Automanas.lt - Pradėkime nuo pradžių. Kaip tu susidomėjai automobiliais?
Karlis - Jeigu neklystu, tai automobiliais susidomėjau būdamas 14 metų. Mano tėtis ir brolis daugelį metų buvo tikrais automanais. Kol jie džiaugėsi 3 serijos „BMW“, aš savo kambaryje džiaugiausi lenktynių simuliatoriais. Tiesą sakant, visada žinojau, jog mano pirmasis automobilis turės būti varomas galiniais ratais. Taip pat žinojau, jog noriu ko nors nekasdieniško ir įdomaus. Man visada patiko „E30“, „E21“, „E28“, klasikiniai japoniški automobiliai, tačiau tokių automobilių mūsų šalyje nėra labai daug.
Automanas.lt - Koks buvo pirmasis tavo automobilis?
Karlis - Pirmajam automobiliui pinigus taupiausi nuo pat 16 metų. Per dvejus metus sugebėjau susitaupyti maždaug 1500 eurų, tad vos tik mano rankose atsirado vairuotojo pažymėjimas, aš pradėjau ieškoti savo pirmojo automobilio.
- Kartu su broliu nuvykome pasižiūrėti vieno „E30“. Tai buvo ketverių durų sedanas su „BBS“ stiliaus ratlankiais, keliomis rūdimis ir „M20B25“ varikliu.
- Kaip šiandien atsimenu tą momentą, kai ją išvydau. Net nereikėjo užvesti variklio, nes aš jau žinojau, jog privalau ją nusipirkti. Pabandykite atsiminti save, kai pirkote pirmąjį automobilį. Juk visi automobilio trūkumai nėra svarbūs, nes tai yra PIRMASIS automobilis.
Automanas.lt - Kada atlikai pirmąją automobilio modifikaciją? Kas tave paskatino tai padaryti?
Karlis - Kai nusipirkau pirmąjį automobilį, apie juos aš nežinojau visiškai nieko. Tačiau su tėčio pagalba sugebėjai suprasti kaip viskas veikia ir kaip galima ką nors pakeisti ar patobulinti. Išmokti tvarkyti savo automobilį gali kiekvienas, nes internete yra labai daug įvairiausių pamokų.
- Pirmieji eksperimentai prasidėjo su mano pirmuoju automobiliu. Prieš jį įsigydamas, labai daug laiko praleidau internete ieškodamas įvairiausios informacijos. Pamatęs keletą labai įspūdingų egzempliorių - aš sau pasakiau, jog tą patį padarysiu ir su savo automobiliu.
-Nusipirkau trumpesnes spyruokles, 16 x 9J „BCW Powertech“ ratlankius iš savo kaimyno, šiek tiek pagražinau automobilio išorė. Nors jis nebuvo panašus į tuos automobilius, kuriuos aš mačiau internete, tačiau man tai nerūpėjo. Kiekvienas praeivis kėlė nykščius į viršų.
Automanas.lt - Kiek automobilių turi savo garaže?
Karlis - Šiuo metu mano garaže yra du automobiliai. Vienas iš jų - „BMW 318ti“. Aš jį nusipirkau iš savo draugo tėvo už 500 eurų. Artėjant žiemai pamaniau, jog būtų neblogai nusipirkti pigų winter beaterį, o savo kitą automobilį - „Volvo“, palikti garaže ir tokiu būdu apsaugoti nuo druska barstomų kelių.
- Nors automobilį planavau turėti neilgai, tačiau nepraleidau progos sumontuoti trumpesnes spyruokles ir uždėti patrauklesnės išvaizdos ratlankius. Vis dėlto, artimiausiu metu ruošiuosi jį parduoti ir gautus pinigus investuoti į „Volvo“.
- Tiesa, reikėtų paminėti, jog užplaukus tamsiam debesėliui pardaviau „E30“ ir vietoj jo nusipirkau „Opel Rekord“. Vėliau pardaviau ir jį, o jo vietą užėmė „Volvo“.
Automanas.lt - Pakalbėkime apie „Volvo“. Kas ten per aparatas?
Karlis - Kai įsigijau šį „Volvo“, tai buvo visiškai standartins briedis su 2.0 litrų benzininiu varikliu. Nieko ypatingo, tačiau vos tik automobilis sugrįžo į namus, sumontavau trumpesnes spyruokles, užtamsinau galinius žibintus.
- Vėliau, į kiemą atėjus pavasariui, pradėjau galvoti apie variklio galios didinimą. Netikėtai radau vieną vaikiną, kuris už tam tikrą sumą sumontuotų 70 mm tiesioginį išmetimą. Taip pat pridėjau mažytę „Mitsubishi“ turbiną, gale sumontavau „Plaza Sport“ amortizatorius.
- Kadangi visada mėgau senus, retus ir vintažinio tipo ratlankius, pakankamai ilgai ieškojau, kol radau tinkamus. Šiuo metu mano „Volvo“ yra pasipuošęs „Atiwe Keyhole“ ratlankiais : 16 x 9 J pločio, et - 14. Kadangi „Volvo“ automobiliai standartiškai pripažįsta tik 5x108 ratlankius, sugaišau nemažai laiko, kol suradau kas man pagamintų 5x120 adapterius.
- Eksterjere pakeitimų būta pakankamai mažai. Nusprendžiau sumontuoti geltonos spalvos priešrūkinius žibintus, skaidrius posūkių žibintus, sumontavau „Saab 9000“ spoilerį ir dar daugybę smulkmenų.
- Interjeras? Į daiktų dėtuvę sumontavau turbinos slėgo manometrą, senas sėdynes iškeičiau į „Volkswagen Golf“ priklausančius „Recaro“ fotelius. Taip pat įsigijau „Grip Royal“ vairą, kurio troškau pakankamai ilgai.
Automanas.lt - Forma ar funkcija?
Karlis - Labai sunku atsakyti į tokį klausimą. Aš asmeniškai norėčiau turėti automobilį su kuriuo būtų galima važiuoti kur tik nori, o ne ten kur tik geri keliai. Greičiausiai aš pasakyčiau taip : Forma > Funkcija.
Automanas.lt - Kokie ateities planai?
Karlis - Garaže stovinti „Volvo“ šiuo metu laukia kada pradėsiu įgyvendinti savo idėjas. Labai tikiuosi, jog iki kitos vasaros spėsiu padaryti viską ką suplanavau.
- Taigi, pirmasis mano planas - „Rocket Bunny“ bodykitas. Kadangi niekas tokių bodykitų mano „Volvo“ negamina, aš stengiuosi jį pagaminti savo rankomis. Pradedant galiniu spoileriu, priekiniu bamperio pažeminimu, slenksčiais ir baigiant platesniais sparnais. Nenoriu labai išsiplėsti, nes viskas dar tik kūrimo stadijoje.
- Ratai : Naujus ratus jau turiu ir esu jau juos išbandęs ant automobilio. Tai - 17 colių, „Borbet B“ ratlankiai. 17 x 8.5 J priekyje ir 17 x 10J gale. Tiek priekyje, tiek gale ET - 20.
- Variklis : Nemažai įdirbio pareikalaus variklio skyrius. Esu suplanavęs sumontuoti didesnę turbiną, pralaidesnius purkštukus, didesnį tarpinį suslėgto oro aušintuvą. Taip pat pakeisiu gale esančius stabilizatorius, priekyje sumontuosiu reguliuojamo aukščio amortizatorius. Apskritai, visi šie ir kiti variklio patobulinimai man turėtų padėti pasiekti ~ 250 arklio galių.