Šveicarijos bendrovė BKW inicijavo projektą „Goldfish“, kurio tikslas – iki 2012 metų sukurti civiliniam naudojimui skirtą povandeninį laivą, kuris būtų varomas vien tik Saulės energija. Kyla natūralus klausimas – kaipgi energiją mašina gautų būdama po vandeniu?
Saulės energija varomas povandeninis laivas (menininko koncepcija).
Deja, šiuo atveju nepavyks apsieiti be didelio kiekio fotogalvaninių elementų. Be to, Saulės baterijų nebus galima montuoti ir ant laivo korpuso, nes po vandeniu patenkantis šviesos kiekis yra pernelyg mažas lyginant su paviršiumi.
Energiją povandeninis laivas gautų iš jūros paviršiuje plūduriuojančios jėgainės.
Tačiau inžinieriai sugalvojo, kaip „apeiti“ šią problemą. Energiją generuotų jūros paviršiuje plūduriuojanti didžiulė Saulės jėgainė, prie kurios giluminis aparatas būtų prijungtas energijos tiekimo kabeliu. Laivas paniręs galėtų išbūti praktiškai beveik neribotą laiką, tačiau judėjimo galimybės būtų gerokai apribotos. Toks variantas iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti beprasmiškas, tačiau realybėje tokias transporto priemones būtų galima pritaikyti trumpoms turistinėms arba pažintinėms kelionėms.