Abelardo Morelis, naudodamas camera obscura optinį įrenginį, arba dar kitaip pinhole iš pradžių pradėjęs fotografuoti savo kambaryje, vėliau eksperimentuoti ėmė keliaudamas po visą pasaulį ir fiksuoti tokių vietų vaizdus kaip Broklino tiltas, Manhetenas, Florencija, Nacionalinius parkus ir t.t.
„Didžiausią pasitenkinimą fotografuodamas šiuos vaizdus aš gaunu stebėdamas keistą, tačiau tikrovišką išorės ir vidaus erdvių sąjungą“, - sako fotografas. Norėdamas padaryti tokią nuotrauką A. Morelio pirmiausia celofanu uždengia visus kambario langus, kad gautų visiškos tamsos efektą. Tada, medžiagoje, kurią naudoja langams uždengti jis iškerpa skyles. Atvirkščias išorės vaizdas užlieja kambario sieną. Tuomet, didelio formato fotoaparatą jis „nutaiko“ ant atsiradusio sienoje vaizdo ir perkelia visa tai į foto juostą.
Morelis neseniai sukūrė šviesai nepralaidžią palapinę su periskopu, kuri leidžia fiksuoti čia pat esantį peizažą ant bet kokio paviršiaus ant kurio yra pastatyta palapinė. Tamsioje palapinėje jis naudoja fotoaparatą, kad galėtų nufotografuoti tokia technika išgaunamą efektą. Morelis teigia, kad šis fotoaparatas - palapinė tai tarsi nuostabus dviejų susijungiančių lauko erdvių vaizdo sumuštinis. „Fotoaparatas - palapinė, suteikia man galimybę, naudoti camera obscura bet kokioje pasaulio vietoje. Galima sakyti, kad dabar aš turiu transportuojamą camera obscura kambarį“, - pasakoja Abelardo.
Šiuo metu A. Morelio darbai yra eksponuojami „Groundwork“ pavadintoje parodoje Bonni Benrubi galerijoje Niujorke ir „The Universe Next Door“, Bryce Wolkowitz galerijoje taip pat esančioje Niujorke.
Siūlome pasigrožėti šia technika užfiksuotus vaizdus.