Jis neslėpė, jog dėl to, kad koronavirusas sustabdė ir sulėtino automobilių pramonės procesus, dalis naujų automobilių Lietuvos rinkos nepasiekė ir, rodos, natūralu buvo tikėtis, kad šių metų renginys bus kuklesnis nei anksčiau. Tačiau nepaisant to, dalyvių gausa liudija, kad rinkimai yra svarbūs ir naujų automobilių pardavėjams, žūtbūt besistengiantiems, kad karščiausios jų naujienos sulauktų dėmesio.
„Svarbiausias mūsų uždavinys šiemet yra ne tik atsakingai išrinkti geriausius metų automobilius, bet ir padaryti tą maksimaliai užtikrinant saugumą. Tad dėliodami rinkimų planą numatėme ne vieną skirtingą scenarijų, kurio gali tekti imtis, jeigu situacija šalyje dėl koronaviruso prastėtų“, – akcentavo V. Valiukevičius.
10 komisijos narių ir 12 nominacijų
Rinkimuose lemiamą žodį taria dešimt komisijos narių, kuriuos kasmet išrenka Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai. Visi komisijos nariai – didžiausiuose Lietuvos žiniasklaidos kanaluose dirbantys profesionalūs automobilių žurnalistai, o taip pat – automobilių rinkos ekspertai ir žinovai.
Šiemet geriausią Lietuvos automobilį rinks tokia komisija:
- Egidijus Babelis, „Keturių ratų“ bendraautorius,
- Linas Butkus, „Verslo žinių“ rubrikos žurnalistas,
- Matas Buzelis, „CarVertical“ vyriausiasis kūrybininkas,
- Renaldas Gabartas, „Automanas.lt“, „Mano ūkis“, „Investuok“, „Keturi ratai“ žurnalistas,
- Dainius Leonavičius, socialinių medijų videografas,
- Jurgis Paplaitis, „Delfi“ bendraautorius,
- Vitoldas Milius, „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius,
- Žilvinas Pekarskas, 15min.lt „Gazas“ rubrikos redaktorius,
- Dina Sergijenko, „Delfi Auto“ rubrikos redaktorė
- Valdas Valiukevičius, „Auto Bild Lietuva“ bendraautorius.
Elektromobiliai ir visureigiai
Pastaruosius kelerius metus jau įprasta tapo, kad didžioji dalis rinkimuose dalyvaujančių automobilių modelių – miesto visureigiai. Tradicija išlaikyta ir šiemet, mat daugiau nei trečdalis automobilių turi padidintą prošvaisą ir SUV žymą.
Tačiau metų staigmena galima vadinti elektromobilių proveržį. Mat kas trečias rinkimuose dalyvaujantis modelis – varomas vien elektra. Dar keli turi ir vidaus degimo variklius, ir baterijas ir yra įkraunami iš tinklo arba savaime įsikraunantys.
„Prieš kelerius metus, pamenu, džiaugėmės, kai turėjome porą elektromobilių. O šiemet jų turime dešimt ir, tikėtina, kad laikui bėgant elektra varomų automobilių skaičius rinkimuose tik augs. Todėl šie metai pirmieji, kai drauge su „SoliTek“ apdovanosime ir geriausią Lietuvos metų elektromobilį“, – sakė V. Valiukevičius.
Anot jo, geriausio paieškas kaip reikiant palengvina tai, kad jau porą dešimtmečių rinkimų partneriu yra „Continental“, kurie aprūpina visus automobilius vienodomis padangomis ir šitaip suvienodina bandymų sąlygas. Be to, pasitelkiami ir objektyvūs testai, prie kurių rankas šiemet pridės ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkai, ir techninių apžiūrų įmones vienijančios asociacijos „Transeksta“ ekspertai.
Iš viso šių metų rinkimuose bus išdalyta 12 skirtingų nominacijų:
1. Metų automobilis 2021
2. Tautos automobilis
3. Metų vairas
4. Metų elektromobilis
5. Metų visureigis
6. Metų miesto visureigis
7. Už dizainą
8. Sportiškiausias
9. Šeimos automobilis
10. Išmanusis automobilis
11. Saugiausias automobilis
12. Verslo klasės automobilis
Visas rinkimų modelių sąrašas (abėcėlės tvarka);
- „Audi e-tron Sportback“
- „Citroen C3“
- „Ford Puma“
- „Ford Kuga“
- „Hyundai i30 Fastback N Line“
- „Honda e Advance“
- „Honda Jazz Hybrid“
- „Jeep Compass PHEV“
- „Land Rover Defender“
- „Mazda MX-30“
- „Mercedes Benz GLA“
- „Mercedes Benz E klasė“
- „Mercedes Benz EQC“
- „Mini Cooper SE“
- „Nissan Juke“
- „Opel Corsa“
- „Opel Corsa-e“
- „Porsche Taycan“
- „Peugeot e-208“
- „Peugeot e-2008“
- „Peugeot 2008“
- „Renault Captur E-Tech“
- „Seat Leon“
- „Seat Ateca“
- „Seat Cupra Formentor“
- „Škoda Octavia“
- „Toyota NG Yaris“
- „Volkswagen ID.3“
- „Volkswagen Tiguan“
- „Volkswagen Golf 8“
Kas taps geriausiu Lietuvos metų automobiliu bei kitų nominacijų nugalėtojai paaiškės po mėnesio, lapkričio 27-ąją, kai įvyks rinkimų finalas.