Per pastaruosius dvejus metus pirkimų internetu skaičius išaugo beveik dvigubai – tai rodo „Swedbank“ elektroninių atsiskaitymų duomenys. Panašiu tempu augo ir mokėjimai internetu Lietuvos prekybininkams, ir atsiskaitymai internete mokėjimo kortelėmis už prekes bei paslaugas iš užsienio. Šių metų balandį internetu už pirkinius lietuviai atsiskaitė daugiau nei 710 tūkstančių kartų, prieš dvejus metus tokių mokėjimų skaičius siekė 390 tūkstančių. Banko duomenimis, vis daugiau elektroninių atsiskaitymų atliekama naudojantis specialia interneto banko sąsaja, kuomet pirkėjas iš pardavėjo svetainės yra nukreipiamas į jau suformuotą elektroninio pavedimo formą. Tokių mokėjimų per mėnesį atliekama daugiau nei 0,5 milijono, o vidutinė pirkinio suma siekia 62 litus. Elektroninių atsiskaitymų duomenys rodo, kad lietuviai mielai naudojasi grupinio apsipirkimo portalų pasiūlymais, perka interneto parduotuvėse ir įsigyja bilietus į renginius. „Anksčiau perkant internetu mokėjimo paruošimas trukdavo ilgiau – pirkėjas turėdavo pats suvesti visus duomenis ir padaryti pavedimą savarankiškai. Šiandien vis daugiau elektroninę prekybą vykdančių įmonių siūlo patogų ir greitą atsiskaitymo būdą, kuomet žmogui tereikia patvirtinti iš anksto suformuotą mokėjimą ir jis nukeliauja pardavėjui vienu mygtuko paspaudimu,“ – komentuoja „Swedbank“ mažmeninės bankininkystės vadovė Orinta Žvirzdinė. Atsiskaitymai internetu mokėjimo kortelėmis populiarūs užsakant prekes iš užsienio įmonių. Mokėdami tokiu būdu daugiausiai pinigų lietuviai išleidžia pirkdami lėktuvo bilietus, taip pat užsisakydami kosmetikos, sveikatinimo ir namų priežiūros prekių iš užsienio tiekėjų. Vidutinė pirkinio suma atsiskaitant kredito kortele internete daug didesnė – 240 litų. Pagal mokėjimų skaičių užtikrintai pirmauja internetinė parduotuvė iTunes. Mokėjimų duomenys rodo, kad iš užsienio prekybininkų lietuviai perka 3-4 kartus rečiau nei iš vietinių. Tačiau lyginant išleidžiamas sumas matyti, kad pirkiniai, kuriuos gyventojai siunčiasi iš užsienio, paprastai yra brangesni. „Panašu, kad gyventojai planuodami didesnį ir rimtesnį pirkinį tampa atviri ir užsienio prekybininkų pasiūlymams. Šiandien pirkėjas yra laisvas rinktis ne tik iš kelių vietinių pardavėjų, jis lygina pasiūlymus nebeapribodamas savęs geografiškai. Pirkėjams tai neabejotinai reiškia daugiau laisvės, o verslui – didėjančią konkurenciją,“ – sako O. Žvirzdinė. Per vieną dieną „Swedbank“ interneto bankas aplankomas daugiau nei 145 tūkstančius kartų. Bent kartą per mėnesį juo pasinaudoja daugiau nei 600 tūkstančių gyventojų, tai sudaro beveik penktadalį Lietuvos. Daugiausiai prie interneto banko prisijungiama pirmadieniais, mažiausias lankomumas fiksuojamas savaitgalio dienomis.