Vakar bendrovė „Google“ paskelbė, kad nuo spalio 27 dienos nebedirbs su septyniomis stambiomis Kinijos reklamos kompanijomis, užsiimančiomis reklamos perpardavinėjimu. Tokio sprendimo priežastys nežinomos.
Šios septynios bendrovės, kurių paslaugų atsisakė „Google“, užtikrino 40% bendrovės iš reklamos gaunamo pelno Kinijoje, o tai siekia 226 milijonus dolerių per metus.
Tokie „Google“ veiksmai gali būti palankūs pagrindiniam jos konkurentui Kinijos rinkoje – 70% vietinėje rinkoje užimančiai paieškos sistemai „Baidu“.
„Google“ sunkumai Kinijoje prasidėjo prieš kelerius metus. Situacija paaštrėjo, kai 2010 metų sausį iš Kinijos buvo atakuotas „Google“ kompiuterinis tinklas. Po šio įvykio bendrovė pagrasino atsisakysianti interneto paieškos rezultatų cenzūravimo, o kovo mėnesį atsakomybę už cenzūrą užkrovė Kinijos interneto tiekėjams.