Didmeistris Garis Kasparovas sekmadienį (01.26) laimėjo pirmąją iš šešių numatytų partijų prieš kompiuterių pasaulio čempionę - programą "Deep Junior". Baltosiomis figūromis žaidęs G. Kasparovas pirmąjį tašką iškovojo po 3 valandų 40 minučių kovos 27-ajame ėjime.
Aukščiausiąjį pasaulyje reitingą turinčio šachmatininko pranašumas sekmadienio mače buvo įtikinamas jau po pirmųjų ėjimų ir tapo neįveikiamu priešininkui jau po 26-ojo ėjimo, kai kompiuteriui buvo pasiūlyta pasikeisti valdovėmis. Po 27-ojo ėjimo "Deep Junior" valdę programuotojai pripažino savo pralaimėjimą.
Tai antrasis 39metų didmeistrio ir kompiuterio mačas. 1997-aisiais laimėjęs pirmąją partiją prieš kompiuterį "Deep Blue", G. Kasparovas pralaimėjo mačą.
Skirtingai nei "Deep Blue", kuris per sekundę apžvelgdavo apie 200 mln. ėjimų, kompiuterių pasaulio čempionas "Deep Junior" gali analizuoti tik 3 mln. ėjimų. Tačiau į ją sudėta didelis kiekis grynai šachmatų informacijos, suteikiančios galimybę pasirinkti ir keisti mačo strategiją, o tai suteikia pranašumą prieš varžovą, palyginti su galingesniu, tačiau primityvesniu "Deep Blue".
Šio mačo prizų fondas 1 milijonas JAV dolerių, suteikia galimybę G. Kasparovui atsirevanšuoti ir įrodyti žmogaus pranašumą prieš jo intelektualaus darbo produktą. Vien už dalyvavimą mače G. Kasparovo honoraras sudaro 0,5 mln. dolerių, be to 300 tūkst. atiteks nugalėtojui, o 200 tūkst. gaus pralaimėjusioji pusė.
Antroji žmogaus ir kompiuterio partija bus žaidžiama antradienį. Mačas baigsis vasario 7 dieną. Beje, daugelis šachmatų specialistų teigia, kad paskutinė partija ir bus lemiama šiame mače.
BNS