Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
× Pranešti klaidą
Autorius, analizuodamas "vidinius veiksnius", dėsto, kodėl tokios aukštos tos kainos ir ką daryti. Pasižiūrėkim.
1. "Naudodamasi savo padėtimi „Mažeikių nafta“ kainas nustato importo pariteto pagrindu, tai yra pardavimo kainos nustatomos šiek tiek mažesnės nei jos būtų importuojant naftos produktus iš kitų valstybių. " Bet juk tai normali verslo praktika. Tik socializme ministerija pasakydavo, kokia kaina gamykla turi parduoti produkciją. Čia nieko nepadarysi, nebent galima sugrįžti į 1985-uosius.
2. "Kitas veiksnys, žymiai įtakojantis kuro kainas, yra degalinių tinklų naftos produktams taikomų antkainių dydžiai. ...Taigi matome, kad lyginant su pernai metais benzino prekybos antkainis degalinių tinkluose padidėjo 7,6 cento už litrą, nors tam nėra jokių aiškių sąnaudomis pagrįstų argumentų. " Čia tas pats kaip p.1. O gal autorius siūlo įvesti degalinėms "formulę", kaip šilumos ūkiui? Kaip jis įsivaizduoja tuos "...Konkurencijos tarybai pakankamus įrankius prižiūrėti degalinių tinklų taikomų naftos produktų antkainių dydžius. "?
Ką daryti? Autorius siūlo:
1." Lietuva turi kovoti dėl akcizo naftos produktams Europos Sąjungoje sumažinimo bei muito mokesčio benzinui panaikinimo." Didesnis akcizas - daugiau mokesčių biudžete. Ką tik seimas priėmė min.algos ir soc.išmokų indeksavimo įstatymą. Ar bus iš ko mokėti, ar toliau didinsime valstybės skolą?
2. "Antra, Seime turi būti priimtos konkurencijos įstatymo pataisos, suteikiančios didesnes galias Konkurencijos tarybai, kuri kontroliuotų, kad „Mažeikių nafta“ lygiomis sąlygomis konkuruotų su naftos produktų importuotojais ..." Konkurencijos taryba jau buvo įsūdžiusi MN 9,2 M EUR baudą 2005-aisiais už konkurencijos pažeidimus. Jei tie pažeidimai daromi ir dabar, kas trukdo juos tirti ir skirti didesnes baudas? Neaišku.
3. "Siekiant sudaryti palankesnes sąlygas naftos produktų importuotojams, būtų tikslinga, kad Lietuvos naftos produktų agentūra priimtų importuotojų kaupiamą rezervą natūra arba pinigais. Šiuo metu importuotojai, norėdami įsivežti iš kitos šalies naftos produktų, turi iš anksto atsiskaityti už importuojamus degalus bei sukaupti rezervą. Dėl to iš principo negalima lygiavertė konkurencija su „Mažeikių nafta“.
Gerai, sutinku - galima priimti pinigais. O kur tie importuotojai saugos savo įvežtą kurą, neturėdami terminalo? Ar autorius įsivaizduoja, kad vėl smulkūs prekiautojai pirks po kelis vagonus, kuriuos čia pat supilstys į konteinerius? Tokiu atveju jie negaus geros kainos, ir leidus smulkią prekybą, prasidės kontrabanda. Priverst "Lukoil", "Statoil" ir "Neste" išnuomoti savo kuro bazes? Nerealu.
4. "Kitas alternatyvus sprendimas – leidimas Lietuvoje pardavinėti žemesnės kokybės standartus atitinkančius degalus." Vienintelis mano galva realus Čėsnos pasiūlymas. Atsakomybė - vežėjų, nenori - pirk pigesnį ir kokybiškesnį. Tuoj pat kristų kainos, atsivežus baltarusiško benzino, kurio kokybė dabar neleidžia importuoti (Naftan, Mozyriaus g-los)
1. "Naudodamasi savo padėtimi „Mažeikių nafta“ kainas nustato importo pariteto pagrindu, tai yra pardavimo kainos nustatomos šiek tiek mažesnės nei jos būtų importuojant naftos produktus iš kitų valstybių. " Bet juk tai normali verslo praktika. Tik socializme ministerija pasakydavo, kokia kaina gamykla turi parduoti produkciją. Čia nieko nepadarysi, nebent galima sugrįžti į 1985-uosius.
2. "Kitas veiksnys, žymiai įtakojantis kuro kainas, yra degalinių tinklų naftos produktams taikomų antkainių dydžiai. ...Taigi matome, kad lyginant su pernai metais benzino prekybos antkainis degalinių tinkluose padidėjo 7,6 cento už litrą, nors tam nėra jokių aiškių sąnaudomis pagrįstų argumentų. " Čia tas pats kaip p.1. O gal autorius siūlo įvesti degalinėms "formulę", kaip šilumos ūkiui? Kaip jis įsivaizduoja tuos "...Konkurencijos tarybai pakankamus įrankius prižiūrėti degalinių tinklų taikomų naftos produktų antkainių dydžius. "?
Ką daryti? Autorius siūlo:
1." Lietuva turi kovoti dėl akcizo naftos produktams Europos Sąjungoje sumažinimo bei muito mokesčio benzinui panaikinimo." Didesnis akcizas - daugiau mokesčių biudžete. Ką tik seimas priėmė min.algos ir soc.išmokų indeksavimo įstatymą. Ar bus iš ko mokėti, ar toliau didinsime valstybės skolą?
2. "Antra, Seime turi būti priimtos konkurencijos įstatymo pataisos, suteikiančios didesnes galias Konkurencijos tarybai, kuri kontroliuotų, kad „Mažeikių nafta“ lygiomis sąlygomis konkuruotų su naftos produktų importuotojais ..." Konkurencijos taryba jau buvo įsūdžiusi MN 9,2 M EUR baudą 2005-aisiais už konkurencijos pažeidimus. Jei tie pažeidimai daromi ir dabar, kas trukdo juos tirti ir skirti didesnes baudas? Neaišku.
3. "Siekiant sudaryti palankesnes sąlygas naftos produktų importuotojams, būtų tikslinga, kad Lietuvos naftos produktų agentūra priimtų importuotojų kaupiamą rezervą natūra arba pinigais. Šiuo metu importuotojai, norėdami įsivežti iš kitos šalies naftos produktų, turi iš anksto atsiskaityti už importuojamus degalus bei sukaupti rezervą. Dėl to iš principo negalima lygiavertė konkurencija su „Mažeikių nafta“.
Gerai, sutinku - galima priimti pinigais. O kur tie importuotojai saugos savo įvežtą kurą, neturėdami terminalo? Ar autorius įsivaizduoja, kad vėl smulkūs prekiautojai pirks po kelis vagonus, kuriuos čia pat supilstys į konteinerius? Tokiu atveju jie negaus geros kainos, ir leidus smulkią prekybą, prasidės kontrabanda. Priverst "Lukoil", "Statoil" ir "Neste" išnuomoti savo kuro bazes? Nerealu.
4. "Kitas alternatyvus sprendimas – leidimas Lietuvoje pardavinėti žemesnės kokybės standartus atitinkančius degalus." Vienintelis mano galva realus Čėsnos pasiūlymas. Atsakomybė - vežėjų, nenori - pirk pigesnį ir kokybiškesnį. Tuoj pat kristų kainos, atsivežus baltarusiško benzino, kurio kokybė dabar neleidžia importuoti (Naftan, Mozyriaus g-los)
Reikia Seimui panaikinti degalu ir trans
Dabar seimas vaziuoja tautos pinigais
Kodėl taip keistai piktinatės normaliais pasiųlymais? Argi valdžia neturi sudaryti kainą mažinančios konkurencijos galimybių? Ar tikrai degalinės turi tinti nuo pinigų gaunamų už perdėtai įkainuotą paslaugą? Jeigu p.Čėsna nebūtų lddp rėmėjas ir šokantis pagal lddp korupcinės sistemos reikalavimus, galima būtų manyti, kad jis ką nors veiktų jei taptų kokiu nors veikėju. Bet nenuveiks, nes tapti tikiu gali tik lsdp sudėtyje. Taigi jo pasiūlymai beviltiški. Lddp pasekėjai dabar esantys valdžioje nieko nedarys žmonių naudai prieš naftininkus, prekybininkus, kelininkų mafiją... Akivaizdu, kad esantys valdžioje iš pastarųjų "maitinasi".
Gal cesna i politika ruosiasi gryzti? tie jo siulymai nieko is esmes nepakeistu, nukristu kaina 30 centu, o uz pusmecio vel pakiltu... siulymas leisti importuoti prastesnes kokybes degalus - abejotinas. Gal is vis tada kokybes reikalavimus panaikinti? dzin ta tarsa, dustantys piestieji...
na ir durnas esi- kuras brangsta kad kirkilas is akcizo gautu pajamu i biudzeta.... kuo brangesnis kuras- tuo daugiau pinigu.Kuo daugiau sutaupysi - tuo daugiau kuras pabrangs. Taip buvo ir su vandens skaitikliais.Statykit - bus pigiau - galesit taupyti.Kai pinigai uz vandeni sumazejo - vanduo pabrango... AR AS NETEISUS ???
ar Jūs skaitėte straipsnį ar pilate bet ką bet kur ir bet kada,t.y. svarbus pylimo procesas bet ne teisingai siūlomas ir VIENINTELIS teisingas sprendimas.Barškalų ir barškalių komentaruose aibė.
smulkus biurokratinis poziuris. pats pradzioje skelbia, kad problema yra pasaulines naftos kainos, o paskui uzsipuola Mazeikiu nafta ir degalines. igyvendinant jo siulomas lupikavimo priemones (kodel gi cia pries rinkimus pradedama grasinti ziauriomis akcijomis, gal tam kad remeju atsirastu pries rinkimus???), kaina galbut butu sumazinti iki 30 centu. O juk kaina per pastaruosius metus pakilo vos ne 2 litais.
liudna skaityti tokias buvusio ministro mintis - vidutinio lygio biurokratas ir tiek. Gal jis galetu pasiulyti kokia rimta priemone, betn jau kalbetu kaip Tarptautines energetikos agenturos vadovas, kuris sako, kad is principo Europai reikia mazinti priklausomybe nuo naftos ir duju. Vokieciai jau seniai ta daro elektros ir silumos sektoriuje, o taip pat ir biokuro srityje.
Neigiamai vertinu tokias vidutinioko mintis, bet tegu bent jau kazka daro konkretaus, nes kiek pamenu bunant ministru, tai tik garsiai rekavo ir ukio ministerijos stogu domejosi.
liudna skaityti tokias buvusio ministro mintis - vidutinio lygio biurokratas ir tiek. Gal jis galetu pasiulyti kokia rimta priemone, betn jau kalbetu kaip Tarptautines energetikos agenturos vadovas, kuris sako, kad is principo Europai reikia mazinti priklausomybe nuo naftos ir duju. Vokieciai jau seniai ta daro elektros ir silumos sektoriuje, o taip pat ir biokuro srityje.
Neigiamai vertinu tokias vidutinioko mintis, bet tegu bent jau kazka daro konkretaus, nes kiek pamenu bunant ministru, tai tik garsiai rekavo ir ukio ministerijos stogu domejosi.
Gerai būtų, kad seimūnai pasiskaitytų ministro pasiūlymus. Gal į protą ateitų.
teisingi sprendimai.Juos buvo galima daryti žymiai anksčiau.Tai būtina daryti skubos tvarka dabar.
Velnias, brangsta tie degalai pastoviai..
REKLAMA
REKLAMA
Petras Čėsna: Kaip sumažinti degalų kainas?