Nors kitais metais darbdaviai skaičiuos kiekvieną dolerį, išleistą savo pavaldiniams, jie taip pat reikalaus iš savo darbuotojų kelti jų profesinių įgūdžių lygį ir darbo našumą. Tiems darbuotojams, kurie nori pakilti karjeros laiptais, bazinės kompetencijos nepakaks, rašo „The Wall Street Journal“. Ekspertų nuomone, norint gauti aukštesnį postą ar naują darbą, būtina turėti keturis privalomus profesinius įgūdžius.
1. Puikaus bendravimo įgūdžiai
Nepriklausomai nuo pareigų, sugebėjimas nepriekaištingai bendrauti su aplinkiniais – svarbiausias įgūdis, būtinas sėkmės laidas. „Čia turimi galvoje sugebėjimai aiškiai reikšti savo mintis ir mokėjimas megzti ryšius su žmonėmis bendraujant“, - sako Holly Paulas, Niujorko firmos „PricewaterhouseCoopers“, teikiančios buhalterines ir konsultacines paslaugas, personalo atrankos vadovaujantis specialistas. Nepriekaištingo bendravimo įgūdžiai, kuriuos turi tas ar kitas pretendentas į postą, gali padėti darbdaviams susidaryti nuomonę apie jo darbo stilių. „Kartais man užtenka pasikalbėti penkias minutes, kad pajusčiau jų entuziazmą ir suprasčiau, kas jiems yra svarbu“, - sako ponia Paul. Kadangi visi darbo pokalbiai iš įstaigų pamažu persikelia į internetą, kai kurie darbuotojai, pavyzdžiui, praranda arba neturi galimybės išsiugdyti savyje prisistatymo įgūdžius. Kiti kartais nesugeba parašyti bent kiek rišlesnio pranešimo, kurį sudaro daugiau kaip 140 simbolių. „Technologija kažkuria prasme atėmė iš mūsų gebėjimą aiškiai reikšti savo mintis popieriuje. Žmonės dirba be galo skubėdami, kadangi jiems reikia spręsti keletą uždavinių vienu metu, todėl jie nekreipia dėmesio į tokius esminius dalykus, kaip rašybos taisyklės ir pranešimų patikrinimas“, - sako Paulas McDonaldas, įdarbinimo agentūros „Robert Half International“, įsikūrusios Menlo Park (Kalifornija) vyresnysis vykdomasis direktorius.
2. Asmeninis prekės ženklas Ieškodami kandidatų personalo atrakos skyrių viršininkai kruopščiai nagrinėja tinklaraščius, „Twitter“ ir tokius profesinius socialinius tinklus kaip „Linkedln“, todėl labai svarbu įsitikinti, kad jiems tikrai patiks tai, ką jie ten pamatys. „Tai jūsų prekės ženklas, tai, kaip jūs prisistatote, - sako Peteris Handalis, Niujorko valstijoje, Haappodzh mieste įsikūrusios kompanijos „Dale Carnegie Training“, teikiančios mokymo darbo vietoje paslaugas, vadovas. - Jeigu jūs ten kažką skelbiate, kas gali jus diskredituoti, žmonės būtinai tai pamatys“. Darbuotojai taip pat turi įsitikinti, kad jų asmeninis prekės ženklas yra patrauklus ir kad jis palankiai atsispindi jų darbdavių reikaluose. „Vis daugiau darbdavių bando rasti darbuotojų, kurie rašytų į „Twitter“ ir tinklaraščius jų vardu, formuotų auditoriją ir skelbtų įtikinamus pranešimus“, - sako Meredith Haberfeld, kompanijos vadovė ir verslo trenerė iš Niujorko. Pas ponią Haberfeld neseniai buvo atėjusi klientė, kuri savo asmeniniame „Facebook“ puslapyje paskelbė pranešimą apie kinų maistą ir marichuanos rūkymą. „Aš mačiau tą pranešimą „Facebook“. Jos viršininkai irgi matė“, - sako ponia Haberfeld.
3. Lankstumas Sugebėjimas greitai reaguoti į besikeičiančius vadovybės reikalavimus turės didelę reikšmę sekančiais metais, kadangi organizacijos stengiasi akimirksniu atsakyti į savo klientų užklausimus. „Daugybė kompanijų kreipiasi į mus, kad mes išmokytume jų darbuotojus išeiti iš savo komforto zonos, greitai adaptuotis, - sako ponas P. Handal. - Sekančiais metais jūsų darbas gali iš esmės pasikeisti, lyginant su šiais metais“. Kaip teigia George Boué, kompanijos „Stiles“, įsikūrusios Fort Lauderdale mieste Floridos valstijoje ir teikiančios paslaugas nekilnojamojo turto srityje, personalo išteklių viceprezidentas, svarbiausias dalykas bus sugebėjimas įgyti naujų įgūdžių. „Mes norime būti tikri, kad jeigu mes imsime įgyvendinti naują programą, mūsų darbuotojai sugebės ją įsisavinti“, - pridūrė jis.
4. Našumo didinimas Ekspertai teigia, kad 2013 metais darbuotojams teks ieškoti naujų būdų našumui didinti. Kaip rodo tyrimas, kurį neseniai atliko kompanija „Corporate Executive Board“, įsikūrusi Arlingtono mieste Virdžinijos valstijoje ir teikianti konsultavimo ir rinkos konjunktūros tyrimo paslaugas, kitais metais kompanijų vadovai stengsis padidinti savo darbuotojų darbo našumo rodiklius 20 procentų, lyginant su šiais metais. „Kada jūs esate darbe, ar dažnai pareiškiate norą dalyvauti projektuose? Ar mėginate rasti kūrybiškų sprendimų, kad padėtumėte savo organizacijai? - klausia ponas P. McDonaldas. - Geriausias būdas išsiskirti – tapti iniciatyviu darbuotoju“. Kompanijos, kurios ateityje planuoja didinti darbuotojų skaičių, reikalauja, kad jų darbuotojai didintų savo darbo našumą. „Mano klientai veikiau ieško darbuotojų, kurie geriau už kitus supranta, ko iš jų reikalaujama, o ne darbuotojų, kuriems tai reikia aiškinti“, - priduria ponia Haberfeld. Netgi personalo atrankos vadybininkams dabar yra būtina įgyti tam tikrų įgūdžių, kadangi daugelis organizacijų nagrinėja galimybę didinti darbuotojų skaičių. „Sugebėjimas rasti talentų ir priimti žmones į darbą per pastaruosius keletą metų praktiškai neatnešė naudos, - sako Ben Dattner, vienos iš Niujorko organizacijų psichologas. - Dabar, kada ekonomika atsigauna, kompanijoms teks uoliai dirbti, kad rastų talentingų darbuotojų. Kompanijos jau atsikratė riebalų, ir dabar joms reikia užsiauginti raumenis“.