Lietuvos reklamos agentūrų asociacijos (KOMAA) nariai kreipėsi į Interneto žiniasklaidos asociaciją, ragindami jos narius apsijungti ir pradėti vykdyti vieningą interneto reklamos apskaitą, kuri visai interneto reklamos rinkai suteiktų daugiau skaidrumo.
Šiuo metu visos interneto reklamos rinkos įvertinimui viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „TNS Gallup“ naudoja Interneto žiniasklaidos asociacijos vienijamų „Delfi.lt", „One.lt", „Lrytas.lt", „Alfa.lt", „Adnet.lt", „Epasas.lt", „IKS puslapių grupės" ir „Interinfo" portalų savininkų pateiktus duomenis. Tačiau, pasak KOMAA valdybos pirmininko Gintaro Šepučio, visų pirma, objektyviam rinkos įvertinimui trukdo tai, kad šiuos duomenis pateikia ne trečioji šalis, o stebimosios šalys, t.y. patys interneto portalai.
Jo teigimu, šiuo metu oficialiai yra įvertinama 80 proc. interneto reklamos rinkos, tačiau siektinas monitoringas turėtų būti objektyvesnis, išsamesnis ir apimti 95 proc. visos rinkos narių. „Mūsų įsitikinimu, šiuos tikslus įmanoma pasiekti tik susivienijus visiems šios rinkos dalyviams ir įgyvendinus veiklos duomenų surinkimo ir pateikimo procesų pakeitimus", - sako G. Šeputis.
Šiuo metu, kaip teigia KOMAA valdybos pirmininkas, interneto reklamos rinkos monitoringas neatitinka rinkos lūkesčių, nes labiausiai išmatuojama žiniasklaidos priemonė yra apskaitoma prasčiausiai.
„Siekiant interneto reklamos rinkos monitoringą padaryti skaidresnį, siūlome sukurti mechanizmą, kuris leistų patikrinti portalų pateikiamus duomenis ir užtikrintų jų objektyvumą bei įvesti palyginamąjį matą su kitomis žiniasklaidos priemonėmis – interneto GRP", - siūlo jis.
Anot G. Šepučio, šių pokyčių imtis yra būtina, nes kasdien didėjant interneto reklamos investicijų daliai, deja, prarandama galimybė įvertinti tikslias reklamos apimtis ir dėl to, tikėtina, netenkama dalies galimų pajamų.
KOMAA narių nuomone, monitoringą reiktų detalizuoti ne tik pagal bendrą reklamą, bet taip pat ir pagal šiuos rodiklius: reklamos skydelius, google paiešką, socialinę žiniasklaidą, užsienio reklamos tinklus ir mobiliuosius įrenginius. Be to, reiktų išplėsti stebimų metrikų kiekį ir pateikti parodymus, pasiekiamumą, reklamos pozicijas, biudžetą ir kt.