Padangų pasirinkimą lemia klimatas
Tinklaraštis automedia.lt skelbia, jog Lietuvos keliais riedantys automobiliai žiemą būna su visokiomis padangomis - tai naujos ar atnaujintos, brangesnės ar pigesnės dygliuotos, žieminės nedygliuotos arba universalios padangos. Autoservisų ar padangų montavimo dirbtuvių specialistai pastebi, kad vienų ar kitų padangų pasirinkimą jau keletą metų iš dalies pasufleruoja meteorologai.
Rašoma, jog nors Baltijos šalys tradiciškai priskiriamos Šiaurės Europos regionui, tačiau eismo sąlygos Suomijos ar Švedijos viduryje gerokai skiriasi nuo to, su kuo dažniausiai susiduriama Lietuvoje.
Mūsų šalyje iškrenta nuo dviejų iki šešių kartų mažiau sniego nei Skandinavijoje, o vidutinė daugiametė sausio mėnesio temperatūra Lietuvoje svyruoja tarp 4 laipsnių šalčio ir 4 laipsnių šilumos. Tad dygliuotų padangų Lietuvoje prireikia retai. Tautiečiai verčiau renkasi padangas be dyglių.
Specialistai pataria visada rinktis naujas, ne padėvėtas padangas, ir tik specializuotose vietose.
Tinkamas automobilio suvaldymas slydimo metu
Visgi svarbu žinoti, kiek galime padaryti, nutikus netikėtam įvykiui, pavyzdžiui, automobiliui slystant.Vairavimo instruktorius Bogdanas Kaminskis primena, jog svarbu žinoti, kaip suvaldyti slystantį automobilį. Jis pasakoja, jog jei varomi priekiniai automobilio ratai ir matome, kad slystame į šoną, tai vairą reikia sukti į priešingą pusę ir bandyti didinti greitį, kad priekiniai ratai ištrauktų visą automobilio kėbulą.
Jei varomi galiniai, tai atvirkščiai, akseleratorių paleidžiame ir sukame vairą į priešingą slydimui pusę. Elgdamiesi kitaip, dar pabloginsime situaciją. Bet svarbiausia planuoti važiavimą ir prieš kiekvieną posūkį, didesnį vingį pasirinkti saugų greitį iš anksto.