• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Uoste dirbanti Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) nesutinka su Lietuvos saugios laivybos administracijos (LSLA) paskelbtomis išvadomis dėl dviejų jūrininkų gyvybių pareikalavusios vilkiko "Barta" avarijos. Teiginius, esą dėl jos kaltas nesaugus vilkiko greitis ir įgulos klaidos, jos atstovai vadina neatitinkančiais tiesos ir neetiškais.

REKLAMA
REKLAMA

KLASCO atstovų įsitikinimu, LSLA paskelbtos išvados nėra galutinės. Bendrovės vadovai tvirtina turintys savo nuomonę apie šių metų balandį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje įvykusią tragediją, kai susidūrė vilkikas "Barta" ir sausakrūvis laivas "Magdalena".

REKLAMA

Teigiama, kad ji paremta KLASCO sudarytos komisijos nustatytais faktais ir daugeliu esminių klausimų nesutampa su valstybės specialistų teiginiais. Tačiau kol nebaigtas dėl avarijos pradėtas ikiteisminis tyrimas, bendrovė šių skirtumų viešai komentuoti neketina.

KLASCO vadovų įsitikinimu, formuojant išankstinę nuomonę yra daroma įtaka teisėsaugos darbui ir elgiamasi neetiškai.

REKLAMA
REKLAMA

Per beveik pusę metų trukusį tyrimą LSLA specialistai nustatė, kad mirtina avarija įvyko dėl darbo saugos laivuose taisyklių vykdant vilkimo darbus uoste nesilaikymas.

Išvadose konstatuojama, kad "velklynio paėmimo operacija iš plaukiančio laivo "Magdalena" laivapriekio į vilkiką "Barta" buvo atliekama laivams judant nesaugiu greičiu; maksimaliu leistinu greičiu uosto akvatorijoje plaukiančio aptarnaujamo laivo "Magdalena" eiga velklynio paėmimo metu nebuvo sumažinta iki minimalios, būtinos laivo valdomumui užtikrinti; vilkiko valdymo klaida - per arti prisiartino prie 6 mazgų greičiu judančio laivo "Magdalena" laivapriekio".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak administracijos specialistų, vilkikas "Barta" dėl vairinės konstrukcijos, neužtikrinančios visapusiško aplinkos stebėjimo, nėra pritaikytas tokioje padėtyje paimti velklynio, nes vilkiko laivavedys, jį valdydamas iš vairinės, gerai nemato, kas vyksta aplinkui.

REKLAMA

Dviejų žmonių gyvybių pareikalavusi avarija įvyko, kai trys KLASCO padalinio "KLASCO Towage Assistence" vilkikai - "Barta", "Bizonas" ir "Stumbras" - į švartavimo vietą prie UAB Birių krovinių terminalo krantinės lydėjo su Maltos vėliava plaukiojantį sausakrūvį laivą "Magdalena". Laivas į uostamiestį atplaukė prisikrauti trąšų.

REKLAMA

"Barta" plaukė kairėje laivo pusėje, ties jo priekiu. Susidūrimas įvyko, kai ant vilkiko denio buvę jūreivis motoristas Andrejus Blindas (gim. 1948 m.) ir vyriausiasis mechanikas Pranas Stumbra (gim. 1947 m.) iš "Magdalenos" ėmė švartavimosi lyną. Pamaininis kapitono padėjėjas Kazimieras Vaitkevičius (gim. 1945 m.) tuo metu buvo vairinėje. Per šią avariją išsigelbėjo tik P.Stumbra.

Darius ČIUŽAUSKAS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų