Prieš metus išleistos „Windows 8“ operacinės sistemos populiarumas auga, o jos pirmtakių – „Windows 7“, „Windows Vista“ ir „Windows XP“ – mažėja. Tokias tendencijas rodo „gemiusTraffic“ spalio mėnesio duomenys, pranešė tyrimų bendrovė „Gemius“.
Baltijos šalyse, Čekijoje, Lenkijoje, Slovakijoje ir Vengrijoje „Gemius“ išanalizavo interneto svetainių srautą, generuojamą įrenginiais, kuriuose įdiegta „Windows“ operacinė sistema. Visose šalyse „Windows 8“ užimama rinkos dalis auga. Spalį ji siekė nuo 4% Lietuvoje ir Vengrijoje iki 6% Estijoje, Latvijoje, Lenkijoje ir Čekijoje. Slovakijoje „Windows 8“ teko 5% interneto srauto.
Skelbiama, kad Vengrija yra vienintelė šalis, kurioje augo ir naudojimasis „Windows 7“ (ja sukuriama 49% puslapių peržiūrų). Vis dėlto ši sistema išlieka populiariausia visame regione: Latvijoje (57%), Lietuvoje (56%) ir Estijoje (53%) ją naudojantys internautai sukuria daugiau nei pusę visų puslapių peržiūrų, nedaug atsilieka Vengrija (49%), Čekija (48%) ir Lenkija (47%), kiek mažiau „Windows 7“ paplitusi Slovakijoje (41%).
Jau 12 metų naudojama „Windows XP“ visose šalyje yra antra pagal populiarumą. Jos užimama dalis svyruoja nuo 21% Slovakijoje iki 33% Vengrijoje. Lietuvoje naudojant „Windows XP“ sukuriama 23% interneto srauto. Savo populiarumo piką šį operacinė sistema pasiekė 2007 metais, kuomet buvo įdiegta devyniuose iš dešimties internautų kompiuterių, o Lietuvoje šis skaičius siekė net 96%.
Mažiausiai vartotojų turinti „Windows Vista“ taip pat praranda savo pozicijas. Estijoje (5%), Lietuvoje (3%), Latvijoje (2%) ir Vengrijoje (2%) operacinę sistemą pagal populiarumą jau aplenkė naujokė „Windows 8“, o Slovakijoje abiejų sistemų sukuriama srauto dalis susilygino (5%). Šiek tiek daugiau „Windows Vista“ naudojama Lenkijoje (8%) ir Čekijoje (7%).
Matome, kad interneto vartotojai yra linkę atsinaujinti, tačiau tai gali būti susiję su naujos kompiuterinės įrangos, kurioje jau būna įdiegta „Windows 8“ operacinė sistema, pirkimu. Metinis augimas iki 4% dalies rinkoje yra palyginti nedidelis, nes anksčiau pasirodžiusi „Windows 7“ per pirmuosius metus savo dalį rinkoje išaugino iki 14%, o masinio populiarumo nepelniusi „Windows Vista“ per pirmuosius metus sugebėjo atsigriebti 6% rinkos, sakoma „Gemius“ pranešime.