Apie turizmo padėtį Lietuvoje daug kalbėta, pernai bandyta ją išgarsinti („Lithuaniabuy“), kaip šalį, ypač patrauklią konferencijoms organizuoti. Deja, paaiškėjo, kad mūsų viešbučiai yra per maži ir nutolę vienas nuo kito, jog galėtų priimti dideles delegacijas.
Lietuvoje viešintys užsieniečiai išleidžia daugiau pinigų, nei lietuviai išveža į užsienį. Ir tai yra vienintelis teigiamo eksporto ir importo balanso pavyzdys Lietuvoje. 2010 metais Lietuvą aplankė 1,5 mln. užsieniečių. Palyginti su ankstesniais metais, jų skaičius padidėjo 9 proc. Svečiai mūsų šalyje paliko 2,7 mlrd. litų, turizmas sukuria 4,4 proc. bendrojo vidaus produkto, paslaugų eksporto – 25 proc. Deja, nepaisant gerų rodiklių, Lietuvos turizmo sektorius visuomet buvo gerokai mažiau finansuojamas negu Latvijoje ar Estijoje.
Artėjantis krepšinio čempionatas, kurio metu, kaip prognozuojama, Lietuvą per dieną aplankys maždaug 3 tūkst. užsienio sirgalių, o per tris pirmenybių savaites iš viso atvyks apie 30 tūkst. svečių, mums primena apie Lietuvoje nepelnytai užmirštą turizmo kryptį, visame pasaulyje atnešančią didžiulius pinigus – sportinį turizmą. Sportinis turizmas – tai kelionės dalyvauti sporto varžybose, treniruotis. Šiuo tikslu keliauja sporto komandos, sirgalių klubai ir pavieniai asmenys. Sportiniai renginiai šiuolaikiniame pasaulyje, pakeitę senąją piligrimystę, tampa ritualinėmis kelionėmis. Specialistai pateikia keturis pagrindinius sporto įvykius, kurių trauka daugumai europiečių yra neginčijama: Europos futbolo ir pasaulio futbolo čempionatai, olimpinės žaidynės, „Grand Prix“ automobilių lenktynės, Vimbldono ir kiti „didžiojo kirčio“ teniso turnyrai. Futbolo čempionato artimiausiu metu greičiausiai dar nesuorganizuosime, tačiau rengti teniso turnyrus galimybių turime.
Vilniuje įsikūrusi teniso arena po plėtros, planuojamos artimiausiu metu, užsibrėžė tapti ne tik Baltijos regiono, bet visos Europos sportinio turizmo traukos centru ir taip prisidėti prie Lietuvos turizmo galimybių, turistų srauto didinimo. Investicijos į jau esamą infrastruktūrą sudarys sąlygas organizuoti aukščiausiojo lygio profesionalų „Challenger“ ir ITF senjorų serijos turnyrus. Ir tai dar ne viskas. Areną planuojama paversti uždarąja turizmo, laisvalaikio, sporto ir pasyvaus poilsio komplekso erdve, tinkama naudoti teniso, stalo teniso, badmintono reikmėms.
Komplekse ketinama įrengti iki šešių teniso kortų, kurie būtų lengvai transformuojami ir pritaikomi kitoms turistinėms veikloms – bridžo ar kitų žaidimų čempionatams rengti, stalo teniso, badmintono ar kitų uždaros erdvės reikalaujančių sporto šakų čempionatams organizuoti; parodoms, meno plenerams ir kitoms veikloms, pritraukiančioms turistus. Transformuojamos daugiafunkcės paskirties erdvės bus pritaikomos įvairių sezonų poreikiams. Žiemos sezono ir uždarų erdvių paslaugos stipriai prisidėtų prie Lietuvos turizmo sezoniškumo mažinimo. Po plėtros projekto per trejus metus planuojama pritraukti mažiausiai 34 500 naujų turistų.
Vilniuje įsikurusi teniso arena po plėtros, planuojamos artimiausiu metu, turi planų tapti ne tik Baltijos regionio, bet visos Europos sportinio turizmo traukos centru ir prisidėti prie Lietuvos turizmo galimybių bei turistinių srautų didinimo. Investicijos į jau esamą infrastruktūrą sudarytų sąlygas organizuoti aukščiausio lygio profesionalų „Challenger“ bei ITF senjorų serijos turnyrus.
Bet tai dar ne viskas. Šią areną tikimasi paversti uždarąja turizmo, laisvalaikio, sporto ir pasyvaus poilsio komplekso erdve (infrastruktūrą), tinkama naudoti teniso, stalo teniso, badmintono reikmėms.
Komplekse norima įrengti iki 6 teniso kortų lengvai transformuojamų ir pritaikomų kitoms turistinėms veikloms – bridžo ar kitų žaidimų čempionatų vykdymui, stalo teniso, badmintono ar kitų uždaros erdvės reikalaujančių sporto šakų čempionatų organizavimui; parodoms, meno plenerams ir kitoms veikloms, pritraukiančioms turistus.
Transformuojamos erdvės dėl savo daugiafunkciškumo butų pritaikomos įvairių sezonų poreikiams. Žiemos sezono paslaugos ir uždarų erdvių paslaugos stipriai prisidėtų prie Lietuvos turizmo sezoniškumo mažinimo. Įgyvendinus šį projektą, per 3 metus į areną planuojama pritraukti mažiausiai 34.500 naujų turistų.