Ko siekiama egzaminu – patikrinti ar parklupdyti abiturientą? Ekspertų išvados pateikė negailestingą atsakymą į šį klausimą. Tikslas – suklaidinti jauną žmogų. Specialistų teigimu, praėjusių metų gimtosios lietuvių kalbos baigiamojo egzamino užduotys buvo „katastrofiškai blogos“, rašoma „Lietuvos ryte“.
Su kliūtimis siekdami išvysti brandos egzamino užduočių analizę susiduria ir matematikos mokytojai.
„Kaip galiu paaiškinti savo moksleiviams, kad mokiau juos vieno – to, ko reikalauja valstybinės svarbos dokumentai – programos ir standartai, o per egzaminą jiems pateikiama nežinia kas ir nežinia kaip?“ – kalbėdama su „Lietuvos rytu“ klausė lietuvių kalbos mokytoja ekspertė Regina Dilienė.
Egzamino užduočių analizę Nacionalinis egzaminų centras paskelbė likus vos keliems mėnesiams iki šių metų brandos egzaminų sesijos.
Taigi galimybė surasti teisybę praėjusių metų abiturientams tolygi pernykščio sniego paieškoms.
Tuo metu Nacionalinis egzaminų centras pirmadienį „Lietuvos rytui“ pateikė tokį savo komentarą:
„Gruodžio mėnesį lituanistų bendruomenei pareiškus pageidavimą, kad 2007 m. valstybinio brandos egzamino analizę atliktų nepriklausomi ekspertai, Nacionalinis egzaminų centras (NEC) užsakė šią vasario mėnesį pasirodžiusią analizę.
Ši analizė skiriasi nuo iki šiol buvusių tuo, kad daug smulkiau analizuojami ne tik kandidatų rezultatai, bet ir pačios egzamino užduotys, klausimų formuluotės.
Gautos analizės išvados ne tik atkreipia dėmesį į silpnesnes užduoties vietas, bet ir padeda rengiant 2008 m. brandos egzaminų užduotis.
NEC rimtai vertina ir gautos analizės išvadas, ir konstruktyvią kritiką, tikėdamas, kad tai suteiks galimybę gerinti užduočių kokybę“.
Maždaug 40 tūkst. abiturientų šiemet turėtų baigti bendrojo lavinimo mokyklas.