Papildomas palaikymas
Dar prieš išjudėdami į starto arkos ceremoniją, „General Financing team Pitlane“ atstovai pasidžiaugė drauge su gamykline „Toyota“ komanda pasiektu susitarimu dėl techninės pagalbos greičio ruožuose. Pirmą kartą per septynerius metus ekipažas išriedės į trasą žinodamas, jog kritiniu atveju pagalbos gali tikėtis iš „Toyota Gazoo Racing“ mechanikų ekipažo, kuris ralyje dalyvauja kaip pilnavertis dalyvis. Tiesa, toks susitarimas yra daugiau kompresas mirštančiam, nes, kaip pats B. Vanagas įvardino, vien faktas, jog sulaukei, kol tave pasiekė tikrai ne lenktyniniu tempu riedantys technikai, automatiškai reiškia gana tragišką dienos rezultatą. Tokia pagalba leis išvengti fatališkų situacijų su sąlyga, jog tą dieną visiems kitiems mechanikų prižiūrimiems ekipažams nekils bėdų: B. Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio duetas yra vienas iš dešimties, kuriuos šis technikų ekipažas aptarnaus, tad susitarimas nereiškia, jog pagalbos bus sulaukta žaibiškai.
Apžvelgiant – bet kokia papildoma galimybė pasiekti dienos finišą turėjus techninių problemų ar incidentų yra džiuginanti. Bivuake vyraujančios kalbos suporuotos su faktu, jog organizatoriai leido automobilių važiuoklės darbinį aukštį padidinti trimis centimetrais, diktuoja paprastą žinią: Dakaras bus sunkus. Trumpa distancija ir sumažintas katorgos dienų skaičius neturėtų naikinti jos sudėtingumo. Net ir šiandienos startui „prologe“ organizatoriai jau paruošė staigmenų: pirmasis į startą stos pačiu paskutiniu numeriu pažymėtas motociklininkas, tad iki minutės, kai starte pasirodys Carlos Sainz, dykumą jau bus išmarginta į visas pasaulio puses klystančiomis vėžiomis. Tai navigacijai tikrai nepadės.
Sekmadienis Limoje buvo varginantis. Visa diena skirta trisdešimčiai sekundžių ant podiumo, ilgai ir gana nuobodžiai laukiant keletą valandų vėluojančios eilės judėjimo, tačiau visa tai jau praeityje. Kiek po 14 valandos Lietuvos laiku „General Financing team Pitlane“ ekipažas pagaliau išriedės link pirmojo greičio ruožo, kurį jie pavadino kiek ilgesniu „prologu“.
Apšilimas smėlyje
Beveik 250 kilometrų kelionei iki šalia Pisko įsikūrusio bivuako skirtos keturios valandos. Jų metu leistinas techninis aptarnavimas, tad norėdami būti 100 % užtikrinti bolidu prieš startą, technikus į naujuosius namus komanda išleido dar vakar. Po jų – ilgai lauktas pirmasis greičio ruožas: „Jau pakankamai pasibuvome Limoje ir norisi pradėti po vieną gliaudyti greičio ruožus. Šiandienos „prologui“ turime kiek daugiau nei 80 kilometrų, iš kurių 80 % bus smėlis, o iš jų didesnė pusė – kopos. Organizatoriai prognozuoja, jog lyderiai šį maršrutą įveiks per valandą. Dažniausiai šios prognozės yra gana tikslios“, – pasakoja komandos pilotas Benediktas Vanagas.
Kaip ir keletą metų iš eilės, bus imtasi gana konservatyvios taktikos: „Turime įsipylę gerus keturiasdešimt litrų daugiau degalų nei iš tiesų reiktų – tai turbūt pernai metų pamokos, o ir kilometrų važiuojant per kopas susuksime daugiau nei nurodyta, nes niekada nejudėsime tikslia linija, pagal kurią skaičiuojama distancija. Taip pat kopose nesunku paklysti, o ieškant teisingo kelio, degalai taip pat dega. Padangų pasikrovėme 2 iš 3 galimų: testų metu stipriai padirbėjome bandydami suprasti naujoms padangoms tinkamą slėgį, tad čia galime sutaupyti kiek svorio“, – dalinasi B. Vanagas. Pirmasis greičio ruožas kopose leis dalyviams susirikiuoti tvarka, kuri atspindės jų greitį prieš antradienį laukiantį pilnavertį, daugiau kaip tris šimtus kilometrų truksiantį greičio ruožą. Savo pirmadieniui „General Financing team Pitlane“ ekipažas keliasi du tikslus: rasti savo greitį kopose ir ramiai finišuoti: „Kaip ir praeityje, „prologas“ yra vieta, kur tu niekada nelaimėsi Dakaro, bet tikrai gali jį pralošti, tad mūsų tikslas yra būti išmintingais“, – atviravo pilotas.
Po ilgo ir nelabai turiningo savaitgalio Limoje pilotas sakosi sužinojęs šiek tiek apie jų laukiančias pirmąsias dienas: „Organizatorių strategija iš esmės nesikeičia: duos vieną dieną apšilimui, o tada plane keletas labai sudėtingų dienų, kurios atsijos pelus nuo grudų.“
Šiemet maratone pristatyta galimybė startuoti pusmaratonio distancijoje taps išsigelbėjimu tiems, kurie neatlaikys pirmųjų dienų išbandymų. Tiesa, pastaruosius vainikuos ilgiausios maratoninių dienų distancijos Pietų Amerikoje. 800 kilometrų vien greičio ruožų per dvi dienas be technikų pagalbos bus daugiau nei reikia pribaigti visus, kurie neatliko namų darbų teisingai.
Sekmadienis Limoje buvo varginantis. Visa diena skirta trisdešimčiai sekundžių ant podiumo, ilgai ir gana nuobodžiai laukiant keletą valandų vėluojančios eilės judėjimo, tačiau visa tai jau praeityje. Kiek po 14 valandos Lietuvos laiku „General Financing team Pitlane“ ekipažas pagaliau išriedės link pirmojo greičio ruožo, kurį jie pavadino kiek ilgesniu „prologu“.
Apšilimas smėlyje
Beveik 250 kilometrų kelionei iki šalia Pisko įsikūrusio bivuako skirtos keturios valandos. Jų metu leistinas techninis aptarnavimas, tad norėdami būti 100 % užtikrinti bolidu prieš startą, technikus į naujuosius namus komanda išleido dar vakar. Po jų – ilgai lauktas pirmasis greičio ruožas: „Jau pakankamai pasibuvome Limoje ir norisi pradėti po vieną gliaudyti greičio ruožus. Šiandienos „prologui“ turime kiek daugiau nei 80 kilometrų, iš kurių 80 % bus smėlis, o iš jų didesnė pusė – kopos. Organizatoriai prognozuoja, jog lyderiai šį maršrutą įveiks per valandą. Dažniausiai šios prognozės yra gana tikslios“, – pasakoja komandos pilotas Benediktas Vanagas.
Kaip ir keletą metų iš eilės, bus imtasi gana konservatyvios taktikos: „Turime įsipylę gerus keturiasdešimt litrų daugiau degalų nei iš tiesų reiktų – tai turbūt pernai metų pamokos, o ir kilometrų važiuojant per kopas susuksime daugiau nei nurodyta, nes niekada nejudėsime tikslia linija, pagal kurią skaičiuojama distancija. Taip pat kopose nesunku paklysti, o ieškant teisingo kelio, degalai taip pat dega. Padangų pasikrovėme 2 iš 3 galimų: testų metu stipriai padirbėjome bandydami suprasti naujoms padangoms tinkamą slėgį, tad čia galime sutaupyti kiek svorio“, – dalinasi B. Vanagas. Pirmasis greičio ruožas kopose leis dalyviams susirikiuoti tvarka, kuri atspindės jų greitį prieš antradienį laukiantį pilnavertį, daugiau kaip tris šimtus kilometrų truksiantį greičio ruožą. Savo pirmadieniui „General Financing team Pitlane“ ekipažas keliasi du tikslus: rasti savo greitį kopose ir ramiai finišuoti: „Kaip ir praeityje, „prologas“ yra vieta, kur tu niekada nelaimėsi Dakaro, bet tikrai gali jį pralošti, tad mūsų tikslas yra būti išmintingais“, – atviravo pilotas.
Po ilgo ir nelabai turiningo savaitgalio Limoje pilotas sakosi sužinojęs šiek tiek apie jų laukiančias pirmąsias dienas: „Organizatorių strategija iš esmės nesikeičia: duos vieną dieną apšilimui, o tada plane keletas labai sudėtingų dienų, kurios atsijos pelus nuo grudų.“
Šiemet maratone pristatyta galimybė startuoti pusmaratonio distancijoje taps išsigelbėjimu tiems, kurie neatlaikys pirmųjų dienų išbandymų. Tiesa, pastaruosius vainikuos ilgiausios maratoninių dienų distancijos Pietų Amerikoje. 800 kilometrų vien greičio ruožų per dvi dienas be technikų pagalbos bus daugiau nei reikia pribaigti visus, kurie neatliko namų darbų teisingai.