Kaip atrodo Lietuvos mokykla šiandien? Kokiais priemonėmis naudojasi moksleiviai? Daugelį jų dar prieš kokių 10 metų buvo sunku net įsivaizduoti. Jūsų dėmesiui – 10 faktų, kurių greičiausiai nežinojote, apie šiuolaikinę mokyklą.
1. Klasėse – interaktyvi veikla
Mokykloms yra nupirkta įvairių priemonių už daugiau kaip 143 mln. litų: daugiau kaip 700 šalies mokyklų gavo kompiuterių, interaktyvių lentų ir kitų mokymo priemonių. Tradicinę lentą klasėje papildanti interaktyvi lenta yra patraukli tuo, kad joje galima ne tik rodyti „Power Point“ prezentacijas, tačiau pačiam braižyti ir piešti, žiūrėti video filmukus ir pan. Tokiu būdu pamokų veikla tampa įvairesnė, labiau integruota, o temos analizė – gilesnė.
2. Teorines žinias įtvirtina moksliniai eksperimentai
Projekto „Technologijų, menų ir gamtos mokslų infrastruktūra“ dėka kai kurios Lietuvos mokyklos įsigijo šiuolaikiškos laboratorinės įrangos ir galėjo įdiegti biotechnologijų modulį, papildantį įprastas biologijos, chemijos pamokas. Čia pradedama nuo įprastos giros gamybos, o baigiama moderniosios biotechnologijos darbais, analizuojančiais DNR molekules. Vienas labiausiai mokinius sudominančių darbų yra žaliai florescuojančių bakterijų gavimas, perkeliant medūzos geną. Galimybė pasijausti tikru mokslininku žadina smalsumą, didina motyvaciją ir padeda efektyviau įtvirtinti teorines biologijos žinias.
3. Pamokos – ne tik mokykloje
Mokiniai keliauja į muziejus, parkus, mokslo įstaigas, kad sužinotų tai, ko nerašo vadovėliuose. Pamokų tikslas – ne „išeiti“ tam tikrą vadovėlio puslapio skaičių, o išmokti naudingų dalykų, kurie yra svarbūs auginant atsakingą, savarankišką, pilietišką asmenybę.
4. Bibliotekos persikelia į skaitmeninę erdvę.
Tradicines mokyklų bibliotekas šiandien papildo suskaitmeninti leidiniai. Skaitmeninėje bibliotekoje „Literatūros kūriniai 5-8 klasėms“ galima rasti kūrinius, sudėliotus abėcėlės tvarka, ir parsisiųsti juos norimu elektroniniu formatu. O 11-12 klasių moksleiviai jiems privalomos literatūros chrestomatiją gali parsisiųsti Ugdymo Plėtotės Centro svetainėje.
5.Tradicinius rašinėlius papildo interaktyvūs komiksai.
Lietuvių kalbos ir nuoseklaus minčių dėstymo mokymusi pasitelkiami elektroniniai komiksai. Specialioje svetainėje „Lietuvių kalbos kursas 5-6 klasėms” vaikai gali pasirinkti sau įdomią temą (pavyzdžiui, „krepšinis“, „gamta“, „pramogos“), personažus, aplinką ir kurti dialogus.
6.Mokytis literatūros padeda M. Mikutavičius.
Vienas iš būdų sudominti moksleivius lietuvių literatūra – paprašyti žinomų žmonių įgarsinti privalomuosius kūrinius. Argi neįdomu, kai Maironio eiles deklamuoja Marijonas Mikutavičius, o J. Biliūno „Kliudžiau“ skaito Audrius Bružas?
7.Muzikos moko 3D Mocartas.
Neseniai Lietuvą pasiekė „Mažasis Mocartas“ – kompiuterinė muzikos mokymo priemonė pradinukams. Jos personažas – maestro Mažasis Mocartas – bendrauja su mokiniu, moko kurti muziką ir groja įvairiais instrumentais. Mokinių dėmesį patraukia nuotaikinga trimatė aplinka, galimybės savarankiškai kurti, išsaugoti ir groti savo sukurtas melodijas, pasirinkti ir derinti muzikos instrumentus, keisti melodijų tempą ir akompanimentų ritmą.
8.Muzikos kabinetai panašėja į įrašų studijas.
Muzikos kabinetuose šiandien vietos yra ne tik pianinams ar fleitoms. Į klases atkeliauja anksčiau nematyti instrumentai ir įranga. Pavyzdžiui, perkusijos, pultai ir programos muzikos įrašinėjimui.
9.Mokytojų darbo vietos – kompiuterizuotos.
Šiandieninis mokytojas nebeįsivaizduojamas be kompiuterio. Be naudojimosi elektroniniais mokymosi ištekliais ar interaktyviomis svetainėmis, kone kiekvienas mokytojas šiandien turi pildyti ir elektroninį dienyną, tad kompiuterizuota darbo vieta tampa realybe.
10. Išvykos – ir virtualios.
Interaktyviomis lentomis ir planšetėmis aprūpintose klasėse vyksta virtualios ekskursijos. Žinoma, tai nepakeičia realių išvykų, tačiau padeda „keliauti“ daugiau ir dažniau.
Pokyčiai mokyklose įgyvendinami investuojant ir Europos Sąjungos lėšas.
Užsakymo nr. 3975