Savaitgalio (2014 m. balandžio 26 d.) giedrame danguje virš Kyviškių aerodromo (Vilniaus r.) paukštelių čirenimą slopino sportinių lėktuvų variklių gausmas. Čia susirinko visos Lietuvos pilotai akrobatai (per 30 žmonių) į skrydžių saugos seminarą, teigiama pranešime spaudai.
Gerai įdienojus vienas po kito kilo lėktuvai „Jak-52“, Jak-55” ir „Ekstra 300 L“. Skrydžių saugos subtilybės buvo narstomos daugiau praktiškai – ore. Tiesa, pats žodis seminaras neišvengiamai verčia sėsti į mokyklinį suolą ir peržiūrėti teorinę dalyko situaciją. Būtent Jurgis Kairys, visame pasaulyje žinomas kaip stipriausias akrobatikos meistras, skraidantis be apribojimų, privertė suklusti pilotus ir stabtelėti mintimis prie atitinkamų aerodinamikos dalykų. Taip pat lėktuvų inžinierius Igoris Guščius kalbėjo apie galimas technikos problemas.
Lietuvos akrobatinio skraidymo federacijos prezidentas Vytautas Galvonas kursų dalyviams paskelbė apie pirmą kartą Nepriklausomoje Lietuvoje organizuojamą sportinę stovyklą. Ji vyks Kauno aeroklubo bazėje pirmąjį vasaros mėnesį. V. Galvonas asmeniškai įteikė pakvietimus kiekvienam sportininkui, turinčiam akrobatinių skrydžių kvalifikacijos įrašą piloto licencijoje. Jis visiems spaudė kairę ranką humoristiškai teisindamasis, kad nuo šiol keičiąs sveikinimosi tradicijas. „Juk mūsų meistras yra Kairys, todėl ir sveikinuosi kaire ranka!“ – juokavo Vytautas. Tačiau tikroji priežastis nebuvo tokia džiuginanti. Prezidentui tarp akrobatinių lėktuvų šįkart teko tik pasisukioti. Skristi jais nepavyko. Mat trukdė dešinysis sugipsuotasis „sparnelis“. Tai yra V.Galvonas patyrė buitinę traumą ir ranką teko parišti šilkine skarele. Vytautas entuziastingai visus sparno brolius tikino, kad iki stovyklos, kurioje pats tikrai skraidysiąs, kaulai sugis ir sparnai gerai plasnos.
Antanas Marčiukaitis yra ne tik pilotas akrobatas, skraidantis be apribojimų. Jis techniškai prižiūri aukščiausio lygio akrobatinius lėktuvus garsiosiose „Red Bull“ oro lenktynėse (Red Bull Air Race). A.Marčiukaitis pažadėjo savo darbų grafiką minėtose lenktynėse suderinti su organizuojama stovykla Kaune. Jis porai dienų specialiai ištaikė grįžti ir į šį seminarą, kad paskraidintų visus, norinčius saugiai pradėti sezoną.
Antano lėktuvas vartaliojosi tolėliau nuo aerodromo – vadinamoje trečioje prieigų zonoje. Lakūnai skraidė virš orientyru pasirinktos kelių sankirtos, kartodami lyg ir gerai žinomus akrobatikos dalykus: visas suktukines figūrų padėtis. A.Marčiukaitis tikrino, ar šie atpažįsta keblias padėtis ir kaip ištraukia lėktuvą iš jų.
Sportininkai, rengdamiesi seminarui suspėjo peržiūrėti ir varžybų taisyklių pakeitimus bei naujas programas, ore apskraidydami jų neaiškius figūrinius mazgus.
Aeroklubo viršininkas Donaldas Bleifertas su radijo stotimi rankose nepaleido iš akių nė vieno lėktuvo tiek ore, tiek ant žemės.
Vakarop, pasibaigus skrydžiams, aerodromo pievoje, prie šulinio, rateliu susėdo pilotų Taryba. Tarsi poilsio. Iš tiesų jie dar ilgai tarėsi dėl būsimosios stovyklos darbų strategijos...
Rita Eriksonienė