• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Š. m. vasario 22 d. Vilniaus miesto savivaldybėje vyko atvira diskusija „Kas yra savarankiška Vilniaus miesto mokykla?“ Mokyklų savarankiškumo plėtotė – tai vienas iš lyderystei svarbių veiksnių, todėl atsižvelgdama į švietimo srityje vykstančius pokyčius ir reaguodama į mokyklų ir jų bendruomenių siekį įgyti daugiau teisių ir laisvių priimti sprendimus, projekto „Lyderių laikas 2“ teisės aktų rengimo grupė inicijuoja ir rengia Mokyklų savarankiškumo gaires.

REKLAMA
REKLAMA

Tarptautiniai pasiekimų tyrimai rodo, kad daugelyje šalių, kurios pasižymi gerais mokinių rezultatais, vietos valdžiai ir mokykloms yra suteiktas didelis ugdymo programų turinio ir išteklių valdymo savarankiškumas.

REKLAMA

Palaipsniui stiprėjant bendruomenės ir kitų suinteresuotųjų asmenų įtakai švietimo valdymui ir mokyklos veiklai, kinta ir sprendimų priėmimo procesas mokykloje. Pastebima, kad vykstantys dialogai tarp pedagogų ir mokyklos administracijos arba profesinių sąjungų, valdžios institucijų, socialinių partnerių, mokinių bei jų tėvų skatina pasitikėjimą mokykla bei jos vadovu.

REKLAMA
REKLAMA

Viena iš labiausiai mokyklų vadovų diskutuotų ir, akivaizdu, opiausia problema yra – papildomų finansinių išteklių pritraukimas, kuriuo turėtų rūpintis pats savarankiškos įstaigos vadovas. Susirinkusieji sutiko, kad finansinis mokyklos savarankiškumas yra labai susijęs su ugdymo proceso savarankiškumu. „Jei nėra finansinio savarankiškumo, vargu, ar galės būti ugdymo proceso savarankiškumas“, – sakė Vilniaus Viršuliškių vidurinės mokyklos direktorė Ramutė Mečkauskienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Savarankiškumas atsiliepia didele atsakomybe – už viską atsakau aš, nes esu steigėja. Pati ieškau finansavimo, turiu stengtis, kad vaikai bei mokytojai būtų motyvuoti. Nelaikau nei vieno mokytojo, kuris nenori dirbti – tokią galimybę aš turiu ir visa tai susiveda į atsakomybę“, - savo patirtimi dalijosi „Saulės“ privačios gimnazijos direktorė bei steigėja Irena Baranauskienė.

REKLAMA

„Savarankiškumo niekas iš mokyklos neatima, yra ugdymo planas, jame yra „žirklės“, bendrauji su mokytojais, mokiniais ir tu gali rinktis. Jei tai yra neformali veikla - viskas priklauso nuo tavo paties kūrybiškumo. Pagrindinis mokyklos uždavinys yra ugdymas, švietimas, kokybė ir čia labai svarbų vaidmenį vaidina finansinis savarankiškumas. Tačiau viskas priklauso nuo to, kokia komanda dirba mokykloje, kiek jai pačiai reikia savarankiškumo. Vilniečius skatinčiau būti savarankiškais finansiškai“, – sakė Vilniaus Suaugusių mokymo centro direktorė Natalija Kimso.

REKLAMA

Diskusijoje dalyvavęs Švietimo skyriaus Vadybinės ir pedagoginės veiklos poskyrio vyr. specialistas Valentinas Šapalas pastebėjo, kad kalbant apie mokyklų savarankiškumą, per daug koncentruojamasi į buhalterinės apskaitos savarankiškumą. „Mums pirmiausia reikia apsispręsti, kas yra savarankiškumas ir kokio mes jo norime. Vien noro būti nepriklausomais finansiškai neužtenka“, - sakė V. Šapalas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu savarankišką buhalterinę apskaitą turi 41 Vilniaus savivaldybės ugdymo įstaiga iš 282.

Diskusiją inicijavo projekto „Lyderių laikas 2“ Vilniaus miesto savivaldybės kūrybinė komanda. Joje dalyvavo Vilniaus miesto savivaldybės mokyklų vadovų asociacijų atstovai, švietimo ekspertai, Vilniaus miesto savivaldybės Švietimo politikai bei Administracijos švietimo specialistai, mokyklų vadovai, pedagogai, Švietimo ir mokslo ministerijos atstovai.

Apie projektą „Lyderių laikas 2“ Projekto „Lyderių laikas 2“ pagrindinis tikslas – suformuoti paramos švietimo lyderiams infrastruktūros pagrindus. Jis skirtas visos Lietuvos švietimo specialistams, žmonėms, besidomintiems lyderyste, mokymosi visą gyvenimą sistemos administracijos darbuotojams (mokyklų administracijos darbuotojams, mokytojams, savivaldybių administracijų darbuotojams, Švietimo ir mokslo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų darbuotojams, aukštųjų mokyklų dėstytojams, švietimo konsultantams, švietimo savivaldos institucijų ir asociacijų vadovams ir dalyviams) bei visiems jauniems žmonėms, ketinantiems savo karjeros siekti švietimo sistemoje. Projektą inicijavo LR Švietimo ir mokslo ministerija. Projektą vykdyti pavesta Švietimo ir mokslo ministerijai pavaldžiam Švietimo aprūpinimo centrui (ŠAC). Projekto partneriai VŠĮ Mokyklų tobulinimo centras ir ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų