Karolis Birgilas / Ekonomika.lt
Sostinės Pylimo gatvėje veikiančią kavos manufaktūrą rasti nėra lengva, tačiau skrudinamos kavos kvapas tampa savotiška rodykle į „Crooked Nose & Coffee Stories”. Jos įkūrėjas Emanuelis Ryklys pažangos konferencijoje „Login 2014” prisipažino, kad tokios veiklos idėja prasidėjo nuo keptuvės su žaliomis kavos pupelėmis.
„Mano istorija prasidėjo nuo to, kad kavos pupeles pradėjau skrudinti tiesiog keptuvėje. Galiausiai supratau, kad kavos gaminimo procesas man suteikia vis daugiau emocijų ir kilo noras turėti daugiau veiklos su ja. Man ligšiol patinka, kad kava ne tik sustabdo, bet ir duoda impulsą veikti“, - savo pranešime „Kava, kaip pauzė. Kava, kaip impulsas” kalbėjo jis.
Istorijos vietoje aprašymų
Dažniausiai kavos reklamose galima išgirsti jau panacėja vartotojams tampantį šūkį, kad gamintojo kava yra šimtaprocentinė arabika. Visgi, anot E. Ryklio, šiandien to negana, nes pati kava negali turėti griežto apibrėžimo.
„Ant kievienos iš mūsų kavų pakelių yra užrašyta tam tikra istorija. Buvo noras suteikti kavai prasmę. Ji tapo daugiau nei kvapnus ir skanus gėrimas“, - apie manufaktūroje skrudinamą kavą kalbėjo pranešėjas.
Sujungė skirtingus kūrėjus
Jau dvejus metus veikiantis verslas, pasak jo įkūrėjo, padėjo savaime pritraukti žmones, kurie gali neturėti tiesioginio ryšio su kava.
„Martynas Vilimavičius pagal mūsų kavas yra nupiešęs 6 kavų iliustracijas. Kava davė impulsą bendradarbiauti su žmonėmis, kurie turi labai skirtingų pomėgių, tačiau jiems kava buvo papildoma tema“, - prisimena jis.
Taip pat čia gimė idėja kurti 3 skirtingų dydžių puodelius kavai gerti. Pirmasis mažiausias skirtas espresso kavai. Vidutinis skirtas ilgesniam gėrimui su pokalbiu, o didžiausias – kavai su pienu arba specialiai „Aeropress“ būdu gaminamai kavai.
„Manūfaktūroje gimė idėja gerti iš tokių puodelių, kurie patinka. Su keramike Simona kūrėme puodelius, kurie tinka atskiroms gyvenimo situacijoms. Paskutinis mūsų produktas kava be karšto vandens. Pirmasis tiražas buvo 30 buteliukų, vėliau - 70. Tokia kava pagal savo idėją tampa tampa panaši į vyną“,- pasakojo E. Ryklys.
Kavos susitarimai patikimesni
Pranešėjas juokavo, kad kavos gėrimo procesas yra gana atsakingas, todėl prie kavos puodelio susitarti dalykai yra vykdomi patikimiau.
„Kavos manufaktūra yra puiki platforma bendravimui. Čia vyksta nemažai rengių, degustacijų ir kitų susitikimų. Smagioji dalis, kad tai ką susitari prie kavos veikia ir kitą dieną, atvirkščiai nei su vynu. Dėl to man ir patinka kava, kad su ja ryšiai yra tvirtesni“, - pastebi E. Ryklys.
Ne tik gamina, bet ir šviečia
„Crooked Nose & Coffee Stories” kavos manufaktūroje sekmadieniais vyksta specialūs kavos klubai, kuriuos kalbama ne tik apie kavos gėrimą, bet ir jo variacijas.
„Sekmadienio kavos klubai parodė, kad nebūtina turėti tinkamos vietos, jog ji trauktu žmones ateiti“, - džiaugėsi E. Ryklys.
Įkūrėjas taip pat pradėjo nedidelio masto konferenciją „Dark Times“, kurioje buvo siekta sutraukti pranešejus, kurie nebūtų atėję tik iš kavos pasaulio.
„Dark Times“ konferencija nėra didelis renginys, tačiau aš tikiu intymiu bendravimu, bet tai yra mano nuomonė. Turėjome 7 pranešėjus. Man buvo svarbu pasakoti apie kavą žmonėms, kurie nėra susiję su kava. Tarp pranešėjų buvo ir kvapų ekspertų“, - kalbėjo jis.
Kalbant apie kavos vartojimo rinką, dažnai minimos trys jos bangos: pirmoji – kavos gėrimo išplitimas pasaulyje, antroji įvardijama kaip didžiųjų kavos ruošimo tinklų „Starbucks“, „Costa“ kūrimasis, o trečiajai bangai priskiriama kavos manufaktūra, dėmesys subtilybėms ir ragavimo kultūrai.
Antroji kavos banga Lietuvoje ošia kartu su tokias sėkmingais tinklais kaip „Coffe Inn“ ir „Vero Cafe“. Trečioji banga yra atsiritusi ir iki Lietuvos, tačiau ji nedužo su tokia banga kaip antroji. Pasak E. Ryklio, trečioji banga iš esmės negali sulaukti didžiulio atgarsio, tačiau ji įkvėps kurti kažką naujo.
„Mano galva, bent jau Vilniuje, atsiranda vis daugiau žmonių, kurie gurmanai ir šios bangos atstovai. Ji yra iš principo tyli ir jos atstovai nekopijuos trečiosios bangos, kuri populiari užsienyje, bet kurs kažką naujo. Ar tai išplis – priklausys nuo žmonių. Aš stoviu IT inovacijų renginyje ir kalbu apie kavą, taigi pastebimas populiarėjimas. Lietuvoje tai dar ne pabaiga“, - portalui ekonomika.lt sakė E. Ryklys.