Ekspertai sako, kad jokios akcijos ar raginimai tausoti aplinką, atsisakant automobilio, nebuvo tokie veiksmingi, kaip išaugusios išlaidos degalams.
Šių kainoms mušant rekordus, keičiasi ir europiečių kasdieniai įpročiai.
Europos sostinių stotyse spūstys kasryt vis didėja. Vokietijos geležinkelių bendrovė suskaičiavo, kad per pirmus keturis šių metų mėnesius keleivių skaičius išaugo keliais procentais – 20 mln. keleivių.
Vokietijos geležinkelių atstovas Achimas Strausas neabejoja, kad tokios sėkmės pasiekti padėjo įmonės investicijos į traukinius. „ Bet, matyt, svarbiausios – nenustojančios augti degalų kainos“, – svarsto Vokietijos geležinkelių atstovas.
Analitikams perspėjant, kad pastarosiomis savaitėmis degalams pasiekus visų laikų kainų rekordą gerokai išaugo infliacija ir kyla grėsmė šalių ekonomikos augimui, gyventojai sako ir be ekspertų patarimų suprantantys, kad automobilis tampa prabangos dalyku ir tenka ieškoti alternatyvų.
Kai kurie gyventojai pripažįsta vis dažniau mašiną paliekantys namie ir važiuojantys autobusu ar dviračiu, o į tolimesnę kelionę besileidžiantys traukiniu.
Martinas Louisas, tinklalapio moneysavingexpert.com analitikas, sako: „Jei jums išties kelia nerimą tai, kiek išleidžiate degalams, pirmiausia susimąstykite, kaip vairuojate. Daugelis iš mūsų tai daro labai neefektyviai – kiekvieną kartą, kai paspaudžiate greičio pedalą, sukasi pinigų skaitliukas“.
Europos vežėjams ir žvejams protestuojant prieš dideles degalų kainas, politikai išeičių ieško siūlydami atsisakyti arba mažinti kai kuriuos mokesčius ir net iš naftos gamintojų reikalaudami nedelsiant didinti naftos gavybą.
Dviračiai prie Amsterdamo geležinkelio stoties
Pasaulio dviračių sostinė yra Amsterdamas. Čia yra apie 600 000 dviračių (gyventojų - 750000).
Daugiau: