Didžiosios Britanijos reklamos specialistų organizacija „Institute of Practitioners in Advertising“ (IPA) atliko kasmetinę „Bellweter“ apklausą. Jos metu paaiškėjo, kad šiemet kompanijos savo rinkodaros biudžetus mažins rekordinėmis apimtimis.
Anot IPA, remiantis tyrimų rezultatais, paskutiniame praėjusių metų ketvirtyje rinkodaros biudžetai buvo karpomi daugiausia per visą devynerių metų tyrimo istoriją. Tai buvo jau penktas ketvirtis iš eilės, kai rinkodaros biudžetai mažėjo. Specialistai prognozuoja, kad biudžetai bus toliau karpomi ir šiemet.
IPA teigimu, biudžetus kompanijos mažins dėl mažesnių nei prognozuota pardavimo rezultatų bei pasaulinės ekonomikos krizės. Net 75 proc. apklausoje dalyvavusių kompanijų teigė, kad per pastaruosius tris mėnesius situacija jų rinkoje dar labiau pablogėjo.
Išvadose sakoma, kad labiausiai biudžetai mažės reklamai tradicinėse priemonėse. Taip pat bus mažinami viešųjų ryšių, rėmimo, rinkos tyrimų ir kitos rinkodaros sąnaudos.
„Reklamos rinka šiais metais bus ne vieta silpnų nervų žmonėms. Tačiau bus ir galimybių, mažindamos biudžetus kompanijos ieškos kūrybiškesnių sprendimų, kurie mažesnėmis sąnaudomis leis didinti užimamą rinkos dalį. Turėtų būti įdomu“, – pažymėjo IPA prezidentas Moray MacLennanas.