Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Nuo spalio 1 d. B kategorijos praktikos egzaminas „Regitroje“ su naujovėmis – jame atsiras savarankiško vairavimo užduotis. Jos metu būsimas vairuotojas apie 10-15 minučių kelyje turės vadovautis navigacija. Šia naujove siekiama, kad vairuotojai kiek įmanoma labiau būtų pasiruošę realioms situacijoms eisme, išmoktų teisingai paskirstyti dėmesį bei savarankiškai planuoti kelionę, kai šalia nėra mokymo instruktoriaus ar egzaminuotojo.
Viso egzamino trukmė nesikeis, ji kaip visuomet bus apie 45-50 minučių. Būsimas vairuotojas iš pradžių eisme važiuos įprastai, o tuomet ne anksčiau kaip po 10-ies minučių egzaminuotojas vairuotojo paprašys pradėti vadovautis navigacija. Ši užduotis truks apie 10-15 minučių, o jos metu egzaminuotojas taip pat galės paprašyti atlikti ir specialųjį važiavimo manevrą, jei pakeliui pasitaiko tam tinkama vieta. Pavyzdžiui, tam tikru būdu pastatyti automobilį, apsisukti ribotame plote ir pan.
Pasak „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojo Sauliaus Šumino, egzamino metu itin svarbu patikrinti ne tik tuos būsimo vairuotojo įgūdžius, kurie yra susiję su Kelių eismo taisyklių išmanymu, automobilio valdymu, bet ir kaip gebama stebėti aplinką, reaguoti į kitus eismo dalyvius bei priimti savarankiškus sprendimus.
„Yra atliktos studijos, teigiančios, kad vairuotojų mokymo procesas ir egzaminas turėtų būti orientuoti į atsakomybės jausmo, sąmoningumo ir individualių sprendimų priėmimo skatinimą. Vienas iš būdų prie to priartėti ir yra savarankiško vairavimo metodas, kuris leidžia paruošti pradedančiuosius vairuotojus tiems scenarijams, su kuriais jie susidurs vairuodami vieni. Mes pasirinkome navigacijos užduotį dėl to, jog šiandien tai yra beveik kiekvieno vairuotojo pagalbininkas“, – teigia S. Šuminas, kuris taip pat yra ir tarptautinės vairuotojų egzaminavimo komisijos (CIECA) ekspertų patarėjų grupės pirmininko pavaduotojas.
Tarptautinė vairuotojų egzaminavimo komisija (CIECA) jau kurį laiką yra rekomendavusi į vairuotojų mokymo ir egzaminavimo procesą integruoti savarankiško vairavimo metodą, taip sukuriant kuo „natūralesnę“ vairavimo aplinką. Šis metodas jau ne pirmus metus sėkmingai taikomas tokiose šalyse kaip Olandijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje ir Jungtinėje Karalystėje.
Įtraukus naują užduotį, praktikos egzamino vertinimo sistema nesikeičia. Jei per egzaminą vairuotojas netyčia pasuks ne ten arba nuvažiuos kitu keliu nei nurodė navigacija, tai nebus laikoma klaida ir neturės įtakos galutiniam egzamino rezultatui. Tokiais atvejais reikėtų tiesiog nepasimesti, vadovautis kelio ženklais iki kol navigacijos įrenginys perskaičiuos maršrutą iš naujo.
„Regitra“ apie naują užduotį yra parengusi informacinį vaizdo klipą, kuriame planuojantys laikyti egzaminą iš anksto gali pamatyti, kaip atrodys užduotis, egzamino eiga. Tad būsimi vairuotojai kviečiami peržiūrėti šį vaizdo klipą:
Nuo spalio 1 d. B kategorijos praktikos egzaminas „Regitroje“ su naujovėmis – jame atsiras savarankiško vairavimo užduotis. Jos metu būsimas vairuotojas apie 10-15 minučių kelyje turės vadovautis navigacija. Šia naujove siekiama, kad vairuotojai kiek įmanoma labiau būtų pasiruošę realioms situacijoms eisme, išmoktų teisingai paskirstyti dėmesį bei savarankiškai planuoti kelionę, kai šalia nėra mokymo instruktoriaus ar egzaminuotojo.
Viso egzamino trukmė nesikeis, ji kaip visuomet bus apie 45-50 minučių. Būsimas vairuotojas iš pradžių eisme važiuos įprastai, o tuomet ne anksčiau kaip po 10-ies minučių egzaminuotojas vairuotojo paprašys pradėti vadovautis navigacija. Ši užduotis truks apie 10-15 minučių, o jos metu egzaminuotojas taip pat galės paprašyti atlikti ir specialųjį važiavimo manevrą, jei pakeliui pasitaiko tam tinkama vieta. Pavyzdžiui, tam tikru būdu pastatyti automobilį, apsisukti ribotame plote ir pan.
Pasak „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojo Sauliaus Šumino, egzamino metu itin svarbu patikrinti ne tik tuos būsimo vairuotojo įgūdžius, kurie yra susiję su Kelių eismo taisyklių išmanymu, automobilio valdymu, bet ir kaip gebama stebėti aplinką, reaguoti į kitus eismo dalyvius bei priimti savarankiškus sprendimus.
„Yra atliktos studijos, teigiančios, kad vairuotojų mokymo procesas ir egzaminas turėtų būti orientuoti į atsakomybės jausmo, sąmoningumo ir individualių sprendimų priėmimo skatinimą. Vienas iš būdų prie to priartėti ir yra savarankiško vairavimo metodas, kuris leidžia paruošti pradedančiuosius vairuotojus tiems scenarijams, su kuriais jie susidurs vairuodami vieni. Mes pasirinkome navigacijos užduotį dėl to, jog šiandien tai yra beveik kiekvieno vairuotojo pagalbininkas“, – teigia S. Šuminas, kuris taip pat yra ir tarptautinės vairuotojų egzaminavimo komisijos (CIECA) ekspertų patarėjų grupės pirmininko pavaduotojas.
Tarptautinė vairuotojų egzaminavimo komisija (CIECA) jau kurį laiką yra rekomendavusi į vairuotojų mokymo ir egzaminavimo procesą integruoti savarankiško vairavimo metodą, taip sukuriant kuo „natūralesnę“ vairavimo aplinką. Šis metodas jau ne pirmus metus sėkmingai taikomas tokiose šalyse kaip Olandijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje ir Jungtinėje Karalystėje.
Įtraukus naują užduotį, praktikos egzamino vertinimo sistema nesikeičia. Jei per egzaminą vairuotojas netyčia pasuks ne ten arba nuvažiuos kitu keliu nei nurodė navigacija, tai nebus laikoma klaida ir neturės įtakos galutiniam egzamino rezultatui. Tokiais atvejais reikėtų tiesiog nepasimesti, vadovautis kelio ženklais iki kol navigacijos įrenginys perskaičiuos maršrutą iš naujo.
„Regitra“ apie naują užduotį yra parengusi informacinį vaizdo klipą, kuriame planuojantys laikyti egzaminą iš anksto gali pamatyti, kaip atrodys užduotis, egzamino eiga. Tad būsimi vairuotojai kviečiami peržiūrėti šį vaizdo klipą: