Per avariją nuvirto keturi vagonai, o nuo nuolaužų kilo dūmai. Antklodėmis užtiesti aukų kūnai buvo suguldyti palei bėgius.
Vagonai suvirto vieni ant kitų ir susilankstė kaip armonikos dumplės. Vienas vagonas subyrėjo nuo smūgio jėgos, o vienas jo galas riogsojo iškilęs į orą.
Nelaimė įvyko 20 val. 42 min. vietos (21 val. 42 min. Lietuvos) laiku, kai 218 keleivių vežantis traukinys su keturiais įgulos nariais artėjo prie Santjago de Kompostelos traukinių stoties šiaurės vakariniame Galisijos regione.
Gelbėtojai iš nuolaužų ištraukė 73 kūnus, dar keturi žmonės vėliau mirė ligoninėje, sakė Galisijos aukštojo teismo atstovas.
Jis pridūrė, kad kai kurie vagonai dar ne visiškai apieškoti, todėl tikėtina, kad šios katastrofos, tapusios viena didžiausių per Ispanijos geležinkelių istoriją, aukų skaičius dar gali padidėti.
Sužeistų iš viso yra 143.
39 metų Francisco Otero (Fransiskas Oteras), kuris buvo savo tėvų namuose netoli geležinkelio ruožo, kur įvyko nelaimė, pasakojo išgirdęs didžiulį trenksmą.
„Pirmas dalykas, kurį išvydau, buvo moters kūnas. Dar nebuvau matęs lavono. Labiausiai mano dėmesį atkreipę tai, jog buvo itin tylu; kilo šiek tiek dūmų ir liepsnojo nedidelis gaisras, – jis sakė naujienų agentūrai AFP. – Mano kaimynai mėgino ištraukti vagonuose įstrigusius žmones, darbuodamiesi kirtikliais ir kūjais. Galiausiai jie buvo išvaduoti, pasinaudojus rankiniu pjūklu. Atrodė nerealiai.“
Šis traukinys išvyko iš Madrido ir važiavo į Ferolio miestą, Galisijos regione, ruošiantis jo globėjo Šv.Jokūbo šventei.
Vienas liudininkas radijui „Cadena Ser“ sakė, kad vagonai, nulėkę nuo geležinkelio posūkio, kelis kartus persivertė ir suvirto vieni ant kitų.
Vietos televizija TVE pranešė, jog avarija galėjo įvykti dėl to, kad traukinys važiavo per dideliu greičiu, tačiau valstybinės geležinkelių bendrovės „Renfe“ atstovas tvirtino, jog kol kas anksti daryti išvadas, dėl kokių priežasčių įvyko nelaimė.
„Vyksta tyrimas, turime laukti. Kai patikrinsime traukinio juodąją dėžę, sužinosime, koks buvo greitis“, – sakė „Renfe“ atstovas.
Dienraštis „El Mundo“ rašo, kad traukinys važiavo 220 kilometrų per valandą greičiu miesto zonoje, kur greitis ribojamas iki 80 kilometrų per valandą.
Dienraštis „El Pais“ kėlė prielaidą, kad nelaimės metu traukinys galėjo važiuoti 180 kilometrų per valandą greičiu.
Ši nelaimė įvyko greitojo geležinkelio ruože, maždaug už keturių kilometrų nuo Santjago de Kompostelos pagrindinės stoties. Į šį miestą, kuris yra viena iš pagrindinių Šv.Jokūbo šventovių, krikščionių maldininkai plūsta nuo viduramžių.
Katastrofą patyrė traukinys „Alvia“, galintis važiuoti greitojo geležinkelio ir įprastais bėgiais.
Santjago de Kompostelos rotušė atšaukė planuotus koncertus ir fejerverkų šou.
Ši katastrofa buvo viena didžiausių per Ispanijos geležinkelių istoriją.
1944 metais, traukiniui nulėkus nuo bėgių tarp Madrido ir Galisijos, žuvo šimtai žmonių.
1972-aisiais 77 žmonės žuvo per traukinio katastrofą pietiniame Andalūzijos regione.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.