• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Dauguma ikonų yra iškart atpažįstamos: „Apple Ipod“, Šveicariškas peiliukas, „Porsche 911“ ir taip toliau. Tačiau „Pirelli P Zero“ yra visai kitoks etalonas. Nepatyrusiai akiai, ši padanga atrodo kaip ir visos kitos, tačiau sportinio automobilio vairuotojui „P Zero“ gali būti paskutinis lygties dėmuo.
Per šimtmetį sukaupta patirtis autosporte buvo išgryninta šiose padangose, kurios praeitais metais atžventė 25 gimtadienį. Toks palikimas paaiškina, kodėl šia guma yra apauti tokie automobiliai, kaip „Aston Martin DB9“, „Audi R8“ ir panašiai.
„P Zero“ pirmą kartą pasirodė 1987 metais ant „Ferrari F40“, kaip pirmoji pasaulyje aukštų galimybių padanga. Automobilio galimybės, ant kurio jos buvo sumontuotos, taip pat dar buvo nematytos – „F40“ nuo 0 iki 100 įsibegėja per mažiau nei keturias sekundes ir gali pasiekti maksimalų 320 km/h greitį. „Pirelli“ labaratorijos vadovas ir techninio skyriaus viršininkas, Maurizio Boiocchi, priduria, kad šis „Ferrari“ drastiškai skyrėsi nuo kitų: „Tai buvo lenktynins bolidas, skirtas gatvei“.
Nors padanga ir debiutavo ant egzotinio superautomobilio, „P Zero“ kūrimas prasidėjo ralio etapuose su „Lancia Delta HF Integrale“. Laikomas šios padangos tėvu, Dottore Boiocchi, teigia, jog „Pirelli“ kūrė padangas visai kitaip, nei jų konkurentai: „Niekas be mūsų nenaudojo asimetrinio protektoriaus. Mes sujungėme du skirtingus gumos mišinius 20 metų anksčiau, nei kiti“.
Taigi, 1994 metais ant „Ferrari 355“ buvo pristatyta „Corsa“ sistema, kuri padangoje sujungė išorėje esantį protektorių, su vidinėje dalyje esančiu asimetrišku raštu. Tai leidžia padangoms veikti geriau keičiant kryptį, įsibegėjant ir stabdant.
Visiškai naujos kartos „P Zero“ padangos buvo pristatytos 2007 metais, o jose buvo panaudota egzotiška medžiaga aramidai. Šis rankomis pagamintas pluoštas yra naudojamas neperšaunamose liemenėse, o jo pagrindinės savybės yra tvirtumas ir jo išlaikymas prie aukštų temperatūrų, todėl ši medžiaga panaudota padangos šonuose.
„Seniau, mes buvome susitelkę tik į geresnes technines charakteristikas, tačiau vėliau pradėjome kurti labiau išbaigtą padangą. Daugiau dėmesio skyrėme šlapiai kelio dangai, skleidžiamo garso kiekiui ir padangos nusidevėjimui.“- prisimena Dottore Boiocchi.
Šiandien, „P Zero“ padangų pasirinkimas išaugo į didžiulį spektrą, nuo gatvei skirtų „Silver“ iki lenktyninių „Trofeo“.  Po 25 metų gamybos, yra parduota daugiau nei 55 milijonai „P Zero“ padangų. O tai stulbinantis pasiekimas Italijoje įsikūrusiam gamintojui, kurio istorija prasideda dar 1872 metais.



Dauguma ikonų yra iškart atpažįstamos: „Apple Ipod“, Šveicariškas peiliukas, „Porsche 911“ ir taip toliau. Tačiau „Pirelli P Zero“ yra visai kitoks etalonas. Nepatyrusiai akiai, ši padanga atrodo kaip ir visos kitos, tačiau sportinio automobilio vairuotojui „P Zero“ gali būti paskutinis lygties dėmuo.
Per šimtmetį sukaupta patirtis autosporte buvo išgryninta šiose padangose, kurios praeitais metais atžventė 25 gimtadienį. Toks palikimas paaiškina, kodėl šia guma yra apauti tokie automobiliai, kaip „Aston Martin DB9“, „Audi R8“ ir panašiai.
„P Zero“ pirmą kartą pasirodė 1987 metais ant „Ferrari F40“, kaip pirmoji pasaulyje aukštų galimybių padanga. Automobilio galimybės, ant kurio jos buvo sumontuotos, taip pat dar buvo nematytos – „F40“ nuo 0 iki 100 įsibegėja per mažiau nei keturias sekundes ir gali pasiekti maksimalų 320 km/h greitį. „Pirelli“ labaratorijos vadovas ir techninio skyriaus viršininkas, Maurizio Boiocchi, priduria, kad šis „Ferrari“ drastiškai skyrėsi nuo kitų: „Tai buvo lenktynins bolidas, skirtas gatvei“.
Nors padanga ir debiutavo ant egzotinio superautomobilio, „P Zero“ kūrimas prasidėjo ralio etapuose su „Lancia Delta HF Integrale“. Laikomas šios padangos tėvu, Dottore Boiocchi, teigia, jog „Pirelli“ kūrė padangas visai kitaip, nei jų konkurentai: „Niekas be mūsų nenaudojo asimetrinio protektoriaus. Mes sujungėme du skirtingus gumos mišinius 20 metų anksčiau, nei kiti“.
Taigi, 1994 metais ant „Ferrari 355“ buvo pristatyta „Corsa“ sistema, kuri padangoje sujungė išorėje esantį protektorių, su vidinėje dalyje esančiu asimetrišku raštu. Tai leidžia padangoms veikti geriau keičiant kryptį, įsibegėjant ir stabdant.
Visiškai naujos kartos „P Zero“ padangos buvo pristatytos 2007 metais, o jose buvo panaudota egzotiška medžiaga aramidai. Šis rankomis pagamintas pluoštas yra naudojamas neperšaunamose liemenėse, o jo pagrindinės savybės yra tvirtumas ir jo išlaikymas prie aukštų temperatūrų, todėl ši medžiaga panaudota padangos šonuose.
„Seniau, mes buvome susitelkę tik į geresnes technines charakteristikas, tačiau vėliau pradėjome kurti labiau išbaigtą padangą. Daugiau dėmesio skyrėme šlapiai kelio dangai, skleidžiamo garso kiekiui ir padangos nusidevėjimui.“- prisimena Dottore Boiocchi.
Šiandien, „P Zero“ padangų pasirinkimas išaugo į didžiulį spektrą, nuo gatvei skirtų „Silver“ iki lenktyninių „Trofeo“.  Po 25 metų gamybos, yra parduota daugiau nei 55 milijonai „P Zero“ padangų. O tai stulbinantis pasiekimas Italijoje įsikūrusiam gamintojui, kurio istorija prasideda dar 1872 metais.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų