Jis atkreipė dėmesį, kad šiemet netgi medijos atstovų automobiliai nebeturi sekimo sistemų – vadinamųjų „tripių“. Jie fiksuoja, kur ir kokiu greičiu juda transporto priemonės, pateikia navigacinę informaciją vairuotojui ir įspėja, jei važiuojama per greitai.
„Tai reiškia, jog mažėja kontrolės. Nepaisant to, Dakaro organizatoriai turi ypač dideles pajėgas, todėl tikrai sugebės užtikrinti, kad viskas vyktų sklandžiai ir nebūtų jokio piktnaudžiavimo“, – pridūrė B. Vanagas.
Įstrigo ilgoje eilėje
Vis dėlto netrukus reikalai pakrypo priešingai. Atvykus į techninę patikrą, čia driekėsi ilgos eilės. Automobilių ir sunkvežimių bei motociklų patikros, kaip ir pernai, vyko atskiruose lėktuvų angaruose.
Tarp sunkiasvorės technikos ten rikiavosi ir vieni tituluočiausių Dakaro dalyvių – „Kamaz“ komanda. Jos vadovas, septyniskart Dakaro nugalėtojas Vladimiras Čaginas, bendraudamas su B. Vanagu, į lėtai vykstančias procedūras reagavo su humoru: „Mes juk maratonininkai, tai ką mums čia reiškia…“
B. Vanagas pasinaudojo proga ir pasveikino Rusijos automobilių sporto legendą su tądien minėtu 49-uoju gimtadieniu.
Taigi jei administracinės patikros praėjo rekordiškai greitai, tai nuodugni technikos „ekspertizė“ užsitęsė neįprastai ilgai, beveik iki vakaro. Dalyviai daugiau kaip 5 valandas praleido laukdami tvyrant beveik 30 laipsnių karščiui.
Po patikrų – į uždarą parką
„Techninėje komisijoje dirbantys teisėjai itin preciziškai vertino kiekvieną automobilį, o kai kuriems kolegoms turėjo tam tikrų pastabų, todėl mums drauge su kitais dalyviais teko laukti savo eilės. Žinojome, kad komandos technikai, ruošdami automobilį, savo darbą atliko tikrai preciziškai. Deja, tai niekaip negalėjo pakeisti situacijos. Tad, kaip juokavo Vladimiras Čaginas, beliko prisiminti, jog esame maratonininkai, kuriems toks laukimas – nieko baisaus“, – šyptelėjo B. Vanagas.
Užtat patekę vidun, „General Financing team Pitlane“ komandos nariai iš teisėjų nesulaukė jokių priekaištų. Ekspertai patikrino lenktynininkų aprangas bei šalmus, įvertino automobilių saugos sistemas bei visus svarbius agregatus, o galiausiai užplombavo detales, kurių ralio metu nebus galima keisti naujomis. Taigi netrukus B. Vanago su Sebastianu Rozwadowskiu ekipažo dokumentuose buvo gauti galutiniai antspaudai.
Iškart po to „Toyota Gazoo Racing Hilux“ bolidas, pakrikštytas „Black Hawk V“ vardu, pajudėjo į uždarą parką, kur drauge su kitų dalyvių technika saugiai praleis likusį laiką iki lenktynių pradžios. Tai reiškia, kad čia komandų nariai nepateks prie savo automobilių ir nebegalės atlikti jokių papildomų darbų.
Dar kurioziškiau Dakaro formalumai susiklostė keletui kitų ekipažų, kuriems organizatoriai buvo numatę laiką procedūroms atlikti penktadienio vakarą. Nemažai pralaukę eilėje prie pateikimo į techninę patikrą, galiausiai lenktynininkai liko nieko nepešę, mat teisėjai baigė darbą ir užvėrė angaro duris kone prieš pat nosis. Dėl to jiems teko pakartotinai čia sugrįžti ir šeštadienį.
Artėja starto momentas
Sekmadienio vakarą vaizdingą Ramiojo vandenyno pakrantę sudrebins variklių gausmas. Apie 19 val. vietos laiku, kai Lietuvoje bus išmušusi antra valanda nakties, iškilmingoje Dakaro starto ceremonijoje pasirodys automobilių ekipažai. Prieš tai per podiumą pravažiuos motociklininkai, o pabaigs renginį, kaip ir kasmet, sunkvežimių kategorijos lenktynininkai.
Iškart po to visa dalyvių technika vėl sugrįš į vadinamąjį park fermé, kur lauks pirmadienio ryto, kuomet startuos pirmasis greičio ruožas iš Limos į Pisko miestą. Jo metu dalyviai iš viso nuvažiuos 331 kilometrą, iš kurių lenktyniniu tempu turės įveikti 84 km.