„Google“ ir kitos interneto paieškos sistemos nesugeba pateikti vartotojams jų iš tikrųjų pageidaujamos informacijos, britų dienraščiui „Daily Telegraph“ pareiškė socialinio tinklo „Facebook“ padalinio „Facebook Platform“ vadovas Ethanas Beardas.
Pasak jo, interneto paieškos sistemos ateityje remsis „socialine paieška“, nes žmonėms reikia galimybės gauti iš tikrųjų vertingos ir patikimos informacijos apie paslaugas ar produktus iš šaltinių, kuriais galima pasitikėti. E. Beardo teigimu, tokie šaltiniai gali būti jų draugai ar kolegos.
„Facebook“ atstovas pateikė asmeninį pavyzdį, susijusį su naujo lagamino paieškomis. Prireikus vykti į kelionę jis apsižiūrėjo, kad neturi tinkamo lagamino, ir pabandė naujo ieškoti per interneto paieškos sistemą. Tačiau esą paaiškėjo, kad tokios pastangos buvo bevaisės. „Žinau, kad kažkur gyvena draugas, kuris priverstas keliauti panašiai kaip aš, ir galėtų man parekomenduoti tinkamiausią lagaminą. Iš tikrųjų tai vienintelė rekomendacija, kurios man reikėtų, tačiau jos nėra paieškos rezultatuose", - sakė jis.
Nors šis pavyzdys atrodo gerokai pritemptas, kaip ir prielaida, jog „Facebook" padeda „sutvirtinti ryšius su draugais", vis dėlto socialinio tinklo elementų integravimas į paieškos sistemas yra perspektyvus. Tai patvirtina ir „Google" siekis stiprinti savo socialinį tinklą „Google+", kuris tepraėjus 100 dienų nuo debiuto jau turi daugiau nei 40 mln. narių. Tiesa, „Google" neatskleidžia, kiek iš jų yra aktyvūs socialinio tinklo naudotojai, sakoma pranešime.