Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Netolimoje ateityje „Mercedes-Benz“ atstovų laukia neramūs laikai. Automobilių gamintojas iš Vokietijos siekia pritaikyti „Tesla“ automobilių pardavimo modelį, kuriame automobiliai perkami tiesiogiai iš gamintojų.
Pirmojo „Mercedes-Benz“ automobilių platinimo tinklo reorganizacijos etapo metu bus uždaroma 10 proc. atstovybių, o Vokietijoje – net 20 proc.
„Mercedes-Benz“ taip pat paskelbė, jog iki 2025 m. norėtų, jog 80% pagamintų automobilių būtų parduoti internetu arba per naują automobilių prekybos formulę, kurios metu žmonės automobilius perka tiesiogiai iš gamintojo, tačiau juos atsiima „Mercedes-Benz“ atstovybėse, kurios už kiekvieną sandėrį gautų fiksuotą mokestį.
„Norime būtų arčiau kliento ir geriau kontroliuoti kainodarą“, – praėjusią savaitę „Mercedes-Benz“ sakė vyriausiasis finansų direktorius Haraldas Wilhelmas.
Visa tai skamba logiškai, bet klientas čia tikrai nėra svarbiausias prioritetas. Sumažinus tradicinių atstovybių skaičių, „Mercedes-Benz“ galės automobilius parduoti už didesnę kainą, ir tai kone idealiai koreliuoja su bendrovės planu padidinti pelno maržą iki 14 proc. '
Nuomonės apie automobilių pardavimą internetu arba naują prekybos modelį skiriasi. Vis dėlto, atsižvelgiant į tai, jog automobilis nėra kasdienio vartojimo prekė ir atsižvelgiant į tai, kad žmonės automobilius atnaujina kas keletą metų, tradicinių automobilių atstovybių panaikinimas gali būti pražūtingas.
Žmonės pirkdami naują automobilį tikisi gauti kokybišką aptarnavimą bei turėti asmeninį ryšį su automobilį pardavusiu vadybininku. Sumažinus jų vaidmenį tik iki automobilio perdavimo, sumažėja ir rūpinimasis klientais.
Pardavėjai dažnai lepina savo klientus, taiko jiems nuolaidas savo maržos sąskaita ir sukuria savotišką pagalvę automobilių bendrovei, kuri paprasčiausiai neturi nei laiko, nei galimybių individualiai bendrauti su automobilių savininkais.
Šios transformacijos labiausiai palies didžiųjų rinkų pirkėjus, tačiau vargu ar „Mercedes-Benz“ atstovybių vadovai bus linkę nusileisti. Australijoje, kur tradicinių atstovybių mažinimo programa jau prasidėjo, Australijos „Mercedes-Benz“ atstovybių vadovai pateikdami automobilių bendrovei kolektyvinį ieškinį.
Netolimoje ateityje „Mercedes-Benz“ atstovų laukia neramūs laikai. Automobilių gamintojas iš Vokietijos siekia pritaikyti „Tesla“ automobilių pardavimo modelį, kuriame automobiliai perkami tiesiogiai iš gamintojų.
Pirmojo „Mercedes-Benz“ automobilių platinimo tinklo reorganizacijos etapo metu bus uždaroma 10 proc. atstovybių, o Vokietijoje – net 20 proc.
„Mercedes-Benz“ taip pat paskelbė, jog iki 2025 m. norėtų, jog 80% pagamintų automobilių būtų parduoti internetu arba per naują automobilių prekybos formulę, kurios metu žmonės automobilius perka tiesiogiai iš gamintojo, tačiau juos atsiima „Mercedes-Benz“ atstovybėse, kurios už kiekvieną sandėrį gautų fiksuotą mokestį.
„Norime būtų arčiau kliento ir geriau kontroliuoti kainodarą“, – praėjusią savaitę „Mercedes-Benz“ sakė vyriausiasis finansų direktorius Haraldas Wilhelmas.
Visa tai skamba logiškai, bet klientas čia tikrai nėra svarbiausias prioritetas. Sumažinus tradicinių atstovybių skaičių, „Mercedes-Benz“ galės automobilius parduoti už didesnę kainą, ir tai kone idealiai koreliuoja su bendrovės planu padidinti pelno maržą iki 14 proc. '
Nuomonės apie automobilių pardavimą internetu arba naują prekybos modelį skiriasi. Vis dėlto, atsižvelgiant į tai, jog automobilis nėra kasdienio vartojimo prekė ir atsižvelgiant į tai, kad žmonės automobilius atnaujina kas keletą metų, tradicinių automobilių atstovybių panaikinimas gali būti pražūtingas.
Žmonės pirkdami naują automobilį tikisi gauti kokybišką aptarnavimą bei turėti asmeninį ryšį su automobilį pardavusiu vadybininku. Sumažinus jų vaidmenį tik iki automobilio perdavimo, sumažėja ir rūpinimasis klientais.
Pardavėjai dažnai lepina savo klientus, taiko jiems nuolaidas savo maržos sąskaita ir sukuria savotišką pagalvę automobilių bendrovei, kuri paprasčiausiai neturi nei laiko, nei galimybių individualiai bendrauti su automobilių savininkais.
Šios transformacijos labiausiai palies didžiųjų rinkų pirkėjus, tačiau vargu ar „Mercedes-Benz“ atstovybių vadovai bus linkę nusileisti. Australijoje, kur tradicinių atstovybių mažinimo programa jau prasidėjo, Australijos „Mercedes-Benz“ atstovybių vadovai pateikdami automobilių bendrovei kolektyvinį ieškinį.