„Jau maždaug nuo 150-ojo kilometro supratau, kad negaliu sėdėt, o nuvažiuoti tuomet buvo likę dar bent 400 kilometrų. Šiek tiek pagelbėjo privalomas 15 minučių poilsio sustojimas, bet po to įsitempė raumenys“, – kalbėjo skausmo kankinamas lenktynininkas.
Ir antroji diena nepraėjo be pramuštų padangų, tačiau šį kartą ekipažas neteko tik vieno atsarginio rato. B. Vanagas taip pat pyko ant savęs už, jo paties žodžiais tariant, vaikiškus įklimpimus kopose. Neprarado pernelyg daug laiko, tačiau tai vis tiek turėjo įtakos galutiniam rezultatui.
„Kopos buvo smagios ir atrodė nedidelės, bet daug kam tapo iššūkiu. Mačiau, kaip kapstėsi ir kiti įsėdę kolegos. Aišku, labai pykau ant savęs. Šiaip smėlio buvo nemažai, bet pabaiga buvo greita, o kilometrai sukosi sparčiai. Pas mus nėra ribotuvo, todėl per paskutinius 20 kilometrų maksimaliai leistiną 180 km/val. greitį bandžiau kontroliuoti koja“, – komentavo sportininkas.
Pirmoji auka ir lyderių ambicijos
Džentelmeniškas B. Vanago ir F. Palmeiro poelgis, kai aukodami savo rezultatą jie į pirmojo etapo finišą atitempė Vaidoto Žalos ir Paulo Fiuzos „Mini“, neatnešė tokių rezultatų, kokių tikėjosi Dakaro entuziastai. Kolegų automobilio variklis galutinai sugedo jiems net nepasiekus greičio ruožo starto.
Dideles ambicijas siekti pergalės šių metų ralio maratone demonstruoja du „X-Raid Mini“ komandos nariai – Stephane'as Peterhanselis ir Carlosas Sainzas. Pirmadienį šie du lenktynininkai vėl įsitraukė į tarpusavio varžybas, kurias galiausiai laimėjo prancūzas, tačiau pirmadienį ne jie buvo greičiausi.
Po sunkaus starto savąjį tempą atrado didžiausia „Toyota Gazoo Racing“ viltis kovoje su „Mini“ – Nasseras Al-Attiyah. Katarietis ne tik neleido lyderiams atitrūkti, bet ir sugebėjo laimėti antrąjį greičio ruožą. Atsilikimą nuo S. Peterhanselio galutinėje įskaitoje jis sumažino iki 9 min. 14 sek.
Įveikė pirmąsias kopas
Dakaro dalyviai pirmadienį įveikė 685 kilometrų atstumą nuo Bišos iki Vadi Ad Davasiro, iš jų 457 kilometrus sudarė greičio ruožas. Jau pirmajame trečdalyje lenktynininkus pasitiko pirmosios šių metų varžybų kopos, kurios tęsėsi daugiau nei 30 kilometrų. Kraštovaizdyje, kuriame dominuoja gelsvi atspalviai vaizdą paįvairino baltas smėlis.
Organizatorių vertinimu, net 82 proc. antrojo greičio ruožo dangos sudarė smėlis, 13 proc. kopos, o likusieji 5 proc. – žemė. Visgi, kaip parodė pirmosios dienos patirtis, pastarasis skaičius reiškė akmenuotas vietoves.
Ne visas etapas buvo kapstymasis smėlynuose. Prieš paskutinį sudėtingesnį ruožą iki finišo atsivėrė atviros erdvės, kuriose drąsesni ir atsargines padangas išsaugoję ekipažai galėjo kaip reikia paspausti akceleratorių.