• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sniegu padengti ar net apledėję keliai netolimoje ateityje galėtų tapti tik atmintyje įstrigusiu prisiminimu. 
Didžiausia Europos kelių tiesimo bendrovė „Eurovia“, Prancūzijoje oficialiai pristatė naują kelio tiesimo būdą, kuris, teoriškai, turėtų padėti atsikratyti slidžių kelio paviršių, pagerinti eismo sąlygas žiemą bei sumažinti eismo įvykių skaičių.
Prieš keletą metų pradėta plėtoti, „Power Road“ vardu pavadinta kelių tiesimo technologija leidžia eilinę kelio atkarpą paversti į energijos šaltinį.
Šios technologijos veikimas nėra toks sudėtingas kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Viršutiniame kelio dangos sluoksnyje, po asfaltu, įmontuojamas šilumokaitis. Jis susideda ir vamzdelių, kuriuose cirkuliuoja skystis, pernešantis šilumos energiją. Šis kelias veikia ir kaip kolektorius, surenkantis saulės šilumos energiją vasarą, ir kaip šilumos šaltinis arba radiatorius, šildantis kelią ir tirpdantis ant jo susikaupusį ledą bei sniegą šaltuoju metų laiku.

Sniegu padengti ar net apledėję keliai netolimoje ateityje galėtų tapti tik atmintyje įstrigusiu prisiminimu. 
Didžiausia Europos kelių tiesimo bendrovė „Eurovia“, Prancūzijoje oficialiai pristatė naują kelio tiesimo būdą, kuris, teoriškai, turėtų padėti atsikratyti slidžių kelio paviršių, pagerinti eismo sąlygas žiemą bei sumažinti eismo įvykių skaičių.
Prieš keletą metų pradėta plėtoti, „Power Road“ vardu pavadinta kelių tiesimo technologija leidžia eilinę kelio atkarpą paversti į energijos šaltinį.
Šios technologijos veikimas nėra toks sudėtingas kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Viršutiniame kelio dangos sluoksnyje, po asfaltu, įmontuojamas šilumokaitis. Jis susideda ir vamzdelių, kuriuose cirkuliuoja skystis, pernešantis šilumos energiją. Šis kelias veikia ir kaip kolektorius, surenkantis saulės šilumos energiją vasarą, ir kaip šilumos šaltinis arba radiatorius, šildantis kelią ir tirpdantis ant jo susikaupusį ledą bei sniegą šaltuoju metų laiku.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prancūzijoje pasitelks naują būdą kovai su ledu padengtais keliais


„Power Road“ technologiją turintis kelias, veikdamas „vasaros režimu“, kaupia šilumą ir ją saugodamas, pasitarnauja aplinkai tuo, kad sukaupus energiją, ja gali būti apšildomi gyvenamieji namai, baseinai ar kiti pastatai. Veikdamas „žiemos režimu“, šildomas kelias naudoja sukauptą energiją pačiam keliui apšildyti bei pašalinti sniegui ir ledui, todėl tampa saugus ir tinkamas eksploatacijai.
Ši, neįprastai skambanti technologija po gana ilgai trukusių bandymų pirmą kartą buvo pritaikyta pietvakarių Prancūzijoje, Egletono komunoje. Ši technologija buvo įdiegta 120 metrų ilgio atkarpoje.
Akivaizdžius privalumus turinti technologija, deja, nėra pigi. Palyginus su įprastu kelio tiesimo projektu, „Power Road“ technologija yra kelis kartus brangesnė, tačiau tai neturėtų būti lemiamas veiksnys. Matuojant projekto vertę, taip pat reikėtų pagalvoti ir apie ilgalaikę perspektyvą. Galbūt ši investicija ilgalaikėje perspektyvoje leistų sutaupyti nemažai lėšų, nes nebereikėtų pirkti ir prižiūrėti brangios technikos, o ką jau kalbėti apie išlaidas smėlio ir druskos mišiniui.

VIDEO



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų