiau nei 70-ies talentingiausių Lietuvos specialistų komanda nuo nulio pagamino BMW 327/200 automobilį, kuris yra gryniausia 1938-1941 metais gaminto BMW 327/28 kopija.
Šio projekto autorius ir iniciatorius Kęstutis Šileika mano, jog tarpukario metais gamintas BMW 327/28 yra pats rafinuočiausias ir labiausiai išbaigtas automobilis, todėl 1997 metais ir buvo užsibrėžtas tikslas pagaminti būtęnt šio automobilio kopiją. Darbą 1999 metais pradėjo trijų žmonių komanda: inžinierius-konstruktorius K. Šileika, biologas Aleksėjus Panovas ir lėktuvų konstruktorius Arkadijus Kazlauskas.
Gamybos procesas reikalavo daug laiko, valios ir pasiryžimo. Komandai teko ne kartą koreguoti savo planus. Pagaminus automobilio rėmą ir radus tinkamą variklį paaiškėjo, kad pastarasis yra per didelis ir netelpa po automobilio gaubtu. Tuomet komanda priėmė sprendimą – viską pradėti nuo pradžių ir pagamintį ilgesnį bei platesnį automobilio rėmą. Entuziastams prireikė 7 metų, kad automobilis įgautų reikiamą formą.
Buvo daug skeptikų, kurie ironizavo, o ne palaikė idėjos autorių, norintį sukurti naują automobilį eilinėse dirbtuvėse. Ilgai užsitęsę darbai prie projekto išardė pasitikėjimą ir bendraminčių komanda išsibėgiojo, tačiau 2006 metais K. Šileika, vedinas nenumaldomos savo svajonės, pakvietė tęsti projektą savo kolegas Eimantą Puzovą, Viktorą Mačioką ir jau buvusį komandos narį Arkadijų Kazlauską.
Projekto kuratorius, verslininkas Julius Urbaitis subūrė nemažai savo srities profesionalų, padėjusių automobilui tapti tikru rankų darbo šedevru. Mašinos kūrimo procese buvo naudojami agregatai ir detalės tik iš BMW automobilių. Komandai teko konsultuotis pas specialistus Čekijoje, Latvijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, o kai kurias dalis siųstis iš Jungtinių Amerikos valstijų, Rusijos bei Didžiosios Britanijos.
Po dvylikos metų darbo unikalus šedevras pagaliau išvydo dienos šviesą.
Ausims mielą garsą po automobilio gaubtu skleidžia 6 cilindrų ir 2494 kubinių centimetrų variklis, kuris BMW 327/200 suteikia 240 kilometrų per valandą maksimalų greitį, o 100 kilometrų per valandą greitį automobilis gali pasiekti per 7,8 sekundes.
Automobilio konstrukciją sudaro plienas, aliuminis bei anglies pluoštas, o bendras svoris – 1350 kilogramai.
Ruslano Kondratjevo nuotr.