Stambiausia alaus darykla Rusijoje "Baltic Beverages Holding (BBH) yra nepatenkinta turima 33 proc. rinkos dalimi ir per kelerius metus siekia užkariauti dar 7 proc., pareiškė generalinis direktorius Kristianas Ramas-Šmitas (Christian Ramm-Schmidt).
Nepaisant sulėtėjusios prekybos Rusijoje, BBH duoda pelną savo dviem savininkėms - stambiausiai Didžiosios Britanijos alaus daryklai "Scottish & Newcastle" ir "Carlsberg Breweries", kuri yra bendra Danijos "Calsberg A/S" ir Norvegijos "Orkla" įmonė.
Per pastaruosius penkerius-šešerius metus suvartoto alaus kiekis Rusijoje augo daugiau nei 20 proc. kasmet, pareiškė K. Ramas-Šmitas (Christian Ramm-Schmidt). Tačiau dabar augimas Rusijos alaus rinkoje, užimančioje penktą vietą po Brazilijos, Vokietijos, Jungtinių Valstijų ir Kinijos, sulėtėjo.
Pasak generalinio direktoriaus, nėra priežasties manyti, jog Rusijos alaus prekyba ilgą laiką bus silpna. Suvartoto alaus kiekis vienam žmogui gali išaugti iki 70 litrų, palyginti su 48 litrais 2002 metais, tačiau jis nekomentavo, kiek tam reikės laiko.
Pasak analitikų, investuotojai, norintys plėstis konkurencingoje Rusijos rinkoje, turės įsigyti vietines alaus daryklas. Tačiau K. Ramas-Šmitas (Christian Ramm-Schmidt pareiškė, jog BBH tokių ketinimų neturi.
Pirmąjį pusmetį BBH pagamino 15 hektolitrų alaus - 5 proc. daugiau nei pernai. Bendrovė gamina alų ne tik Rusijoje, bet ir Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Ukrainoje ir Kazachstane.
BBH pardavimai sausio-birželio mėnesiais nusmuko 14 proc. - iki 552 mln. eurų, palyginti su pernai, dėl prastos veiklos pirmąjį ketvirtį. Tuo laikotarpiu dėl labai prasto oro Rusijos alaus rinkos apimtys smuktelėjo 2 proc.
Dar labiau BBH maržas sumažino mokesčių padidėjimas 25 proc., pradinės dviejų naujų alaus daryklų išlaidos ir distribucijos pakeitimai padalinyje "Baltika".
Bendrovės pelnas prieš palūkanas ir mokesčių maržas (EBIT) pirmąjį pusmetį sumenko nuo 26,8 iki 22,2 proc., palyginti su atitinkamu laikotarpiu 2002 metais.
Reuters-ELTA