Kiekvienas žmogus turintis automobilį yra patyręs „malonumą“ perkant
padangas. Šiais laikais pasirinkimas yra beprotiškai gausus ir platus. Net jeigu neturite didelio biudžeto, kurį skirtumėte padangoms įsigyti, daugelis prekybininkų gali pasiūlyti įsigyti naudotas padangas.
Iš tiesų, nesvarbu kokias padangas pasirinksite įsigyti, naujas ar naudotas, visos jos turi vieną bendrą smulkmeną – žymėjimą. Taip pat visos padangos suskirstytos į kelias kategorijas - dygliuotas, minkštos ar kietos sudėties bei universalias. Užklupus netikėtam sniegui, daugelis turbūt pagalvojote apie padangų keitimą į žiemines. Apie tai smulkiau ir norime pakalbėti.
Dygliuotos
padangos: Jos pasižymi puikiomis sukibimo savybėmis ant apsnigtos ar apledėjusios kelio dangos, skirtos tam, jog esant ekstremalioms žiemos sąlygoms, automobilis turėtų maksimalų sukibimą su keliu. Tačiau dygliuotos padangos turi kelis trūkumus, jeigu važinėjate ant sausos arba šlapios dangos. Dygliai kelia pakankamai didelį triukšmą, stabdymo kelias yra ženkliai ilgesnis negu analogų, esant dideliam greičiui, stabilumas taip pat nukenčia. Tokio tipo padangos yra uždraustos keliose Europos Sąjungos šalyse, kaip Vokietija, Lenkija, Švedija, todėl norėdami keliauti į užsienį, būtinai pasitikslinkite ar jose galima riedėti naudojant dygliuotas padangas.
Minkštos sudėties: Šio tipo padangos pasižymi geromis sukibimo savybėmis ant sniego ir ledo. Jeigu lygintume dygliuotas padangas su minkštos sudėties padangomis, pastarosios yra ženkliai tylesnės, o ir jos neturi jokių eksploatacinių apribojimų. Šių padangų silpnosios pusės atsiskleidžia esant šlapiai arba sausai kelio dangai, greitai dyla, turi ilgą stabdymo kelią.
Kietos sudėties : Kietos sudėties padangos skirtos, jeigu daugiausiai važinėjate mieste arba greitkelyje/plente. Kadangi šie keliai dažniausiai būna nuvalyti ir pabarstyti, kietos sudėties padangos puikiai sukimba su keliu, nesvarbu ar tai būtų sausa ar šlapia kelio danga. Ypač esant šlapdribai, esant dideliam greičiui, palyginus su dygliuotomis ir minkštos sudėties padangomis yra ilgaamžės. Šio tipo padangų trukumai išryškėja esant apledėjusiai ir apsnigtai kelio dangai.
Universalios: Turbūt vienas populiariausių padangų tipų Lietuvoje. Daugelis mano, jog universalios padangos puikiai tiks tiek šaltam tiek šiltam sezonui. Deja, realybė yra tokia, jog universalios padangos neturi gerų savybių esant žiemos sezonui, neturi deja privalumų ir esant šiltam sezonui. Šio tipo padangos puikiausiai tiks, jeigu su automobiliu važinėjate labai retai. Dygliuotos, minkštos ar kietos sudėties
padangos turi skirtingus protektoriaus tipus, kurie įtakoja padangos savybes esant tam tikromis sąlygomis.
Protektorius
Kryptinės padangos pasižymi tuo, kad puikiai iš po savęs išstumia vandenį, dėl to yra puikios ant šlapios kelio dangos. Taip pat yra pakankamai stabilios esant dideliam greičiui. Jeigu kalbėtume apie šio protektoriaus trūkumus, padangos turinčios kryptinį protektorių būna labai triukšmingos ir dažniau netolygiai dyla. Visgi padangos netolygiai pradeda dilti dėl netvarkingos automobilio pakabos.
Asimetrinis yra palyginus nesenai atsiradęs padangų protektoriaus tipas. Pastarojo vienas iš privalumų yra minimalus keliamas triukšmas. Šis protektoriaus tipas sukonstruotas taip, kad padanga į kelio dangą visuomet remtųsi pilna plokštuma. Tai įtakoja tolygų nusidėvėjimą ir stabilumą posūkiuose. Iš trūkumų reikėtų paminėti, jog asimetrinės padangos yra silpnesnės ant šlapios kelio dangos.
Ženklai ženkliukai

1.
Padangos plotis. Padangos plotis matuojamas milimetrais nuo vienos iki kitos sienelės. Ši padanga yra 165 milimetrų pločio.
2. Aukščio koeficientas. Padangos aukščio koeficientas yra aukščio ir pločio santykis. 65 reiškia, kad aukštis lygus 65% padangos pločio.
3. Rato diametras. Ratlankio aukštis coliais nuo vieno krašto iki kito. Šio rato diametras yra 13 colių.
4. Apkrovos indeksas. Rodo maksimalią padangos apkrovą.
5. Greičio indeksas. Rodo maksimalų greitį, kurį galima pasiekti su padanga. T reiškia, kad su šia padanga galima važiuoti iki 190 km per valandą greičiu. Atkreipkite dėmesį, kad šis rodiklis susijęs tik su padangos pajėgumais ir jokiu būdu nėra rekomendacija viršyti leistiną greitį, visuomet stenkitės važiuoti leistinu greičiu.
6. Padangos konstrukcija. Tai atskleidžia, kaip padangos buvo sukonstruotos. R žymimos radialinės padangos, kurių korpuse esama audinio pluoštelių. šie audinio sluoksniai suformuoja padangos karkasą ir išsidėsto spinduliškai nuo briaunelės iki briaunelės. B rodo, kad padanga yra dvigubos konstrukcijos - karkaso pluošteliai per visą padangą nuo briaunelės iki briaunelės išsidėsto diagonališkai, o kiti sluoksniai išdėstyti priešingai, taip sustiprinant korpusą.
7. Sustiprintas padangos kordas. Padanga atsparesnė šoniniams smūgiams ir atlaiko didesnę apkrovą. šis parametras dažniausiai žymimas XL simboliu.
8. Šalis gamintoja. Rodo kurioje šalyje esančiame fabrike pagaminta padanga. Šios padangos kilmė yra Didžioji Britanija.
9. UTQG. UTQG yra Vieningas padangų kokybės įvertinimas (Uniform Tire Quality Grading). Tai yra padangų kokybės įvertinimo sistema, kurią sukūrė JAV Transporto departamentas (DOT).
10. DOT. Patvirtina, kad padanga atitinka visus galiojančius saugumo standartus, nurodytus JAV Transporto departamento (Department of Transportation).
11. Padangos nusidėvėjimo indikatorius. Kai protektorius nusidėvi iki šio indikatoriaus lygio, Lietuvos respublikos įstatymas draudžia važinėti su tokia padanga.
12. Gamintojo kodas: padangų gamykla; padangos išmatavimai.
13. Pagaminimo data (savaitė/metai). ši padanga pagaminta 1993 metų 34 savaitę, nes užrašas yra 343. Jeigu padanga pagaminta po 2000 - ųjų metų, tuomet metus žymi du simboliai. Pvz. 3403 - pagaminta 2003 metų 34 savaitę.
14. Papildomas žymėjimas. šiuo atveju jis yra M&S. Ta patį reiškia (Mud + Snow - purvas + sniegas) ir simboliai M+S ar MS. Tai reiškia, jog padanga yra padidinto pravažumo ir jokiu būdų nepažymi, jog tai visiems metų laikams tinkanti padanga. Universalios padangos turi žymėjimą AW (Any Weather - bet koks oras), arba AS (All Seasons - visi sezonai). Vietoj simbolių dar gali būti paveiksliukai: saulė - vasarinė padanga, skėtis - vasarinė lietaus padanga, snaigė - žieminė padanga.
15. E - padanga atitinka ECE R30 keliamus reikalavimu. 11 - šalies kodas kur buvo testuota ir sertifikuota padanga. 021234 - ECE sertifikato numeris.
16. „Bekamerinė“ padanga.
17. Papildoma informacija apie padangos konstrukciją (kiek sluoksnių dirbtinio šilko, plieninio kordo bei nailono sudaro padangos karkasą).
18. Gamintojo markė arba firminis ženklas.
19. Produkto pavadinimas, modelis.
20. Rodo maksimalią apkrovą svarais arba kilogramais, kurią gali pakelti tinkamai pripūsta padanga.
Greičio indeksų džiunglės
SI / Greitis automobilių padangoms