„Pati reforma yra reikalinga, valstybės tarnyba, visas sektorius, reikalauja didesnio dėmesio, nes, viena vertus, mes skundžiamės viešųjų paslaugų kokybe, kita vertus, mes matome, kad perspektyvūs geri darbuotojai palieka sektorių ir dažnai negrįžtamai“, – pirmadienį žurnalistams Klaipėdoje sakė prezidentas.
Jis taip pat teigė, kad svarstant reformą reikia numatyti saugiklius, kad didesnė laisvė vadovams spręsti dėl darbo apmokėjimo, komandos formavimo netaptų galimybe piktnaudžiauti, bet skeptiškai vertina siūlymus nuo kitos kadencijos kelti politikų algas.
„Man labai nepriimtina, kad iš viso šito reformos paketo matome tik susirūpinusius politikų veidus, kaip jiems dar labiau pasididint savo algas. Tai visiškai nemorali situacija žvelgiant į tai, su kokiomis problemomis šiandien susiduria mūsų žmonės ir kaip jie skaičiuoja pinigus, kaip reikės išgyventi artimiausius mėnesius, o kai kurie politikai leidžia sau pasamprotauti, kad iš Seimo nario atlyginimo neįmanoma išgyventi“, – sakė prezidentas.
„Teks išgyventi, jei kitaip nemoka skaičiuoti. Visi turime skaičiuoti ir taupyti, ir tas taupymas ne tik finansinių išteklių, bet ir energijos taupymas, ir šiandien visi tai turime daryti“, – kalbėjo G. Nausėda.
Vidaus reikalų ministerija (VRM) siūlo iš esmės pertvarkyti valstybės tarnybą, kartu keičiant ir darbo užmokesčio skaičiavimą, o politikams su nauja kadencija pakeitimai atneštų gerokai didesnes algas. Jos kiltų jau ne dabartiniams, o jau naujai išrinktiems politikams po 2024 metų rinkimų.
Pagal dabartinį skaičiavimą, prezidento pareiginė alga iki mokesčių šiuo metu siekia 9,9 tūkst. eurų, o po rinkimų 2024 metais ji kiltų iki 10,2 tūkst. eurų.
Seimo pirmininko atlyginimas nuo dabartinių 4,6 tūkst. eurų iki mokesčių kiltų iki 8,6 tūkst. eurų, eilinio Seimo nario – nuo 3,5 tūkst. eurų iki 6,3 tūkst. eurų, premjero – nuo 4,6 tūkst. eurų iki 8,6 tūkst. eurų, ministro – nuo 4,3 tūkst. iki 7,7 tūkst. eurų.
Tačiau politikai nebegautų priedų už stažą, kuris siekia 1 proc. atlyginimo už kiekvienus tarnybos Lietuvos valstybei metus, priedo dydis negali viršyti 30 proc. pareiginės algos.
Projektų aiškinamajame rašte pažymima, kad pakeitimais būtų suvienodinti ministro pirmininko, Seimo pirmininko, Konstitucinio Teismo pirmininko ir Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininko darbo užmokestis, iš dalies pritaikant Estijos modelį.
Prezidento atlyginimas ir toliau būtų didesnis, atsižvelgiant į tai, kad šalies vadovas renkamas tiesioginiuose rinkimuose.