• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Beveik visi modernūs automobiliai iš gamyklos išrieda turėdami gausų kiekį išmanių sistemų, kurios net ir patį prasčiausią vairuotoją gali išgelbėti nuo rimtesnio incidento ar griovio.
Automobilių gamintojai įvairiausiais būdais siekia padidinti elektroninių pagalbininkų efektyvumą ir įtikti skirtingą vairavimo stilių mėgstantiems vairuotojams. Pavyzdžiui, „Ferrari“ į savo automobilius diegia itin sudėtingas elektronines stabilumo sistemas, kurios net ir pačiam prasčiausiam vairuotojui leis pasijusti taip, lyg būtų talentingiausias lenktynininkas pasaulyje. Tuo tarpu „Mazda“, kuri stengiasi nekreipti dėmesio į technologijų pasiutligę, į savo naujausius modelius pradėjo diegti „Mazda G-Vectoring Control“ sistemas, kurios, teoriškai, turėtų padidinti priekinės ir galinės automobilio ašies sukibimą su kelio danga.
Veikimo principas
Automobilio valdymas - subtilus ir įgūdžių reikalaujantis menas. Su automobiliu važiuoti tiesiai ar įvažiuoti į posūkį gali kiekvienas, tačiau tai daryti efektyviai ir be klaidų - tikrai ne kiekvienas. Kiekvienas automanas, kuris bent kartą buvo apsilankęs mėgėjiškose autosporto varžybose žinos, jog kiekvieną kartą įvažiuojant į posūkį norisi, jog priekinė automobilio ašis užtikrintai įsikibtų į kelio dangą ir leistų kuo greičiau ir efektyviau įveikti posūkį.
Pasirinkus tinkamą greitį ir tinkamą vairo pasukimo kampą, į posūkį galima įvažiuoti labai greitai ir tokiu būdu lenktynių trasą įveikti rekordiniu greičiu. Jeigu įvažiuodami į posūkį pajuntame, jog važiuojate per greitai arba per lėtai - atliekate koreguojančius veiksmus - arba pagreitėjate arba atvirkščiai - paspaudžiate stabdžių pedalą. Tuo tarpu „Mazda“ inžinieriai kurdami „G-Vectoring Control“ norėjo, jog visi šie procesai vyktų automatiškai, be vairuotojo įsikišimo.
„G-Vectoring Control“ sistema stebi tris automobilio parametrus : vairo pasukimo kampą, akceleratoriaus pedalo pasvirimo kampą ir automobilio greitį. Priklausomai nuo šių parametrų, sistema per 50 milisekundžių sureaguoja į situaciją ir esant reikalui trumpam sumažina variklio siunčiamą galią į varančiuosius ratus. Tokiu būdu sumažinamas automobilio greitis ir padidinamas priekinės ašies sukibimas su kelio danga. Galutiniame rezultate - iš posūkio išvažiuojame sklandžiau, o ne su iki galo susuktu ratais ir cypiančiomis padangomis.
Sistemos įsikišimas į vairavimo procesą yra toks minimalus, jog daugelis vairuotojų net nesugebėtų pastebėti, jog kažkas įvyko. Apskritai - sistema siekia, jog įvažiuodami į posūkį atliktume kuo mažiau staigių korekcijų su vairu ir savo manevrą atliktume tolygiai ir užtikrintai.
Daugelis gamintojų didžiausią dėmesį skiria sistemoms, kurios esant reikalui galėtų variklio išvystomą galią tolygiai paskirstyti tarp priekinių, galinių arba kiekvienam ratui individualiai. Tuo tarpu „Mazda“ didesnį dėmesį skiria automobilio pakabos išbaigtumui ir elementariems sprendimais, kurie nėra brangūs ir iš vartotojų nereikalaus papildomų išlaidų eksploatacijai.
Tai nėra viena iš tų sistemų, kuris tinka sportiškiems modeliams. Į tokio tipo modelius „Mazda“ montuojama tradicinius riboto praslydimo diferencialus. Tuo tarpu „G-Vectoring Control“ sistema skirta paprastiems, geresnių vairavimo įgūdžių neturintiems vairuotojams, kurių klaidas bandys ištaisyti štai ši elektroninė pagalbininkė.

VIDEO


Beveik visi modernūs automobiliai iš gamyklos išrieda turėdami gausų kiekį išmanių sistemų, kurios net ir patį prasčiausią vairuotoją gali išgelbėti nuo rimtesnio incidento ar griovio.
Automobilių gamintojai įvairiausiais būdais siekia padidinti elektroninių pagalbininkų efektyvumą ir įtikti skirtingą vairavimo stilių mėgstantiems vairuotojams. Pavyzdžiui, „Ferrari“ į savo automobilius diegia itin sudėtingas elektronines stabilumo sistemas, kurios net ir pačiam prasčiausiam vairuotojui leis pasijusti taip, lyg būtų talentingiausias lenktynininkas pasaulyje. Tuo tarpu „Mazda“, kuri stengiasi nekreipti dėmesio į technologijų pasiutligę, į savo naujausius modelius pradėjo diegti „Mazda G-Vectoring Control“ sistemas, kurios, teoriškai, turėtų padidinti priekinės ir galinės automobilio ašies sukibimą su kelio danga.
Veikimo principas
Automobilio valdymas - subtilus ir įgūdžių reikalaujantis menas. Su automobiliu važiuoti tiesiai ar įvažiuoti į posūkį gali kiekvienas, tačiau tai daryti efektyviai ir be klaidų - tikrai ne kiekvienas. Kiekvienas automanas, kuris bent kartą buvo apsilankęs mėgėjiškose autosporto varžybose žinos, jog kiekvieną kartą įvažiuojant į posūkį norisi, jog priekinė automobilio ašis užtikrintai įsikibtų į kelio dangą ir leistų kuo greičiau ir efektyviau įveikti posūkį.
Pasirinkus tinkamą greitį ir tinkamą vairo pasukimo kampą, į posūkį galima įvažiuoti labai greitai ir tokiu būdu lenktynių trasą įveikti rekordiniu greičiu. Jeigu įvažiuodami į posūkį pajuntame, jog važiuojate per greitai arba per lėtai - atliekate koreguojančius veiksmus - arba pagreitėjate arba atvirkščiai - paspaudžiate stabdžių pedalą. Tuo tarpu „Mazda“ inžinieriai kurdami „G-Vectoring Control“ norėjo, jog visi šie procesai vyktų automatiškai, be vairuotojo įsikišimo.
„G-Vectoring Control“ sistema stebi tris automobilio parametrus : vairo pasukimo kampą, akceleratoriaus pedalo pasvirimo kampą ir automobilio greitį. Priklausomai nuo šių parametrų, sistema per 50 milisekundžių sureaguoja į situaciją ir esant reikalui trumpam sumažina variklio siunčiamą galią į varančiuosius ratus. Tokiu būdu sumažinamas automobilio greitis ir padidinamas priekinės ašies sukibimas su kelio danga. Galutiniame rezultate - iš posūkio išvažiuojame sklandžiau, o ne su iki galo susuktu ratais ir cypiančiomis padangomis.
Sistemos įsikišimas į vairavimo procesą yra toks minimalus, jog daugelis vairuotojų net nesugebėtų pastebėti, jog kažkas įvyko. Apskritai - sistema siekia, jog įvažiuodami į posūkį atliktume kuo mažiau staigių korekcijų su vairu ir savo manevrą atliktume tolygiai ir užtikrintai.
Daugelis gamintojų didžiausią dėmesį skiria sistemoms, kurios esant reikalui galėtų variklio išvystomą galią tolygiai paskirstyti tarp priekinių, galinių arba kiekvienam ratui individualiai. Tuo tarpu „Mazda“ didesnį dėmesį skiria automobilio pakabos išbaigtumui ir elementariems sprendimais, kurie nėra brangūs ir iš vartotojų nereikalaus papildomų išlaidų eksploatacijai.
Tai nėra viena iš tų sistemų, kuris tinka sportiškiems modeliams. Į tokio tipo modelius „Mazda“ montuojama tradicinius riboto praslydimo diferencialus. Tuo tarpu „G-Vectoring Control“ sistema skirta paprastiems, geresnių vairavimo įgūdžių neturintiems vairuotojams, kurių klaidas bandys ištaisyti štai ši elektroninė pagalbininkė.

VIDEO


REKLAMA



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų