• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rengdamasi įgyvendinti modernaus tramvajaus projektą ir siekdama įvertinti, kokią įtaką Vilniaus senamiesčiui turėtų šios naujos transporto priemonės įdiegimas, sostinės Savivaldybė konsultuojasi su paveldo apsaugos specialistais, rašoma pranešime žiniasklaidai.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmadienį Vilniaus miesto savivaldybėje su tramvajaus projektu ir numatoma jo įgyvendinimo eiga buvo supažindinti  ICOMOS (Tarptautinės paminklų ir saugotinų vietų tarybos) Lietuvos nacionalinio komiteto nariai. Gruodžio mėnesį projekto pristatymas buvo surengtas UNESCO Pasaulio paveldo centro tarptautiniams ekspertams.

REKLAMA

ICOMOS Lietuvos nacionalinio komiteto darbo grupė, vadovaujama komiteto pirmininkės Giedrės Miknevičienės, susipažinusi su rengiamu tramvajaus projektu Savivaldybei pateiks savo išvadas.

Iš anksto įvertinti galimą tramvajaus poveikį istorinei miesto daliai svarbu todėl, kad pirmoji planuojama tramvajaus linija „Stotis–Santariškės“ nuo stoties eis vakarine Vilniaus senamiesčio – Pasaulio paveldo teritorijos riba, o ties Gedimino prospektu kirs saugomą zoną. Atsižvelgiant į tai, atlikti pirminiai tyrimai, tarp jų archeologiniai ir architektūriniai, kurie ateity bus iš esmės papildomi. Savivaldybė pabrėžia, kad šią tramvajaus liniją numatoma tiesti jau esamomis gatvėmis, todėl senamiesčio pastatai niekaip nebus pažeidžiami ar griaunami. Be to, diegiant tramvajų ypatingas dėmesys bus skiriamas viešųjų teritorijų kokybei pagerinti.

REKLAMA
REKLAMA

Susitikimo metu šalies paveldo specialistams taip pat buvo pristatyta UNESCO Pasaulio paveldo centro ekspertų Ron van Oers ir Junaid Sorosh vizito Vilniuje ataskaitos dėl tramvajaus projekto ištrauka. „Iš esmės Vilniaus tramvajaus projektas būtų didelis žingsnis į priekį aplinkosaugos atžvilgiu, kadangi greitas viešasis transportas būtų kur kas priimtinesnis nei autobusai ar troleibusai ir asmeniniai automobiliai, o juo labiau tai svarbu kultūrine prasme jautriai aplinkai. (...) Tramvajaus linijos tiesimą per istorinį Vilniaus centrą galima pagrįsti tuo, jog būtų pagerintas susisiekimas bei sumažintos esamos transporto spūstys“,- teigiama šioje ataskaitoje.

Kaip teigiami pavyzdžiai buvo paminėti Strasbūro ir Bordo miestų istoriniuose centruose įdiegti modernaus tramvajaus  projektai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų