Nuolaida už paslaugas
Nuo jų eros prabėgus beveik dešimtmečiui, Benediktas Vanagas net neabejoja, jog visos gamyklinės komandos toliau naudoja tokias pačias arba labai panašias vidines taisykles, o tobulėjant technologijoms, jų atsiranda dar daugiau. Dalis Dakare besivaržančių pilotų patenka į gamyklines komandas, būtent tam, kad padėtų lyderiams pasiekti finišą: savo biudžetu ribotas pilotas gauna komandos mechanikų aptarnavimą ir nuolaidą automobiliui, o savo ruožtu jis kartu vežasi nemenką atsarginių detalių krovinį, taip taupydamas sekundes galimai sugedusiems komandos draugams, nes nebereikia laukti žemesnėje klasėse riedančių, tikrai ne sportiniu tempu judančių mechanikų brigados. Tokie komandų sprendimai puikiai demonstruoja ne tik konkurenciją tarp komandų, bet ir nenumaldomą jos augimą – daroma viskas, kad automobilis greičio ruože stovėtų kuo trumpiau.
Tiesioginės transliacijos metu, atsiimdamas savo „Toyota Gazoo Racing Hilux“, B. Vanagas praėjo vieną iš gamyklinės komandos visureigių, užsimindamas, jog jis galimai vaidins rolę kritinių momentų akivaizdoje. Paprašytas patikslinti informaciją, pilotas išliko subtilus: „Mes visada darome viską, ką sugebame geriausiai, kad pasiektume geriausią rezultatą. Dakare mes varžomės su didelėmis ir stipriomis komandomis, kurios taip pat daro viską, kad pasiektų maksimalų rezultatą, tad mūsų interesai sutampa. Ilgalaikio bendradarbiavimo dėka mes turime gerus santykius ir reikalui esant, galime tikėtis pagalbos iš savo partnerių.“
Skausmingi sprendimai
Paprašytas pakomentuoti 2017–aisiais Nasser ištikusią nelaimę ir Giniel de Villiers sprendimą, lenktynininkas visiškai nenustebo dėl tokio poelgio: „Jie buvo pabaigę greičio ruožą, liko tik grįžti į bivuaką, tad padėdamas komandos nariui, net nepagadinsi savo pozicijos, tad toks sprendimas natūralus. Būta gerokai didesnių aukų, bet reikia suprasti, kad koncernai nori pergalių ir jiems nėra labai svarbu, kas jas atveš, todėl jie ir renkasi keletą stiprių sportininkų, taip augindami savo pergalės tikimybę“. Vienas iš skausmingesnių komandinės taktikos pavyzdžių buvo matomas 2014–aisiais, kai gerokai į priekį išsiveržęs Stefanas Peteranselis sustojo ir kurį laiką laukė komandos draugo Nani Roma, tam kad užleistų jį į priekį ir taip padovanojo pergalę. Toks komandos elgesys daugeliui buvo nesuvokiamas, tačiau nenustebino B. Vanago: „Peteranselis Dakarą iki tol buvo laimėjęs 11 kartų. Jis jau žinojo, kad kitąmet pereis pas „Peugeot“, tad natūralu, jog jis pakluso komandos nurodymams ir užleido į priekį Nani Roma, kuris turėjo ilgesnį kontraktą su „Mini“. Jie tiesiog nenorėjo išleisti nugalėtojo į „Peugeot“, o Peteranseliui, po tiek pergalių, nebuvo didelio skirtumo būti pirmu ar antru“.
Šiemet Stefanas Peteranselis, drauge su beveik visa buvusia „Peugeot“ svita grįžo į „X–raid“ komandą, o Nani Roma pasitraukė, užimdamas vietą prie „Toyota“ vairo. Tokios rokiruotės jau senokai nebestebina, nes šiems pilotams Dakaro ralis yra darbas, tad jie renkasi įmonę, pasiūliusią geriausias sąlygas. Tuo tarpu komandos toliau daro viską ir kuria strategijas, kaip laimėti sudėtingiausias pasaulio varžybas.