Artėjant vasarai, viso pasaulio aviakompanijos ruošiasi ženkliai padidėsiančiai paklausai, atidarydamos naujas skrydžių kryptis ir didindamos atliekamų skrydžių kiekį. Tačiau vasara - ne tik metas, kai oro vežėjai turi galimybę padidinti savo pajamas. Padidėjęs krūvis reiškia didesnę gedimų tikimybę, o negalintis skristi lėktuvas, laukiantis atsarginės dalies, gali kainuoti aviakompanijai nuo 30 iki 150 tūkstančių JAV dolerių per parą. Tačiau Lietuvoje įsikūrusi tarptautinė kompanija Locatory.com teigia radusi šios problemos sprendimą. Jos naujas produktas, paremtas dirbtiniu intelektu, gali paspartinti aviacijos detalių paiešką iki 10 kartų, taip sutaupydamas industrijoms atstovams ne tik nervus, bet ir dideles pinigų sumas.
Problemoms spręsti – dirbtinis intelektas
Įvairūs IT sprendimai ir mobilieji įrenginiai jau seniai tapo neatskiriama kiekvieno iš mūsų gyvenimo dalimi. Remiantis skirtingais duomenimis, apie 91% visų žemės gyventojų turi mobilųjį telefoną. Taigi, tokių žmonių visatoje yra daugiau nei tų, kurie turi dantų šepetuką. Aviacija, būdama viena iš technologiškai pažangiausių industrijų pasaulyje taip pat neatsilieka nuo globalių tendencijų. Remiantis pastarųjų metų statistika, iki 2015 metų apie 70% pardavimų bei 91% klientų aptarnavimo paslaugų šioje industrijoje bus teikiama skaitmeninių technologijų pagalba. Tačiau, anot Locatory.com komandos, ne visos aviacijos sritys vystosi vienodai greitai.
„Techninio aptarnavimo paslaugų tiekėjai kasdien susiduria su milžiniškais informacijos kiekiais. Tenka aktyviai bendrauti ir su atsarginių detalių pardavėjais, ir su komponentų gamintojais bei kitais industrijos atstovais. Turint omenyje tokį didelį siunčiamos bei gaunamos informacijos srautą, galima drąsiai teigti, jog skaitmeninių technologijų siūlomos galimybės būtų nepaprastai naudingos šiam sektoriui, kadangi jos padėtų ženkliai palengvinti duomenų valdymą. Deja, daugelis procesų, ypatingai susijusių su aviacijos detalių pardavimais, iki šiol yra vykdomi remiantis pasenusiais, darbo principais, kurie užima daug laiko“, - teigia kompanijos generalinis direktorius Žilvinas Sadauskas. „Būtent todėl mes ypatingai didžiuojamės savo naujuoju produktu. Šį kartą mes sukūrėme kažką tikrai unikalaus.“
Naujausias Locatory.com komandos produktas – Amber A.I. - suteikia aviacijos atstovams prieigą prie milijonų atsarginių detalių ir, anot jaunos kompanijos komandos narių, turėtų gerokai palengvinti darbą aviacijos industrijoje. Jis geba atpažinti atsarginių detalių numerius, jų kiekį ir būklę iš elektroninio pašto, o taip pat generuoti struktūruotas inventoriaus ataskaitas ir išsiųsti reikiamą kiekį užklausų tiekėjams vos keleto mygtukų spustelėjimo pagalba. Visa tai yra įmanoma dėl to, kad dirbtinio intelekto dėka Amber A.I. sugeba suprasti įprastą žmonių kalbą.
Jeigu kalnas neina pas Mahometą
„Kasmet aviacijos industrija išleidžia apie 70 milijardų JAV dolerių techninio aptarnavimo ir remonto darbams. Ši suma yra mažesnė tik už tą, kuri yra sumokama už kurą. Tačiau, tuo pat metu, aviacija yra ganėtinai inertiška industrija, ir nepaisant to, kad technologijos suteikia galimybę integruoti kažką naujo, vis dėlto naujų strategijų įvedimas yra ganėtinai sudėtingas procesas. Taigi, mes paklausėme savęs, kaip įgyvendinti naują idėją neverčiant žmonių keisti savo įpročių. Ir, mes manome, kad radome iš tiesų puikų atsakymą į šį klausimą!“ džiaugiasi Žilvinas.
Technologijos, panaudotos kuriant Amber A.I., yra pritaikytos tam, kad būtų galima ženkliai supaprastinti dažniausiai pasikartojančias atsarginių detalių paieškos proceso procedūras remiantis industrijos viduje jau egzistuojančiais įpročiais. Būtent todėl komunikacija su Amber A.I. buvo patikėta paprasčiausiam elektroniniam paštui, t.y. šiuo metu populiariausiam komunikacijos įrankiui verslo srityje. Be to, Amber A.I. yra pritaikyta bet kokiems įrenginiams, pradedant kompiuteriu ir baigiant mobiliuoju telefonu ar planšete. Viskas ko reikia – tai prieiga prie interneto ir galimybė siųsti laiškus elektroniniu būdu. Lietuvą populiarins vardu
Lietuva jau dabar yra plačiai žinoma pažangių IT sprendimų srityje. Pernai šalyje IT ir inžinerijos mokslus (juos studijavo apie 12% visų studentų), pagal populiarumą lenkė tik verslo administravimo ir socialinių mokslų krypties studijos, o IT kompanijų ir centrų kiekis šalyje per pastaruosius 7 metus padidėjo beveik 25%. Į Lietuvą pavyko pritraukti net tokius pasaulinio masto gigantus kaip CSC, Barclays ir IBM. Tačiau, anot Locatory.com komandos, nėra jokios priežasties neskelbti apie šalies pasiekimus dar didesniu mastu. Būtent todėl naujasis produktas buvo pavadintas Amber („Gintaras“) vardu, kuris simbolizuoja jo kilmės šalį.
“Šio produkto sėkmingas sukūrimas dar kartą patvirtina mūsų siekį išlikti viena iš labiausiai novatoriškų komandų ne tik aviacijos, bet ir visoje IT rinkoje. Tam tikra prasme aviacija visai nesiskiria nuo kitų industrijų: galiausiai visi žmonės nori turėti lengvą prieigą prie produktų, kurie daro jų darbą lengvesnį ir efektyvesnį. Mes kuriame produktus vartotojo patogumui ir siekiame įtikinti aviaciją, kad IT ir mobilumas yra industrijos ateitis,“ sako Žilvinas Sadauskas.
Šiuo metų į prekybos platformą Locatory.com yra 10.5 milijonų įvairiausių lėktuvų detalių, kurių bendras kiekis tiekėjų sandėliuose viršija 2 milijardus, o tai de facto daro ją trečia pagal dydį tokio pobūdžio platforma pasaulyje. Kompanija bendradarbiauja su Tarptautine oro transporto asociacija (IATA), bei tokiais visame pasaulyje žinomais aviacijos gigantais kaip Boeing, Bell Helicopter ir JAV karines oro pajėgas aptarnaujančia kompanija Pentagon 2000 Software, Inc.“